Kan man tvinge forhandler til at.....
Fra : BT

Dato : 07-04-04 18:42

Hejsa..

Dec. 2001 købte vi en helt ny bil. (Fiat Punto JTD 1.9)..
Og den har faktisk holdt på værsted mange gange, hvor de fleste gange har
været at de skulle gøre deres arbejde om igen.
Det vi bøvler med nu, og har gjort de i længe, er at føre sædet synker. Vi
har fået af vide, af forhandleren at den ikke må synke.
Nu er vi noget dertil, at vi gerne vil se en ende på alle de værkstedsbesøg.
Kan man forlange at forhandleren giver afslag i den oprindelige pris eller
tvinge ham til at tage bilen tilbage.

Håber der er nogle som kan hjælpe med råd og vejledning..

MVH
Brian den ulykkelige punto-ejer

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-04-04 20:05

BT wrote:
> Hejsa..

> Håber der er nogle som kan hjælpe med råd og vejledning..

Dette har de mere styr på i dk.videnskab.jura vil jeg tro..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Soren Pedersen

Dato : 07-04-04 20:46

Hvorfor hulen har du ikke fundet et andet værksted for længe siden ? - Især
når det meget drejer sig om at de ikke gør tingene ordentlig første
gang.....

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-04-04 20:44

On Wed, 7 Apr 2004 21:46:15 +0200, "Soren Pedersen" <soren@muncheb.dk>
wrote:

>Hvorfor hulen har du ikke fundet et andet værksted for længe siden ?

Sikkert fordi det er noget garanti-noget...

>Især når det meget drejer sig om at de ikke gør tingene ordentlig første
>gang.....

Enig - jeg har skiftet midt i et forløb. Købte en ny Galant, som
sælgeren ikke evnede at klargøre korrekt. En anden aut. forhandler tog
over, men han var ikke umiddelbart glad for det (satte penge til).

/Mogens

Fra : BT

Dato : 07-04-04 22:03

> [...]
> sælgeren ikke evnede at klargøre korrekt. En anden aut. forhandler tog
> over, men han var ikke umiddelbart glad for det (satte penge til).

Hejsa..
Det er der flere grunde til..
Men grundlæggende er det fordi det er en Reklemation over bilen, og det som
er galt skal dækkes inden under garantien. Derfor er det nemmere hvis det er
der hvor jeg har købt bilen, at det bliver lavet.
For det andet er der tegnet serviceaftale på bilen. Oprindeligt skulle det
være Fiatfinans aftalen skulle være tegnet hos, men da der gik kluder i det,
tilbød forhandleren så tilsvarende aftale, for at imødekomme hvad vi var
blevet lovet.

/Brian