3D spil kører elendigt pludselig
Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 07-04-04 21:15

Inden for den seneste uge er div. 3d spil begyndt at køre meget elendigt på
min pc, selv gamle spil som Poolshark (billard) fra år 2000 fryser i 12-20
sek. af gangen for derefter at køre i 2-3 sekunder før det fryser igen.
Jeg har prøvet at opdatere driverne til de nyeste fra Nvidia, det hjalp
ikke.

Nogle som har oplevet lignende problemer?
Mit setup er:
XP1900+
512 mb PC2100 ram
Palit Daytona GF4 Ti4200

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Christian

Fra : Thomas

Dato : 07-04-04 22:31

Check at køleren ikke har sat sig fast (ødelagt).

ThomasT

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-04 11:01

In article <40747319$0$22294$d40e179e@nntp04.dk.telia.net>, t@vicki-
thomas.dkFJERNDETTE says...

> Check at køleren ikke har sat sig fast (ødelagt).

Hvis dette sker for en AMD, så crash'er maskinen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-04 11:00

In article <40746132$0$5977$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
christiansp@hotmail.com says...

> min pc, selv gamle spil som Poolshark (billard) fra år 2000 fryser i 12-20
> sek. af gangen for derefter at køre i 2-3 sekunder før det fryser igen.

Hvis det er komme pludseligt, så hjælper opdateringer ikke noget.

Check for spyware/virus. Det lyder som om din maskine har travlt med
noget andet end spillet.

Fra : Thomas

Dato : 09-04-04 23:44

Det var nu også køleren på grafikkortet jeg mente !!

ThomasT

Fra : Lars

Dato : 10-04-04 07:05

> Check for spyware/virus. Det lyder som om din maskine har travlt med
> noget andet end spillet.

Prøv også at se i din jobliste/task manager, om der skulle være nogle
services
der kan undværes.
Denne side har jeg været glad for:
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm

hilsen
Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-04-04 10:32

In article <w8Mdc.191$pw5.58@news.get2net.dk>,
lovegreenNOSPAM@get2net.dk says...

> Prøv også at se i din jobliste/task manager, om der skulle være nogle
> services
> der kan undværes.

Lars, problemet er opstået pludseligt. Så er det ikke baseret på noget
der har været der _hele_ tiden. Det er noget der er kommet sidenhen,
dvs. virus/spyware.

Fra : Lars

Dato : 12-04-04 01:54

> Lars, problemet er opstået pludseligt. Så er det ikke baseret på noget
> der har været der _hele_ tiden. Det er noget der er kommet sidenhen,
> dvs. virus/spyware.

Det jeg mente var, at der kunne være blevet installeret software for
nyligt.
Hvis softwaren bliver startet som service hver gang computeren bliver
startet,
så vil man kunne se det i task manager.

hilsen
Lars

Fra : Madsen

Dato : 10-04-04 19:08

On Wed, 7 Apr 2004 22:14:57 +0200, "Christian Skau Pedersen"
<christiansp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>sek. af gangen for derefter at køre i 2-3 sekunder før det fryser igen.
>Jeg har prøvet at opdatere driverne til de nyeste fra Nvidia, det hjalp

Det kan være noget som slet ikke har med grafikkortet at gøre.
Det kunne f.eks. være nogen video eller lyd codecs som
konflikter med de spil du kører. ( Især Nimo codec pakken er
god til at lave rod i systemet )
Jeg har selv haft problemet med spil som Freelancer som er
meget følsomt hvad codecs angår. Der gik problemet fra hakkende
grafik, over manglende lyd til totale crash. Altsammen noget der
kunne fixes ved at rydde op i mine lyd codecs.

mvh Madsen

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 13-04-04 22:34

Jeg har kørt en spyware remover igennem, derefter kørte jeg 3D mark 2001SE,
som gav hele 149 points, ca 9-10000 mindre end normalt :-/
Flere idéer til hvad der kan være galt?
Mit system består af:
Soltek SL-DRV2
XP 1900+