Typhoon Elstarter... Hjælp :-)
Fra : RockMozart - Odense

Dato : 07-04-04 08:26

Hejsa gæve svende...

Jeg har købt en Typhoon (Piaggio), og sat en ny elstarter på. Hvis jeg
smider 12v direkte på starteren, så kører den, men jeg kan ikke få den til
at virke med start-knappen.

Hvis jeg trykker bremsen og startkontakten ind, så lyser olielampen, and
thats it.

Så nu er spørgsmålet. Hvordan skal den opføre sig, når men bruger elstart?
Skal den lyse i olielampen, eller er der noget galt med ledningsnettet?!
Umiddelbart kan jeg ikke se at problemet kan være andet end relæet eller
kontakten. Hvis jeg har ret i ovenstående, hvordan kan jeg så teste dette?!

Gode råd modtages med tak

- Per

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-04-04 13:16

"RockMozart - Odense" <rockmozart@mail-FUCKSPAM-.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa gæve svende...
>
> Jeg har købt en Typhoon (Piaggio), og sat en ny elstarter på. Hvis jeg
> smider 12v direkte på starteren, så kører den, men jeg kan ikke få den til
> at virke med start-knappen.

Det er fordi stateren har sin egen kreds uden om sikringen! Er du sikker
på at du har sat den til den rigtigt kreds?

> Hvis jeg trykker bremsen og startkontakten ind, så lyser olielampen, and
> thats it.

Det skal den også

> Så nu er spørgsmålet. Hvordan skal den opføre sig, når men bruger
elstart?

Gør som du har skrevet så brude den starteren kører rundt!

> Skal den lyse i olielampen, eller er der noget galt med ledningsnettet?!

Nej den teste bare pæren når du stater (læs din manual).

> Umiddelbart kan jeg ikke se at problemet kan være andet end relæet eller
> kontakten. Hvis jeg har ret i ovenstående, hvordan kan jeg så teste
dette?!

Det kan godt passe, men være lige sikker på at det er de rigtige ledninger
du
har sat på. Og at de sidder ordenligt!

> Gode råd modtages med tak

Håber du kan bruge den.

> - Per

PS Jeg har ledning diagram hvis du skal bruge det!

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : RockMozart - Odense

Dato : 07-04-04 13:38

> Det er fordi stateren har sin egen kreds uden om sikringen! Er du sikker
> på at du har sat den til den rigtigt kreds?

Nej, jeg er ikke sikker på noget...

> Nej den teste bare pæren når du stater (læs din manual).

Jeg er ikke i besiddelse af denne, da Scooteren er købt brugt...

> PS Jeg har ledning diagram hvis du skal bruge det!

Er meget interesseret i dette, da jeg så kan følge op på ledningsnettet. Det
er et billigere alternativ til at købe Hayes Piaggio Repair guide

> Hilsen / Best Regards
>
> Mikkel Lund

Mange tak for hjælpen indtil videre.

- Per Jacobsen

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-04-04 15:13

> [...]
Det
> er et billigere alternativ til at købe Hayes Piaggio Repair guide

Den er ellers rimelig god. Jeg vil se om jeg kan støve en scanner op et
eller
andet sted. Jeg smider den nok på dk.binaer.motor en gang i aften.
Har du tilgang til den?

Fra : RockMozart - Odense

Dato : 07-04-04 15:38

> Den er ellers rimelig god. Jeg vil se om jeg kan støve en scanner op et
> eller
> andet sted. Jeg smider den nok på dk.binaer.motor en gang i aften.
> Har du tilgang til den?

Ja, nu har jeg

Takker og bukker,
- Per

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-04-04 20:28

Hmm, jeg kan ikke lige finde en scanner. Men efter at
have set på diagrammet er jeg ikke i tvivl om at du
har samlet det rigtigt, for der er simpelhen ikke
andre muligheder (Det løber ikke andre ledninger der
ned). Men kliker stater relæet? Hvis ikke skal du
tjeke ledningerne til den. Eller udskifte.
--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-04-04 18:06

Fra : RockMozart - Odense

Dato : 13-04-04 10:06

> ned). Men kliker stater relæet? Hvis ikke skal du
> tjeke ledningerne til den. Eller udskifte.

Hej Mikkel...

Ja, det lyder som om relæet klikker.. ganske svagt. Og hvis jeg
kortslutter de 2 kraftige ledninger ved relæet, dvs. 12v og starterkabel, så
kører starteren også.
Så min umiddelbare idé er, at det nok er relæet der er røget sig en tur??!

- Per

Fra : Mikkel Lund

Dato : 14-04-04 11:09

> [...]

> kører starteren også.
> Så min umiddelbare idé er, at det nok er relæet der er røget sig en

Jep det tror jeg du har ret i!

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : RockMozart - Odense

Dato : 14-04-04 11:16

Hej Mikkel...

Hvis du ved lejlighed falder over en scanner, så er jeg stadig
interesseret i et diagram over ledningsnet. En anden ting... Olielampen, er
det motorolie eller 2-taksolien??!

- Per

Fra : Brian A.

Dato : 14-04-04 13:46

> [...]
>
> Hvis du ved lejlighed falder over en scanner, så er jeg stadig
> interesseret i et diagram over ledningsnet. En anden ting... Olielampen,

2-takts...

Fra : RockMozart - Odense

Dato : 16-04-04 06:36

Hej gutter...

Det var relæet... Tak for hjælpen.

- Per

Fra : Ole Pagh

Dato : 07-04-04 17:27

Mikkel Lund wrote:

> Den er ellers rimelig god. Jeg vil se om jeg kan støve en scanner op
> et eller
> andet sted. Jeg smider den nok på dk.binaer.motor en gang i aften.
> Har du tilgang til den?

Hej

Den Hayes Piaggio Repair Guide som Mikkel omtaler, indeholder den noget om
Piaggio Zip _4 takt_ scooter (New Zip 4). ?
Hvis nej, er der så nogen der ved hvor man kan få fat i lidt mere
'kompetent' lekture end den medfølgende manual´?.

--
hilsen
Ole Pagh

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-04-04 20:28

> Hej
>
> Den Hayes Piaggio Repair Guide som Mikkel omtaler, indeholder den noget om
> Piaggio Zip _4 takt_ scooter (New Zip 4). ?

Nej det gør den ikke, den stopper i 1998.

> Hvis nej, er der så nogen der ved hvor man kan få fat i lidt mere
> 'kompetent' lekture end den medfølgende manual´?.

Don't know

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-04-04 18:00

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : RpR

Dato : 08-04-04 08:00

> Hvis nej, er der så nogen der ved hvor man kan få fat i lidt mere
> 'kompetent' lekture end den medfølgende manual´?.

Forhandleren har med 100% garanti en repair & service manual, men det er
langt fra sikkert at han vil af med den, eller overhovedet MÅ sælge den.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine