Bakspejl
Fra : Thomas

Dato : 07-04-04 12:02

Hej,

Jeg har netop hentet min nye Passat TDI, og er (heldigvis) glædeligt
overrasket over hvor meget bedre den kører end min gamle Passat fra 99'.

Dog har jeg lige et par spørgsmål til ekstraudstyret. Den har et automatisk
nedblændeligt bakspejl, der automatisk bliver mørkere når bilen belyses
bagfra. Det er vældig praktisk og kan slukkes og tændes efter behov... men
hvordan virker sådan et (er det mekanisk eller hvad sker der inde i
spejlet)?

I det samme bakspejl sidder der to små røde dioder, som lyser svagt ned på
instrumentpanelet... det ser lækkert ud, men hvad skal det bruges til, der
er jo allerede lys i alle knapper?

Håber nogen kan hjælpe mig med en forklaring. Manualen er ikke videre
meddelsom på disse områder.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-04 17:03

> Jeg har netop hentet min nye Passat TDI, og er (heldigvis) glædeligt
> overrasket over hvor meget bedre den kører end min gamle Passat fra 99'.

Tillykke med den !

> [...]
> bagfra. Det er vældig praktisk og kan slukkes og tændes efter behov... men
> hvordan virker sådan et (er det mekanisk eller hvad sker der inde i

Foran spejlet er der et LCD panel, dette panel kan man justere kontrasten
på, vha en lysfølsom modstande justere LCD panel i spejlet kontrasten.
Einfach genial, genial einfach.

> I det samme bakspejl sidder der to små røde dioder, som lyser svagt ned på
> instrumentpanelet... det ser lækkert ud, men hvad skal det bruges til, der
> er jo allerede lys i alle knapper?

De er kun for hyggens skyld, VW brugte det første gang i Passat W8 hvor det
dog sad i loftslampen.
Jeg har selv monteret det i min Bora.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-04-04 13:05

On Fri, 9 Apr 2004 18:03:02 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>De er kun for hyggens skyld, VW brugte det første gang i Passat W8 hvor det
>dog sad i loftslampen.

Det er een af dé detaljer, jég synes er einfach genial. Jeg var med
Jonas R i Stuttgart (Audi A6 2.8 med ALT udstyret: el-sæder, læder,
klima, you name it) og lagde mærke til det røde lys. Dels i
bagspejlet, "bagende" ned på pladsen foran gearvælgeren, men også i
dørhåndtagsåbningerne, så man som ny passager i bilen nemt kunne finde
dørhåndtaget!

/Mogens