Spørgsmål
Fra : Loop

Dato : 07-04-04 15:15

Hej ng jeg har lige fået min speedfigther renoveret

der er skiftet krumtap stempel og cylle hvordan

køre man den best efter sådan en omgang

Fra : GK

Dato : 08-04-04 01:53

"Loop" <hg@ofir.com> skrev i en meddelelse
> Hej ng jeg har lige fået min speedfigther renoveret
>
> der er skiftet krumtap stempel og cylle hvordan
>
> køre man den best efter sådan en omgang

500 km med 1/4 gas 500km med 1/2 og de sidste 500 km med 3/4 og fuld
gas i korte perioder
og gerne blandet med noget by kørsel indimellem det skulle give en tæt
cylinder samt længere levetid på stempel og cylinder og krumtap .. og jeg
går ud fra at der også er skiftet lejer .. på krumtap .. .. det ville da
være dumt andet med sådan en omgang ..... jeg har kørt min til på den måde
og min komprition er stadig den samme efter 16000 km det kan godt betale
sig at gøer det .. men det er squ et sej træk at komme igennem .. jeg
målte kompritionen efter 500 km og har lige målt den her efter de 16000 km

Fra : RpR

Dato : 08-04-04 07:53

> Hej ng jeg har lige fået min speedfigther renoveret
>
> der er skiftet krumtap stempel og cylle hvordan
>
> køre man den best efter sådan en omgang

Tilkørsel er i mange tilfælde et spørgsmål om religion. Forhandlerne
anbefaler alle noget forskelligt, og selv cylinderfabrikanterne har hver
deres metode.
F.eks. anbefaler Malossi at man den første tur kører minimum 30min med få
omdrejninger, og så ellers bare vride øret som man lyster bagefter.
Top Performances anbefaler 300km med langsom kørsel. osv.

Jeg har de sidste ~4 - 5 gange jeg har tilkørt noget bare ladet motoren
varme pænt op i 10min, og så lulle rundt i 30min med lav gas, og så har den
ellers fået hvad remmer og tøj ku' holde til. Cylinderen ser fin ud endnu.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 10-04-04 00:14

> [...]
den
> ellers fået hvad remmer og tøj ku' holde til. Cylinderen ser fin ud endnu.

Når jeg har kørt en Gokart motor til plejer jeg at varme den op i nogen min
og så tage det rogligt i ca 3X10 min og der efter give den gas i 10 min. Jeg
har indtil dato aldrig haft problemmer.