en lidt rystende oplevelse her til morgen
Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-04-04 12:12

jeg kører bag en hvid varevogn, han blinker i det han drejer til venstre og
jeg holder ikke nok afstand - jeg bremser men vejen er våd og jeg glider en
3-4 meter og indser at jeg ikke vil stå stille inden jeg banker ind i ham -
idet han er halvt gennem svinget slipper jeg bremsen og ryger ind på
cykelstien ved at dreje til højre - jeg var millimeter fra! - der skete
intet - men rystet det var jeg sgu - da jeg kommer hjem stinker bilen af
benzin og det drypper ud under bilen - er det ikke mest sandsynligt det er
noget slange der er røget når nu jeg ikke har ramt noget - lidt mærkeligt
der sån lige går hul, jeg frygtede at have banket tanken eller noget mod
kantsten eller andet da jeg kom op på cykelstien, men jeg mener ikke at have
ramt noget - mystisk synes jeg, men jeg aner heller ikke ligefem det helt
vilde om undersiden på biler.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-04-04 09:04

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> 3-4 meter og indser at jeg ikke vil stå stille inden jeg banker ind i ham -

Hvor meget dækmønster har du?

> [...]
> ramt noget - mystisk synes jeg, men jeg aner heller ikke ligefem det helt

Det er næppe fremløbet til benzinen der er røget, for så var du
ikke nået hjem. Nogle biler har også et returløb, således at den
benzin motoren ikke bruger kan løbe retur til tanken - hvis der er
røget en slange der, så kører bilen pludselig meget kort på
literen og tegner en streg på asfalten. Nu skriver du ikke noget
om hvad det er for en bil, alder, stand osv., men når nu den
glider i regnvejr, så gætter jeg på en ældre bil uden ABS og nogle
dæk uden for meget mønster (og undskylder på forhånd hvis jeg
gætter forkert!). Måske er stand/alder sådan at du har et hul
ovenpå tanken og din undvigemanøvre har sjasket benzin ovenud??
Jeg tror nu mest på den med returløbet..

Der er ikke andet for end at du må lægge dig ned og se om du kan
finde ud af hvor det drypper fra. Det er muligt at det er
nødvendigt at starte bilen for at få noget tryk på systemet, sørg
i så fald for god udluftning.

Du bør få din bil sporet, sådan en tur op over en kantsten kan
sagtens have slået et hjul ud af kurs og det kan være temmeligt
dyrt i dækslid at køre med. Fortæl værkstedet hvad du har oplevet
og gå med under liften, så bør du kunne se hvis noget har fået
slidmærker fra kantstenen.

--
Hygge..
Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-04-04 09:10

> Hvor meget dækmønster har du?

faktisk inden for det tilladte.

> Jeg tror nu mest på den med returløbet..

det er ganske rigtigt en ældre bil uden abs - ford sierra fra 91 - jeg
holdte simpelthen ikke nok afstand.
du havde vist helt ret med det returløb, min svoger har fikset det og det
var noget slange der var røget - brændt over eller noget... ja, du kan nok
høre at det ikke er viden om biler der præger min hjerne

> [...]
> dyrt i dækslid at køre med. Fortæl værkstedet hvad du har oplevet
> og gå med under liften, så bør du kunne se hvis noget har fået

det vil jeg da helt sikkert gøre - den trækker faktisk en smule til højre.

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-04 11:18

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> du havde vist helt ret med det returløb, min svoger har fikset det og det
> var noget slange der var røget - brændt over eller noget... >
> www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Brændt over? Var der ikke benzin i, nogen har fortalt mig, at den væske er
brændbar

God og varm Påske.

Møller

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-04-04 12:08

> Brændt over? Var der ikke benzin i, nogen har fortalt mig, at den væske er
> brændbar

slidt så måske - jeg aner det simpelthen ikke, men jeg er her da endnu,
så mon ikke det er slidt over eller noget - det undrede mig bare at det
skete lige efter jeg kørte lidt hårdt op på cykelstien... måske et tilfælde,
jeg ved det ikke, men det er lavet og ser ud til at være iorden... nu skal
jeg så bare lige have tjekket dæktrykket og se om den kører lige eller om
der måske skal en sporing til.

> God og varm Påske.

i lige måde - børnefødselsdagen med hele svigerfamilien er netop overstået
så NU blir det en fin påske