Nyhedsbrev fra RR Team Linnet
Fra : Tomas Linnet

Dato : 27-04-01 23:25

Nyhedsbrev fra Road Racing Team Linnet

Så startede den danske road racing sæson endeligt igen, ja endeligt og
endeligt, det kommer af en eller anden grund altid bag på mig at det er "nu"
der skal køres ræs, men takket været en stor indsats fra min mekaniker Søren
Svingel, lykkedes det at få Suzukien gjort klar til årets første løb.
Løbet foregik på Flyvestation Vandel i weekenden 21/22 april.
Min "mekker" Svingel og jeg ankom til banen fredag aften, for så havde vi
nemlig tid til at slå lejr og få motorcyklen og mit sikkerhedsudstyr igennem
den obligatoriske "tekniske kontrol" inden den første frie træning lørdag
morgen. Da det er lang tid siden jeg sidst har hørt på 2 hjul, tog jeg det
meget roligt hele lørdagen, da det først gik løs med tidtagninger søndag
morgen. Lørdagen gik stille og roligt med at få noget fart i kroppen og få
justeret Suzukiens affjedring. Dog havde jeg en lille nærkamp med chikane .
I den snævreste af de i alt 3 chikaner, ramte jeg nemlig en sandsæk, som
sammen med halmballer, markerede chikanen og fik derved revet venstre
kneeslider (plastikklods på knæet) af, men da Ny Vandel, som banen kaldes,
faktisk kun består af venstresving, kørte jeg i pit og flyttede højre slider
over på venstre side og så var jeg klar igen.
Normalt er der tidtagning om lørdagen og løb om søndagen, men da løbet
ikke havde DM-status, men derimod var et "debutant- løb", havde man valgt at
lave alle 3 tidtagninger og løbet om søndagen. Så tidligt i seng og tidligt
op, for at komme i gang med den første tidtagning søndag morgen.
Men som nogen sikkert bemærkede var det rigtigt koldt natten mellem lørdag
og søndag, og som om det ikke var nok at vi frøs i teltet hele natten, så
var den brandslange der skulle forsyne pitten med vand, bundfrossen, så jeg
ikke engang fik min morgenkaffe inden jeg skulle køre første gang kl. 8,50.
Øvs for det, men jeg overlevede da
Banen var meget kold søndag morgen, så jeg startede med en ordentligt
gang hjulspind på vej ud af chikane nr.2 og når en 250ccm motorcykel laver
hjulspind, så er det altså fordi det er meget glat, men efter et par omgange
kom der så meget varme i dækkene, at der kunne gi's noget gas.
Efter de 3 tidtagninger havde jeg kvalificeret mig til at skulle starte
som 7. hurtigst, og det var jeg egentligt meget godt tilfreds med. Suzukien
kørte så godt, at der ikke skulle laves andet end fyldes lidt benzin på,
montere dækvarmere og så skulle vi ellers bare have tiden til at gå indtil
løbet, der skulle køres ca. klokken 15,00.

Starten forløb meget godt og jeg var nr. 3 i første sving, men efter den
ret lange langside røg jeg ned på en 4. plads, som igen blev skiftet ud med
en 5. plads efter 1. omgang. Den 5. plads holdt hele vejen hjem, lidt ensom
med over 10 sek. op til nr. 4, #57 Flemming Eriksen og godt 12 sek. ned til
nr. 6, #17 Bo Lindgreen.
5. pladsen giver mig 11 B-point. Når jeg har samlet 60 B-point, på en
sæson, rykker jeg op til et A-licens.(alle begynder med et B-licens)

Næste løb foregår 5/6 maj på Ring Knutstorp i Sverige.
Det næste løb i Danmark, er 1. afdeling af Scandinavian Open, der køres på
Jyllandsringen 12-13 maj. Jeg kører i klassen "Sport Produktion" med #89 på
min Suzuki.

Det var alt herfra, vi forhåbentligt derude

Hilsen Tomas "Tumz" Linnet

Fra : Armand

Dato : 28-04-01 01:26

> ............Den 5. plads holdt hele vejen hjem, lidt ensom
> med over 10 sek. op til nr. 4, #57 Flemming Eriksen og godt 12 sek.
> ned til nr. 6, #17 Bo Lindgreen.

Skal vi læse noget imellem linierne, eftersom at Rune overhovedet ikke
blev nævnt i sammenhængen?

Forøvrigt da meget godt gået af rookie'n Lindgren (der dog var på Pau)!

--
Armand.

Fra : Flemming Petersen

Dato : 29-04-01 13:40

[snip]

> Skal vi læse noget imellem linierne, eftersom at Rune overhovedet ikke
> blev nævnt i sammenhængen?
>
> Forøvrigt da meget godt gået af rookie'n Lindgren (der dog var på Pau)!
[snip]

En ting der også er værd at nævne, er at Bo kører (gjorde det ihvertfald i
Pau) på en
peking and = CBR 400 importert fra østen.

I Pau endte det faktisk med at han fik sat en lidt bedre tid end jeg gjorde
på mit
fejeblad! Sådan noget burde forbydes ;^)

Flemming Petersen
CBR 900 RR som er til salg

Fra : Pein

Dato : 29-04-01 15:53

Tomas Linnet skrev ...
>Nyhedsbrev fra Road Racing Team Linnet

*** snippe ***

>Næste løb foregår 5/6 maj på Ring Knutstorp i Sverige.
>Det næste løb i Danmark, er 1. afdeling af Scandinavian Open, der
>køres på Jyllandsringen 12-13 maj. Jeg kører i klassen "Sport
>Produktion" med #89 på min Suzuki.

Godt skrevet!
Det giver mig helt lyst til at komme og kigge, men disse næste 2 datoer
skal jeg selv ræse lidt offroad.

Skriv endelig igen, så vi kan komme ud at huje og klappe ad nr. 89.

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-04-01 22:09

"Tomas Linnet" <tomasane@post.tele.dk> wrote in message
> Nyhedsbrev fra Road Racing Team Linnet

Ehm... Linnet.... Er det ehm.....

Det skulle vel ikke være Linnet's MC i Toftlund, der er din sponsor?

(Bare af ren og skr nysgerrighed

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Tomas Linnet

Dato : 30-04-01 16:04

Morten Christensen <mochr@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:or%G6.67093$o4.5963518@news010.worldonline.dk...

> [...]
> >

> Ehm... Linnet.... Er det ehm.....
>
> Det skulle vel ikke være Linnet's MC i Toftlund, der er din sponsor?

Nej det er det ikke, vi er ikke engang i familie. Jeg holder mig til Skjern
MC og Ringkøbing Autolakering.
Teamet består indtil videre mest af mig selv(teamchef, kører, pr-medarbejder
osv.) dog har jeg mekaniker og
tidtagerske til de løb der køres i Danmark.

Hilsen Tumz

Fra : Morten Christensen

Dato : 30-04-01 18:42

> [...]
pr-medarbejder
> osv.) dog har jeg mekaniker og
> tidtagerske til de løb der køres i Danmark.

Kurl nåk

Så håber jeg da, at man ser noget til dig på RR-fæzdiwallen på
Jyllandsringen i St. Bededagsferien!?

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Tomas Linnet

Dato : 30-04-01 21:30

Morten Christensen <mochr@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mvhH6.68209$o4.6072208@news010.worldonline.dk...

> [...]
> pr-medarbejder
> >

> Kurl nåk
>
> Så håber jeg da, at man ser noget til dig på RR-fæzdiwallen på

Jeg mener det stod i den tråd jeg tartede, men her er den igen:

Det næste løb i Danmark er 1. afdeling af Scandinavian Open, der køres på
Jyllandsringen 12-13 maj. Jeg kører i klassen "Sport Produktion" med #89 på
min Suzuki.

Jeg glæder mig da til at ha' en lille "fanklub"
I er selvfølgelig velkommen i pitten

Hilsen Tomas "Tumz" Linnet

Fra : Morten Christensen

Dato : 30-04-01 21:40

> Jeg mener det stod i den tråd jeg tartede, men her er den igen:

Det gjorde det også!
Men mekanikken eller for den sags skyld også dig, kan jo *desværre* få nogle
skavanker, som gør, at i ikke dukker op - det var nu mere det jeg hentydede
til

> Det næste løb i Danmark er 1. afdeling af Scandinavian Open, der køres på
> Jyllandsringen 12-13 maj. Jeg kører i klassen "Sport Produktion" med #89

> min Suzuki.

I'll be there.

> Jeg glæder mig da til at ha' en lille "fanklub"
> I er selvfølgelig velkommen i pitten

Kurl!
Sez!

--