Master & Commander (no spoiler)
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 07-04-04 02:58

Sikke dog en suveræn film! Knaldgodt teknisk lavet, sammenhængende historie,
tager ikke parti eller antiparti, rigtigt godt skuespil med fokus på korrekt
1805 engelsk (inklusiv diverse klasse-dialekter). Vidunderligt, man er
fuldstændig hensat til Napoleonskrigenes tid. Og kraftstejleme om de ikke
har udeladt et eller andet pladderidiotisk kærlighedsplot (nu hvor det
absolut ikke ville passe ind). En af hobitterne er sågar med. Lige min type
film.

Spørgsmål: Jeg hørte på et tidspunkt at filmen skulle have været et af de
absolut dyreste i filmhistorien. Passer det, og ved nogen om den trak
overskud hjem? Jeg kan desværre godt forestille mig at det almene publikums
filmsmag er for lav til at et sådant pragtværk ville trække på samme måde
som Terminator 3 (!).

--
CITIZEN ANTI-TERROR READINESS
Should you be standing in a tall building looking out the window and see a

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-04-04 09:30

C. H. Engelbrecht escribió / skrev

> [...]
> eller andet pladderidiotisk kærlighedsplot (nu hvor det absolut
> ikke ville passe ind). En af hobitterne er sågar med. Lige min

Enig, jeg er dog ikke så begejstret for slutningen - eller manglen på
samme. Det virker lidt somom filmen bare slutter efter X minutter uden
at selve plottet er kommet videre.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-04-04 09:55

C. H. Engelbrecht wrote:
> Sikke dog en suveræn film!

Jeg fattede slet ikke al den hype (Oscar etc.) der havde været omkring
filmen, da jeg endelig så den. Den er ligegyldig og middelmådig. Hvad er
det fede ved den??

/David, som var dybt skuffet

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 07-04-04 10:13

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Jeg fattede slet ikke al den hype (Oscar etc.) der havde været omkring
> filmen, da jeg endelig så den. Den er ligegyldig og middelmådig. Hvad er
> det fede ved den??

Jeg synes nu også den var fremragende.

Den formår nemlig at gengive virkeligheden som jeg vil formode den har været
ombord på sådan et skib. Man lever sig ind i universet og kampen mellem de
to skibe.

Fremragende skuespil, fremragende "kulisser" hvis man kan kalde dem det? I
det hele taget en flot og velspillet film.

Og ja, jeg er også rørende enig i at det var befriende at der ikke liiige
skulle være en kærlighedshistorie indblandet.

Jeg havde så heller ingen forventninger til den, da jeg faktisk synes den
virkede kedelig udfra traileren.

Anders Hyltoft

Fjern "REMOVE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke.

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-04-04 11:48

Anders B. Hyltoft wrote:

> Jeg havde så heller ingen forventninger til den, da jeg faktisk synes den
> virkede kedelig udfra traileren.

Mine forventninger blev opbygget således:
Jeg synes traileren var elendig og regnede med at filmen også var det.
Pludselig får den glimrende anmeldelser fra alle, og bliver nomineret
til en masse Oscars. Mine forventninger stiger.
Da jeg så filmen blev jeg skuffet. Den var ikke superdårlig, men jeg kan
overhovedet ikke forstå de mange seksstjernede anmeldelser. Jeg ville
nok give den 4/6. Jeg troede at vi havde med et mesterværk at gøre.

/David

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-04-04 10:07

David Rasmussen wrote:

> Jeg fattede slet ikke al den hype (Oscar etc.) der havde været omkring
> filmen, da jeg endelig så den. Den er ligegyldig og middelmådig. Hvad er
> det fede ved den??

Enig. Jeg stod især af, da lægen legede en forløber for Darwin. House of
Sand and Fog skulle have været nomineret som bedste film i stedet for
M&C (eller i stedet for Seabiscuit).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Taba

Dato : 07-04-04 15:02

> Jeg fattede slet ikke al den hype (Oscar etc.) der havde været omkring
> filmen, da jeg endelig så den. Den er ligegyldig og middelmådig. Hvad er
> det fede ved den??

Har det lidt på samme måde, jeg synes den er alt for overvuderet....

/Taba

Fra : David Schjelde

Dato : 07-04-04 20:29

> Jeg fattede slet ikke al den hype (Oscar etc.) der havde været omkring
> filmen, da jeg endelig så den. Den er ligegyldig og middelmådig. Hvad er
> det fede ved den??
>
> /David, som var dybt skuffet

Enig!

Havde også forventet mig meget mere.

Den kommer til at samle støv på hylden.

Endnu en skuffet David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-04-04 13:19

> [...]
> har udeladt et eller andet pladderidiotisk kærlighedsplot (nu hvor det
> absolut ikke ville passe ind). En af hobitterne er sågar med. Lige min

fed film - jeg hørte kun negativt om den fra venner så mine forventninger
var på 0 - men filmen var simpelthen så flot og lyden i dts overbeviste mig
om at sådan måtte det være at være ombord på sån et skib (lyden af løbende
folk på dækket, mens man er nede i skibet var fantastisk og viser at
surround er mere end blot eksplosioner og helikoptere) - mht slutningen
synes jeg den er helt fin..... måske en toer?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jim Andersen

Dato : 07-04-04 13:34

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> Sikke dog en suveræn film!

Jeg har kun fået set halvdelen indtil videre, og vil da nok også kæmpe mig
igennem resten, men ordet "god", vil jeg ikke tage i min mund.

Jeg synes der mangler en handling. Der sker da lidt ting og sager ind i
mellem man ser "det sorte skib" men det kan ikke rigtig få mig frem i sædet.

/jim

Fra : kim hermansen

Dato : 07-04-04 16:01

Fed film. Da jeg så traileren første gang glædet mig jeg til den kom og den
levede fuldt op til mien forventninger.
Det er måske også fordi jeg er vild med gamle sejlskibe og flotte søslag så
her får man lidt for pengene.
Men om filmen holder er jo en personlig sag. Jeg synes måske også slutning
var lidt underlig, ligger på en måde op til en forsættelse eller.. ???

Kim.