Køb af DVD'er i Canada...told???
Fra : Anders

Dato : 07-04-04 14:01

Hej

HMV i canada (www.hmv.ca) sælger billige Friends fulde sæsoner DVD'er til
ca. 180 danske kroner. Det er jo billigt, MEN kommer der en RØVFULD told
oveni hatten når de når til Danmark???

Hvis ja, hvor meget er det at det er? Eller skal der overhovedet betales
told når beløbet kun er på 180,- ?

Mvh Anders

Fra : ib

Dato : 07-04-04 14:08

> [...]
> ca. 180 danske kroner. Det er jo billigt, MEN kommer der en RØVFULD told

Told er der nu ikke så meget af, 2-3 %.

Men der kommer moms på ) 25% oven i hatten + p&t skal have nogle penge
for at ordne told papirerne for dig.

> Hvis ja, hvor meget er det at det er? Eller skal der overhovedet betales
> told når beløbet kun er på 180,- ?

ja, jeg mener at grænsen i DK er 80 kroner.

Men søg lidt, det har været beskrevet mange gange.

prøv også her
http://www.dvdzone2.com/dvd/search.asp?t=9&cc=FRD&do=3
ikke lige så billigt, men ok. Og det er indenfor EU.

Fra : Muldeberg

Dato : 07-04-04 14:34

"ib" <abc@efg.hik> wrote in

> [...]
>
> prøv også her
> http://www.dvdzone2.com/dvd/search.asp?t=9&cc=FRD&do=3
> ikke lige så billigt, men ok. Og det er indenfor EU.

Kan også bruge eks Club Racoon (Axel Music).
De har ret tit forbasket billige priser på Reg1´ere.
De lagres og sendes også inde for EU.
Hos dem er sjovt nok tit Reg1 billigere end Reg2

www.axelmusic.dk/?SID=77ef29711ec5f640c53e84f9f3c29aba

--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Fra : Anders

Dato : 07-04-04 14:50

> Told er der nu ikke så meget af, 2-3 %.
>
> Men der kommer moms på ) 25% oven i hatten + p&t skal have nogle penge
> for at ordne told papirerne for dig.

> ja, jeg mener at grænsen i DK er 80 kroner.

Ja, så går det jo lige op.
Købte 3 sæsoner til ca. 550,- + forsendelse
når tolden kommer på så er det jo ligefør at det bliver dyrere, så man kan
vidst roligt sige at jeg har skudt mig selv i foden.
Har da også gjort mine resterende indkøb hos cd-wow.

Skod

men man lærer vel af sine fejl ;-(

/anders

Fra : Jesper

Dato : 07-04-04 16:33

Anders <nospam@forgetit.com> wrote:

> [...]
> oveni hatten når de når til Danmark???
>
> Hvis ja, hvor meget er det at det er? Eller skal der overhovedet betales

Reglen er at hvis du helt skal slippe for told, moms of
fortoldningsgebyr må forsendelsen højest have en værdi af 80 kr,
inklusive forsendelse. Hvis beløbet er under 80 kr incl forsendelse
betaler man ingenting, er værdien 80-120 kr betale moms og
fortoldningsgebyr på 60 kr, er værdien over 120 kr skal betales moms,
told og fortoldningsgebyr på 60 kr.

Så hvis du bestiller et boxed set til 180 kr og du betaler 50 kr for
forsendelse, så ser regnestykket sådan ud:

Moms 25%
Toldsatsen for CD/DVD 3,5%
Fortoldningsgebyr til PostDanmark 60 kr.

Pris 180,00 kr
Forsendelse 50,00 kr
Samlet værdi 230,00 kr

Moms 25 x 230
________ = 57,50 57,50 kr
100

Told 3,50 x 230
___________ = 8,05 afrundet 8,00 kr
100

Fortoldningsgebyr 60,00 kr
At betale i told+moms+fortoldning 125,50 kr

Samlet pris 355,50 kr
========

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Kim Odgaard

Dato : 07-04-04 18:39

> Reglen er at hvis du helt skal slippe for told, moms of
> fortoldningsgebyr må forsendelsen højest have en værdi af 80 kr,
> inklusive forsendelse.

Det er da vist ikke helt rigtigt din vare må maks. koste 80,- om den har
koster 500,- i porto spiller ingen rolle hvis værdien af varen bare er under
grænsen. Har din vare kostet 81,- og 500,- i porto bliver du momset af de
581,- (hvis du bliver snuppet)

Fra : Jesper

Dato : 07-04-04 19:06

Kim Odgaard <odgaard1XXX@mail.dk> wrote:

> [...]
> grænsen. Har din vare kostet 81,- og 500,- i porto bliver du momset af de

Det er hvad der står på Told/Skats hjemmeside:

Varer Køber du en vare i et land uden for EU, fx USA, skal du som
hovedregel betale told og dansk moms til ToldSkat i forbindelse med
indførslen. For visse varer skal du også betale punktafgift. Hovedreglen
er, at når en vare er belagt med punktafgift i Danmark, skal du betale
punktafgift i forbindelse med indførslen.

Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told,
moms og evt. punktafgift. Der skal således kun betales told, hvis hele
forsendelsens værdi overstiger 22 EUR (ca. 165 kr.), men betales moms og
punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen
gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt
tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.

Varer, der sælges via internet, annonceres typisk til en pris uden told,
moms, punktafgift og evt. fragt. Det betyder med andre ord, at den
samlede varepris kan beregnes som den annoncerede pris, tillagt
transportomkostninger, told og moms og evt. punktafgift.

Du skal være opmærksom på, at tolden ikke er ens for alle varer - enhver
vare har sin egen varekode (toldtarifposition) og dermed ofte en
forskellig toldsats.

Varer fra USA kan også være omfattet af særlig tillægstold, som EU har
indført fra den 1. marts 2004.

Inden du bestiller varer, bør du derfor kontakte de regionale told- og
skattemyndigheder, der vejledende kan orientere om den toldsats, der
gælder for den vare, du påtænker at købe.

Eksempelvis udgør tolden for cowboybukser for tiden 12,0 pct. af varens
værdi.

Tolden beregnes af varens pris med tillæg af transportomkostninger. Den
danske moms er på 25 pct. og beregnes af varens pris, tillagt
transportomkostninger, toldbeløbet og evt. punktafgift.

Eksempel på beregning af told og moms
A bestiller et par cowboybukser via internettet hos et firma i USA.
Bukserne sendes til A og bliver fortoldet i marts måned 2004, hvor
omregningskursen (Toldkursen) for dollars (USD) er 581,04.
Pris ifølge faktura 45 USD 261,47 kr.
+ fragtomkostninger 160,00 kr.
= toldværdi: (261,47 kr. + 160,00 kr.) 421,47 kr.

Told: 12,0 pct. af 421,47 kr. 50,58 kr.
+ moms: 25 pct. af (421,47 kr. + 50,58 kr.) 118,01 kr.

A skal i alt betale told og moms 168,59 kr.

I visse tilfælde må du også regne med omkostninger til speditør e.l. for
at få toldbehandlet forsendelsen. Du bør i øvrigt være opmærksom på, at
udgiften til fragt for de lidt tungere varer kan være mindst lige så
stor som den pris, du skal betale for varen.

Told, moms og evt. punktafgifter skal være betalt, inden du får varen
udleveret fra Post Danmark A/S, kurerpostfirma e.l.

Har du modtaget told- eller afgiftspligtige varer, der ved en
fejltagelse ikke er blevet registreret hos ToldSkat, skal du rette
henvendelse til de regionale told- og skattemyndigheder.

Ydelser (Edb-programmer mv.), som du køber i lande uden for EU og
downloader fra nettet, er toldfrie. Der skal som hovedregel betales moms
af ydelsen. Forpligtigelsen påhviler den udenlandske leverandør.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Kim Odgaard

Dato : 07-04-04 19:30

> Det er hvad der står på Told/Skats hjemmeside:

Kender godt siden, jeg har købt en del bøger i USA, hvor værdien af varen
har været under de magiske 80,- men tit har portoen været over $20 der er
jeg aldrig blevet snuppet 7-9-13

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-04-04 19:46

Jesper escribió / skrev

> Det er hvad der står på Told/Skats hjemmeside:

Hvilket er det samme som det Kim siger

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : David T. Metz

Dato : 08-04-04 15:31

Lars Hoffmann wrote:
> Jesper escribió / skrev

> Hvilket er det samme som det Kim siger

Nej. På Told og Skats side står der "hele forsendelsens værdi". Kim påstod
at fragt ikke talte med, men det gør den.

David

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 08-04-04 18:28

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej. På Told og Skats side står der "hele forsendelsens værdi". Kim påstod
> at fragt ikke talte med, men det gør den.

"hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr" forsendelsens værdi er værdien
af det der bliver sendt, ikke + hvad det koster at sende det. Men overstiger
forsendelsens værdi så de 80, så betales moms af både forsendelsens værdi og
forsendelses omkosninger. Altså som Kim skriver, jeg har selv prøvet den af
med told/skat, købte 2 film der tilsammen kostede ca 75 kroner, men med
porto blev det 115, og den var god nok, jeg skulle ikke betale moms.

Mvh. Brian

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-04-04 18:36

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> [...]
> med told/skat, købte 2 film der tilsammen kostede ca 75 kroner, men med
> porto blev det 115, og den var god nok, jeg skulle ikke betale moms.

http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=5903&highlight=told+moms+80

/David

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-04-04 11:02

Jesper wrote:
> [...]
> forsendelse, så ser regnestykket sådan ud:
>
> Moms 25%
> Toldsatsen for CD/DVD 3,5%
> Fortoldningsgebyr til PostDanmark 60 kr.
>
> Pris 180,00 kr
> Forsendelse 50,00 kr
> Samlet værdi 230,00 kr
>
> Moms 25 x 230
> ________ = 57,50 57,50 kr
> 100
>
> Told 3,50 x 230
> ___________ = 8,05 afrundet 8,00 kr
> 100
>
> Fortoldningsgebyr 60,00 kr
> At betale i told+moms+fortoldning 125,50 kr

Man kan jo slippe en del billigere ved at købe flere sæsoner samtidig.
Forsendelsen bliver jo ikke dyrere af at du køber 3 sæsoner i stedet
for en. Og fortoldningsgebyret er også stadig kun på kr 60.

Det eneste man skal passe på med, at et større pakker sandsynligvis
oftere bliver kontrolleret af vampyrerne, end mindre pakker gør.

Man kan også være så heldig at visse butikker giver så store rabatter,
i forhold til hvad man kan få i Europa, at det kan betale sig at
handle hos dem også selv om man skulle være så uheldig at pakken
falder i vampyrernes kløer hver gang. Det gælder f.eks. typisk
www.nobleknight.com der sælger nye og brugte rollespilsbøger.

Amazon UK giver også nogle gange så store rabatter at det mere eller
mindre opvejer den moms, som man kan slippe for ved at handle hos
andre britiske butikker, især på TV-serier. Nu køber jeg ikke ret
mange film, men mon ikke det samme gør sig gældende dér?

--
Peter Knutsen

Fra : Jesper

Dato : 08-04-04 11:10

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> wrote:

> [...]
> andre britiske butikker, især på TV-serier. Nu køber jeg ikke ret
> mange film, men mon ikke det samme gør sig gældende dér?

Naturligvis, men der er flere der importerer R1 til forbrugerene via
Tyskland og Sverige billigt, f.eks. Axelmusic.dk/Racoon Club
Laserdisken.dk/movieworld og cd-wow.co.uk
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-04-04 09:27

Jesper wrote:

> Naturligvis, men der er flere der importerer R1 til forbrugerene via

Det er jo dejligt, hvis man altså er så heldig at have en R1 afspiller.

> Tyskland og Sverige billigt, f.eks. Axelmusic.dk/Racoon Club
> Laserdisken.dk/movieworld og cd-wow.co.uk

I øvrigt er TV-serier ofte uden regionskode, så dér er der måske
mange, der kan have glæde af dit tip.

--
Peter Knutsen

Fra : Jesper

Dato : 09-04-04 09:29

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> wrote:

> Det er jo dejligt, hvis man altså er så heldig at have en R1 afspiller.

Kan købes flere steder til 400-500 kr, så det er ikke prisen der
afskrækker!

> I øvrigt er TV-serier ofte uden regionskode, så dér er der måske
> mange, der kan have glæde af dit tip.

De fleste udgivelser er med regionskode, det gælder også TV serier.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : David T. Metz

Dato : 08-04-04 15:27

Jesper wrote:

> Så hvis du bestiller et boxed set til 180 kr og du betaler 50 kr for
> forsendelse, så ser regnestykket sådan ud:

> Samlet værdi 230,00 kr
>
> Moms 25 x 230
> ________ = 57,50 57,50 kr
> 100
>
> Told 3,50 x 230
> ___________ = 8,05 afrundet 8,00 kr
> 100
>
> Fortoldningsgebyr 60,00 kr
> At betale i told+moms+fortoldning 125,50 kr
>
> Samlet pris 355,50 kr
> ========

Flueknepperi, men du glemmer at man også betaler moms af tolden. Dvs. der
mangler ca. 2 Kr ... Det betyder mere ved større indkøb selvfølgelig - eller
ved andre varer med højere toldsats. For nemheds skyld kan man bare lægge
satserne sammen:

3,5% told + 25% moms = 29,375% afgifter

(1,035*1,25 - 1)

230 * 1,29375 + 60 = 358,50

David

Fra : Jesper

Dato : 08-04-04 15:33

David T. Metz <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote:

> [...]
> ved andre varer med højere toldsats. For nemheds skyld kan man bare lægge

Ja du har ret og det er også først fra ¤ 22 at tolden træder i kraft, så
det gør tolden nogle øre lavere, men det er rimeligt tæt på hvad man
kommer til at betale.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Anders Kjærsgaard Va~

Dato : 09-04-04 12:25

FUCK !!

350-400 kr pr. dvd pga told og alt muligt. Damn jeg har lavet en brøler!

Og så ser jeg endda at man kan få et BOX set med ALLE 9 sæsoner på 27 DVD'er
til 1999,-
FUCk jeg er dum!

Nå, har skrevet til hmv.ca og spurgt om jeg kan cancel min ordre. Nu må vi
se hvor venlige de er.

/anders