Nyt Produkt
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 07-04-04 22:17

Hvis man finder et godt produkt som ikke laves mere,
men som tiden er moden til, hvordan får man nogen til at lave det?

Fra : Ralph

Dato : 07-04-04 22:49

"Peter Ole Kvint" <dsl90720@DELETEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man finder et godt produkt som ikke laves mere,
> men som tiden er moden til, hvordan får man nogen til at lave det?

Du er godt nok nødt til at være lidt mere præcis, snakker vi træjojoer,
rex-kaffeerstatning, Ford T, spolebåndoptagere, Puch Maxi, Rød Tuborg,
ABBA-musik eller ?????????

Hvis jeg har ramt rigtigt med nogen af mine "gode" bud så er svaret:
en Jojofabrik
en Kaffeimportør
En bilfabrik - Ford måske et godt valg
En båndoptagerfabrik
en knallertfabrik - Puch måske
et bryggeri
den svenske ambassade

--
venligst
Ralph

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-04-04 23:31

Ralph wrote:

> "Peter Ole Kvint" <dsl90720@DELETEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Det er nok ikke let at få andre til at lave dem på kommando. Så skal du være
ekseptionelt dygtig til at overtale andre og det tror jeg næppe du skal
regne med. Et mere ærligt svar:

Det kræver penge. Man kalder det "at investere"

Men de fleste som får den ide du har, tror jeg starter op for sig selv og
bliver selvstændige

Så nu kan det være at du ved hvad du skal få de næste 10 år til at gå
med

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 08-04-04 09:12

Martin Jørgensen skriver:

> [...]
>
> Det kræver penge. Man kalder det "at investere"
>
> Men de fleste som får den ide du har, tror jeg starter op for sig selv og

Det er da håbløst, da korsetter kræver at man også laver truseer og brystholder
som passer til.

> Så nu kan det være at du ved hvad du skal få de næste 10 år til at gå
> med

Hvad skal det danske samfund leve af hvis der ikke er nogen
som formidler ideer til vores industri?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-04-04 20:28

Peter Ole Kvint wrote:

> Martin Jørgensen skriver:
-snip-

> Det er da håbløst, da korsetter kræver at man også laver truseer og
> brystholder som passer til.

Så må du jo prøve at lave det også

> Hvad skal det danske samfund leve af hvis der ikke er nogen
> som formidler ideer til vores industri?

Det er skide-svært. Men der er vist ikke nogen let udvej.

Du kan bare starte på fritidsbasis og arbejde dig langsomt videre. Find på
en ny ide, hvis det er det du vil. Jeg starter da også meget langsomt op...
Og måske lukker jeg igen, så har jeg da prøvet det med og blevet en
erfaring rigere. Jeg syntes iøvrigt at man bliver klog på mange ting, når
man har sin egen virksomhed

Min omsætning er da også mega-lav i øjeblikket. Men måske dukker der en stor
kunde op en dag - det håber jeg

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 08-04-04 09:19

Ralph skriver:

> [...]
> ABBA-musik eller ?????????
>
> Hvis jeg har ramt rigtigt med nogen af mine "gode" bud så er svaret:

Hvor sandsynligt er det at jeg kommer i kontakt med nogen,
som har magt nok i virksomheden til at tage stilling til mit produkt?

Fra : Mick

Dato : 08-04-04 02:02

Peter Ole Kvint wrote:

> Hvis man finder et godt produkt som ikke laves mere,
> men som tiden er moden til, hvordan får man nogen til at lave det?

Et skoleeksempel:

Vores bager havde ikke en chiapo med baconstykker, men kun en udgave med choritzo (som var lækker, men vi synes vi ville prøve bacon). Hver weekend vi gik til bageren efter en lang nat i byen- min kæreste og jeg - spurgte vi efter en chiapo med bacon. Vi
vidste godt hun ikke havde en (bageren var en smuk kvinde fra brasilien) - men efter at have spurgt nogle gange så en af de seneste solfyldte forårsdage: succes ! Hun havde nu endelig lavet en chiapo med bacon.

Så det vil jeg foreslå du gør (altså efterspørger det, ikke spiser chiapo med bacon hos smukke brasilianske bagerinder - omend det vel heller ikke er at foragte).

Mvh,
Mick

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 08-04-04 09:17

Mick skriver:

> [...]
>
> Så det vil jeg foreslå du gør (altså efterspørger det, ikke spiser chiapo med bacon hos smukke brasilianske bagerinder - omend det vel heller ikke er at foragte).

Eksemplet er dårligt, da bageren er en håndværker.

Der så mange mellemled imellem forbruger og producent at man ikke kan få det man spøger efter.

Fx: Jeg ville en dag gerne have nogen støvler med buretape, men de fåes kun til børn.

Fra : Ralph

Dato : 08-04-04 09:42

> [...]
det man spøger efter.

> Fx: Jeg ville en dag gerne have nogen støvler med buretape, men de fåes

Endnu et dårligt eksempel, har du hørt om en skomager?

--
venligst
Ralph

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 12-04-04 22:45

Ralph skriver:

> "Peter Ole Kvint" <dsl90720@DELETEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> det man spøger efter.

> kun til børn.
>
> Endnu et dårligt eksempel, har du hørt om en skomager?

Ja, han er lukket! Kender du en skomager?

Fra : Ralph

Dato : 12-04-04 22:07

"Peter Ole Kvint" <dsl90720@DELETEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse >
> Endnu et dårligt eksempel, har du hørt om en skomager?
>
> Ja, han er lukket! Kender du en skomager?

By? Google giver +100 hits på skomager

--
venligst
Ralph

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-04-04 06:58

Ralph skriver:

> By? Google giver +100 hits på skomager

Hvem af dem kan levere til samme pris som en fabrik?

Fra : Ralph

Dato : 13-04-04 16:00

> Ralph skriver:
>
> Hvem af dem kan levere til samme pris som en fabrik?

Ingen - nu ved jeg ikke hvad en fabrik koster, men hvis du ønsker
specialvarer, så må du jo til pungen, hvis du ikke har råd,
så....................

--
venligst
Ralph

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 02-05-04 10:47

Peter Ole Kvint wrote:
> Ralph skriver:

> Hvem af dem kan levere til samme pris som en fabrik?

Irrelevant - fabriker lever af at fremstille til masseproduktion.
Specielt produkt = speciel pris

Fra : Robert Petersen

Dato : 13-04-04 07:36

afhængig af produktet, så ved jeg tilfældigvis, at hvis du står og skal
bruge f.eks. formgivende værktøjer o.s.v. til at fremstille selve emnet, så
er der masser af tomgang for tiden i Danmark, da meget af arbejdet bliver
sendt ud af landet.
Hvis du har en ide om hvilke typer værktøjer som der skal bruges kan du evt.
søge efter produktion og værktøjsfremstilling på nettet. Med den tomgang som
der er, er flere af producenter villige til af fremstille delene uden
fakturering, mod tilgengæld at få del i salget.

Hilsen Robert

Fra : Michael Zedeler

Dato : 17-04-04 21:26

Peter Ole Kvint wrote:
> Hvis man finder et godt produkt som ikke laves mere,
> men som tiden er moden til, hvordan får man nogen til at lave det?

www.dgs.dk.

M.