Rain-X....hvor fåes den?
Fra : Claus Smith

Dato : 07-04-04 04:30

Bor på midtsjælland.

Claus Smith - 4690 Haslev

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-04 06:47

> Bor på midtsjælland.
>
> Claus Smith - 4690 Haslev

Har I ingen Bilka eller A-Z hos Jer?

--
Tom

Fra : Claus Smith

Dato : 07-04-04 09:02

> Har I ingen Bilka eller A-Z hos Jer?
>
> --
Jo da.....er det virkelig så simpelt at jeg bare skal en tur i Bilka? :)

Claus

Fra : Mathias

Dato : 07-04-04 09:07

Claus Smith wrote:
> Jo da.....er det virkelig så simpelt at jeg bare skal en tur i Bilka?

Det fås også i div. byggemarkeder, samt biltilbehørsbutikker.

-Mathias

Fra : Henning

Dato : 07-04-04 08:09

On Wed, 7 Apr 2004 05:29:56 +0200, "Claus Smith"
<pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> wrote:

>Bor på midtsjælland.

Hvad er Rain-X?

Fra : Leo

Dato : 07-04-04 08:50

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er Rain-X?

Mener det er noget du kan "pudse" dine ruder i så de bliver vandafvisende
altså du slipper næsten for at skulle bruge viskere, har kørt med en der
brugte det og det virker fint når du er oppe i fart, vandet render af ruden
uden brug af visker.

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-04 12:20

"Leo" <lhsnospam@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> altså du slipper næsten for at skulle bruge viskere, har kørt med en der
> brugte det og det virker fint når du er oppe i fart, vandet render af

For at være seriøs, skal man ikke mene, men vide:

Det er et middel er i en årrække været brugt af flyvevåbnet:

1. du vasker dine vinduer meget godt med opvaskemiddel
2. tørrer dem fuldstændigt
3. kommer Rain -X eller Rainawey på to gange
4. polerere med ren blød klud der er våd, evt. bruges en sprøjte til at gøre
vinduerne jævnet våde.
5. fortsætter til de er helt blanke.
6. undlader videst muligt at bruge vinduesviskeren, da regnen preller af
som kold vand på en gås.

over 50 km/t er det perfekt, og jo mere det regner jo bedre, det værste er
næsten ingen regn og vandtåge fra andre biler.
Kan købes hos de fleste tilbehørsfirmaer.jeg køber hos www.conrad.de

http://www.alticar.dk/ har det også

nærmere her:
http://www.rainx.com/

Møller

Fra : Henning

Dato : 07-04-04 12:32

> [...]
>
>over 50 km/t er det perfekt, og jo mere det regner jo bedre, det værste er
>næsten ingen regn og vandtåge fra andre biler.

Fedt, tror jeg vil prøve det på kroppen, næste gang jeg skal i
svømmehallen - så er man fri for håndklæder og alt det pjat

Fra : John Sahl

Dato : 07-04-04 12:39

Henning wrote:
> Fedt, tror jeg vil prøve det på kroppen, næste gang jeg skal i
> svømmehallen - så er man fri for håndklæder og alt det pjat

Jeg forstår din skepsis, for det lyder som rent TV-Shop når
man fortæller om Rain-X, men jeg var chokeret over effekten
da jeg første gang trillede afsted i en bil med Rain-X behandlet
forrude.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 07-04-04 12:42

Grunden til manges skepsis er nok at man har hørt meget om at ruden bliver
helt hvid når man kører med viskeren, men det skyldes jo udelukkende at folk
glemmer at efterpolere med vand hvorved det overskydende fjernes.

Har altid brugt det på mine biler, men denne gang måtte jeg købe
alternativet fra Turtle da jeg ikke kunne finde Rain-X og havde brugt det
sidste af den store flaske..øv bøv...men Turtle er næsten lige så godt.

Claus Smith

Volvo 440

Fra : John Sahl

Dato : 07-04-04 12:51

Claus Smith wrote:
> [...]
> bliver helt hvid når man kører med viskeren, men det skyldes jo
> udelukkende at folk glemmer at efterpolere med vand hvorved det

Ja, det er _meget_ vigtigt at man påfører det ordentligt og især
den sidste del med at polere ruden så man nærmest fjerner det
hele igen er essentiel for virkningen.

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-04 13:01

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
> man fortæller om Rain-X, men jeg var chokeret over effekten
> da jeg første gang trillede afsted i en bil med Rain-X behandlet

Jeg fik lidt fra en mekaniker fra et DTC-team, for jeg troede også at det
var en sang fra de varme lande, men han bedyrede, at det virkede, og at han
jævnligt vedligeholdt F-16 forruden med det, og jeg garanterer, at det
virker, men sørg for, at der ikke er sand m.v. under viskebladene hvis du
skulle få brug for dem, tør dem lige af en serviet på tankstationen ( PS kan
nogen forklare mig hvorfor det staf´dig hedder en servicestation?)

--
Møller

Fra : John Sahl

Dato : 07-04-04 13:30

Møller wrote:
> ( PS kan nogen forklare mig hvorfor det
> staf´dig hedder en servicestation?)

Der skal vist en marketingdrone på banen her

Fra : anders majland

Dato : 07-04-04 13:41

> Der skal vist en marketingdrone på banen her

Jeg kan da godt svare alligevel. Det hedder der hælder ikke. Det er en
døgnkiosk med benzinsalg ...

(Jeg blev fandme træt af statoil tuelsø i torsdags. Hun havde lavet en
fejl og kunne ikke finde ud af at rette den. I ventetiden nåede jeg at
ringe hjem og hyggesludre om at jeg var på vej, spise 2 kingssize
chokoladebarer og læse en halv avis - Jeg var tæt på at smide et
visitkort og bede hende om at sende regningen når hun fik tid. Normalt
bruger jeg lavpris selskaberne hvor jeg kan betale ved standeren)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Henning

Dato : 08-04-04 13:25

On Wed, 7 Apr 2004 14:41:00 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> [...]
>visitkort og bede hende om at sende regningen når hun fik tid. Normalt
>bruger jeg lavpris selskaberne hvor jeg kan betale ved standeren)

Heldigt du ikke fik en Car-park bøde for at parkere på stationen...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : chr

Dato : 07-04-04 23:13

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in message

> Fedt, tror jeg vil prøve det på kroppen, næste gang jeg skal i
> svømmehallen - så er man fri for håndklæder og alt det pjat

eller komme det på dækkene....

det er vist noget silicone ballade se her:

http://householdproducts.nlm.nih.gov/cgi-bin/household/brands?tbl=brands&id=21003001

Chr.

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-04 11:30

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote in message

> "Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in message

http://householdproducts.nlm.nih.gov/cgi-bin/household/brands?tbl=brands&id=21003001

Godt link Christian.
Hvis de har det med at blive lange prøv:
http://makeashorterlink.com/
http://tinyurl.com/
God påske.
Møller

Fra : Leo

Dato : 07-04-04 12:54

> [...]
>
> over 50 km/t er det perfekt, og jo mere det regner jo bedre, det værste er
> næsten ingen regn og vandtåge fra andre biler.

OK jeg VED at det er noget du kan "pudse" dine ruder i så de bliver
vandafvisende
altså du slipper næsten for at skulle bruge viskere, har kørt med en der
brugte det og det virker fint når du er oppe i fart, vandet render af ruden
uden brug af visker, personligt synes jeg det er absolut bedst på
sideruderne da det ikke er nemt helt at undgå at bruge viskerne og det
derfor hurtigt "slides" af
Tilfreds Møller ?? ))
Leo

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-04 13:09

> Tilfreds Møller ?? ))

Ja

Men husk at fjern sand og lignende under viskeblade, og når du bruger dem:
megen sprinklervæske.
selv viskerblade holder længere.

--
Møller