Luftning af de 2 hjul, opsamling af adskil~
Fra : Morten Christensen

Dato : 27-04-01 22:32

Fy for satan....

Det kribler og krabler i fingrene for at komme ud at køre

Så, hvis der er nogen af jer, som i morgen, lørdag d. 28/4, der har lyst til
at "opsamle" en masse kilmoter sammen med mig, så kan jeg fortælle jer, at
jeg starter ud fra Mozarts Plads kl 11:00.

Hvor turen går hen - ja, det må guderne vide - jeg har bare en evendelig
lyst til at komme ud og køre
(Håber ikke i kan fornægte mig det *S*)

Og ja... jeg ved godt, at det er lidt sen udmelding, men mange af jer har
sikkert tænkt på at skulle lufte vingerne i weekenden alligevel.... kom nu
og vær' lidt frisk, ikk'?

Er der no'en af jer som har forslag, tages der imod dem med kyshånd

Vel mødt!

--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup

Fra : Morten Juel

Dato : 27-04-01 23:03

tjaa bare vi havde den slags folk her i næstved ;o(

Mvh
Morten

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-04-01 23:30

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> tjaa bare vi havde den slags folk her i næstved ;o(

Jamen.... Måske en tur til Næstved kunne være på tale så?

--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup

Fra : Morten Juel

Dato : 27-04-01 23:42

> Jamen.... Måske en tur til Næstved kunne være på tale så?
Ja det kunne være fun, jeg kan bare ikke imorgen ;o(
øv

Mvh
Morten

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-04-01 23:43

> Ja det kunne være fun, jeg kan bare ikke imorgen ;o(
> øv

Hmm.. Havde der været lyd på NG'en her, ville du kunne høre en masse banderi
:-/

Nu var det lige før jeg havde fået lokket Janus med på'en

--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup

Fra : Morten Juel

Dato : 27-04-01 23:49

ØVØVØVØV
hmm så må du ligge op til det en anden gang og så lige en dag eller 2 før så
er jeg frisk )

Mvh Morten **som ikke kan følge med en 600ccm maskine ;o(**

Fra : Morten Christensen

Dato : 28-04-01 04:48

> ØVØVØVØV
> hmm så må du ligge op til det en anden gang og så lige en dag eller 2 før

> er jeg frisk )

Sig mig - tror du det er en systue, sådan som du vil ha' at alt skal ligges
op

--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup

Fra : Morten Christensen

Dato : 28-04-01 17:53

"Morten Christensen" <morten@mummitrold.dk> wrote in message
> Fy for satan....
>
> Det kribler og krabler i fingrene for at komme ud at køre

Nøøøøøøøøøørjjjjjjjjjjj, hvor var det FEDT at komme ud at nedligge sving med
gas-raseri, æde asfalt med dækkene, (Og for den sags skyld jorde et egern
igennem et skovsving med +115 km/t var knap så fedt - der kunne jo være
blevet skidt grønne grise...men det gjorde jeg heldigvis ikke

Janus "inviterede" mig med ud på no'ed sving-ædende, for at se efter, om
gix'eren også kunne stå fast i et par småsving.

TjuHarj, hvor det gik.
Hele Nordsjælland er vist lige snurret en gang eller 2 om sig selv, efter vi
har ehm... racet... igennem de små byer *host*

Adskillige gange måtte foden flyttes lidt op, så den ikke blev mast helt
mellem pedalen og asfalten, og en enkeltgang, troede jeg at jeg skulle få
vredet lysken om på den anden side af ørerne, fordi jeg for første gang fik
knæet i asfalten
Nok er jeg vant til at køre stærkt... men det er på M-vejen (Og det fik vi
da også gjort i dag *ehem...*), elsker dog også de små danske landeveje, der
har nogle kryptiske sving - men det kan jeg nu se i øjnene, at det er
"Bedstefar-kørsel" jeg har tullet rundt med før hen

Så jeg glæder mig for vildt ligenu til at je en dag kan komme på en lukket
bane, og føle den skønne asfalt helt og aldeles, og så ikke skulle tænke så
meget over, om der nu ligger 200 liter gylle i det næste sving, eller en
traktor er på vej ud fra en mark, eller svinget er fuld af egern, sten og
lapninger på asfalten - farten bliver jo noget begrænset heraf :-/

Nå, men nu er vi tilbage - og nu regner det også *suk*
Men jeg skal snart ud at køre senere iaften, uanset vejret *mums*

--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup, der er blevet endnu mere forelsket i mc'ere og

Fra : Armand

Dato : 28-04-01 21:20

Morten Christensen <morten@mummitrold.dk> skrev i en

> [...]
> mellem pedalen og asfalten, og en enkeltgang, troede jeg at jeg skulle

> vredet lysken om på den anden side af ørerne, fordi jeg for første

Hvis du kører så råddent, skal du også have fødderne placeret dertil:
Træd på fodhvilerne som når du sidder på hug => Med fodballerne!
Kun derved sidder du neutralt overfor styret
Og samtidig slipper du for at skulle løfte/fjerne støvlen når
nedlægningen bliver tættere!

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-04-01 22:14

> [...]
> Kun derved sidder du neutralt overfor styret
> Og samtidig slipper du for at skulle løfte/fjerne støvlen når

Marj køre råddent??? Arj, ve' du nu hva'!?!?!?

Nå, men til dit råd, skal der lige lyde et par også:
Der skal jo også være plads til et gearskift engang i mellem.

Men der skal nok lige indarbejdes noget øvelse

Og så nu, hvor jeg lige tænker lidt ekstra over det - så kune de faktisk
være rart, at den gearpedal var lidt tættere på min fodhviler (Måske det er
derfor jeg flytter den frem og tilbage hele tiden?)

Alt andet lige - så var det så en kanonfed tur - og det skal snart udleves
igen

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-04-01 07:48

Morten Christensen <mochr@worldonline.dk> wrote in article
<Lv%G6.67099$o4.5963847@news010.worldonline.dk>...
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Nå, men til dit råd, skal der lige lyde et par også:
> Der skal jo også være plads til et gearskift engang i mellem.

Man skifter da gear inden man svinger Så er der nemlig fint tid til at
få foden på plads.
Hvis svinget så mod forventning skulle være så langt/hurtigt at der skal
skiftes gear midt i svinget må man vel improvisere.
Men det er vist næsten kun aktuelt på Jerez

--
Mikkel

Fra : Armand

Dato : 30-04-01 21:54

Morten Christensen <mochr@worldonline.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> >
> Der skal jo også være plads til et gearskift engang i mellem.
> Men der skal nok lige indarbejdes noget øvelse

Om du flytter foden frem/tilbage p.g.a. at den er i vejen under
nedlægningen, kan da være det samme - Og dog: Det er sgu'da
uhensigtsmæssigt at flytte rundt på foden midt under en nedlægning
Kig lige efter næste gang der er race på tv'et: De hårde hunde sidder
sgu'tte med pladerne stikkende ud fra fodhvilerne - Og de skifter ellers
gear om nogen

Læg mærke til mit argument: "sidder neutral overfor styret"!
Når man sætter sig på hug gør man det reflektorisk (af dårlig erfaring?)
på fodballerne (for-foden)! Gør man det med flad fod á svangen på en
fodhviler vælter man sandsynligvis bagover => at "vælte bagover" når man
af den ene eller anden grund stemmer imod fodhvilerne under kørslen, vil
sige at trække i styret, hvilket ikke er hensigtsmæssigt at gøre
ubevidst =

--
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-04-01 00:10

Morten Christensen <morten@mummitrold.dk> skrev i en

men det kan jeg nu se i øjnene, at det er
> "Bedstefar-kørsel" jeg har tullet rundt med før hen

Så bliver man som regel også lidt ældre

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-04-01 22:21

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@image.dk> wrote in message
> Så bliver man som regel også lidt ældre

Århja, fordi man lige vrider øret 1 cm mere, burde vel ikke nedsætte sin
levetid så meget??

Jeg indrømmer blankt, at jeg er ret så grøn indenfor at køre lidt "råddent"
som Armand kalder det.
På turen her fik jeg flyttet nogle grænser - ingen tvivl om det. Takket være
Janus, havde jeg jo ham som "den løbende hare" foran mig hele tiden at jage

Måske han fik mig presset lidt mere end godt var - det aner jeg ikke. Men
jeg lever da endnu.
Om der så næste gang igen bliver flyttet ligeså mange grænser, det vides
ikke.
Men jeg ved, at det er noget der tiltaler mig.

Men bare rolig, Dennis.
Når jeg kører sammen med andre på en "almindelig" søndagstur - fx ligesom da
vi kørte til Stevns, der så du jo selv hvordan jeg kørte. Efter min mening
foregik den vist meget normalt, og ikke noget med vilde raske overhalinger
med modkørende, kørsel på baghjul etc...
Der blev kørt frisk nogle gange på turen til Stevns, men på intet tidspunkt
for os, der kørte bagerst var det nødvendigt at lægge maskinen helt ned til
knæerne skrabede i mod asfalten.

Mit instinkt siger mig, at køre "råddent" gøres kun i grupper - HVIS man er
på bane!
Ellers synes jeg nu nok, at hvis vi er flere, er det den mere "venlige"
kørestil, der er på bordet.

Derfor glæder jeg mig for vildt til, at jeg en skønne dag kan prøve at komme
på en lukket bane - meget gerne under instruktion af en sagkyndig - så får
jeg sikkert mest ud af det
Den glæde står næstøverst på min ønskeliste resten af mine dage. Det øverste
er at komme på gaden igen næste gang (imorgen allerede måske *S*).

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Janus

Dato : 29-04-01 23:01

> Om der så næste gang igen bliver flyttet ligeså mange grænser, det vides
> ikke.

skift dog de firkantede touringdæk ud, så bryder du grænserne dem uden at
bemærke det.Og ja.. klø på så kommer det af sig selv.

> Men jeg ved, at det er noget der tiltaler mig.

Godt!!! så se at får betalt den skide afgift, og mød op hver søndag på
"tanken" i gentofte og kører med Lydpotten, så får du se hvad ræs er!!!

> vi kørte til Stevns, der så du jo selv hvordan jeg kørte. Efter min mening
> foregik den vist meget normalt, og ikke noget med vilde raske overhalinger
> med modkørende, kørsel på baghjul etc...

skal du nu køre på mig igen hva'?!? ; )))

> Mit instinkt siger mig, at køre "råddent" gøres kun i grupper - HVIS man
er
> på bane!

Ikke nødvendigvis....... hvis det du mener med råddent, er at ligge sig ned
i sving med en god fart osv. Det kræver noget erfaring og en god leder. Det
er altid meget nemmere at køre efter en der kender vejen, eller i det
mindste lader som om han gør det. Man bliver som regel som nr. 2 i rækken
advaret hvis der ligger løse sten eller hvad der nu kan være i vejen.

> Ellers synes jeg nu nok, at hvis vi er flere, er det den mere "venlige"
> kørestil, der er på bordet.

Igen er det op til den stemning der foreligger i gruppen

> Derfor glæder jeg mig for vildt til, at jeg en skønne dag kan prøve at
komme
> på en lukket bane - meget gerne under instruktion af en sagkyndig - så får
> jeg sikkert mest ud af det

Det er vel en god basis, ellers se noget mere Eurosport ; )

Janus

Fra : Morten Christensen

Dato : 30-04-01 02:49

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> skift dog de firkantede touringdæk ud, så bryder du grænserne dem uden at
> bemærke det.Og ja.. klø på så kommer det af sig selv.

Jaja - det tog noget tid, før du ville smøre din kæde :P
Så mit bagdæk skal såmænd nok blive skiftet ud - den skal jo også gerne
synes d. 10!

> Godt!!! så se at får betalt den skide afgift, og mød op hver søndag på
> "tanken" i gentofte og kører med Lydpotten, så får du se hvad ræs er!!!

Jahr, mahn!! Men 30K er sq alligevel mange penge :-/
Men mon ikke de kan blive betalt samme dag, når jeg har fået den synet? *S*

> skal du nu køre på mig igen hva'?!? ; )))

Du skal bare ha' no'ed røg, skal du
(Om så det er Grøn Look *G*)

> [...]
> mindste lader som om han gør det. Man bliver som regel som nr. 2 i rækken
> advaret hvis der ligger løse sten eller hvad der nu kan være i vejen.

Definitionen "rådden" kom sådan set fra Armand.... Det er ikke min

Selv synes jeg, at vi "bare kørte frisk og sjovt"....
Selv vil jeg ikke pt være særlig stolt af at skulle være leder - dem bagved
ville kede deres røv i laser :-/
Og så det der med.... at gøre det i grupper...
Ude i lokalbefolkningen, vil de se os med det samme, som nogle "satans
forbandede motorcykelbøller" der kører *alt* for stærkt og vildt, og er på
nippet til at melde vores måske 8-10 mand store gruppe til politiet.
Det er jo noget, der kan smitte igen med sure madkasse-bilister, når vi så
endelig kommer ud i den lidt mere tætte trafik, netop fordi at de har set
sig sure på os, da vi kørte igennem deres lille landsby og ikke respekterede
deres vejbump, fartbegrænsninger og søndags ro, kørsel med barne-/klapvogn
stille og fredeligt på deres fortove.

Personligt har jeg det skidt med at køre stærkt gennem en by, hvor der er
fartbump, forældre med barnevogne og deslige, så der sætter jeg altid farten
ned, og respekterer dem, som bor netop på den vej.
Så kan de unge mødre med deres barnevogne, fædrene der vasker deres Opel
Astra St.Car med alufælge i indkørsel, pensionist Hansen med sin stok og den
lokale "sladderdame" se, at jeg blot nyder den frihed, stilhed og vejret,
netop som dem selv, og ikke støder ind i sure miner af den grund.
At de så kan høre, at hanen åbnes for fuld skrue, når jeg har passeret
byskiltet, ser jeg som ganske naturlig støj, for bondemanden, der har sin
mark lige bag netop disse landlige menneskers huse, kører gylle ud på en
søndag formiddag og traktoren spinder for fulde omdrejninger - og det siger
de ikke noget til....

Deraf min holdning med at køre "råddent" i grupper....

> Igen er det op til den stemning der foreligger i gruppen

Enig
Men når man er på søndags-Stevns-tour, så er det vidt forskellige maskiner
der møder op lige fra ældre sager i 70'erne til en Guzzi-sofa (Sorry, Dennis
*S* Ikke noget ondt ment!)
Alene det gør vist sit til, at der ikke bliver kørt nær så sportsligt -
måske kan der godt blive lukket lidt op for hanen på de lange lige stræk,
men ligefrem at hamre afsted igennem gadekæret med 140, det tvivler jeg på,
at det sker

> Det er vel en god basis, ellers se noget mere Eurosport ; )

Nu kører du bare på mig, fordi jeg ikke kan se EuroSport! *hehe*

Go'Nu-Nat og sov godt

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Janus

Dato : 30-04-01 08:01

> [...]
farten
> ned, og respekterer dem, som bor netop på den vej.

Det er derfor som hovedregel overholder man de lokale begrænsninger når man
kører gennem landsbyer. Og ud på landevejene, tjaaaa der skal jo vel være
plads til os alle..............

Send dem HJEM igen!!!! hæhæ ; )))

Janus

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-04-01 14:19

Janus wrote:

> skift dog de firkantede touringdæk ud, så bryder du grænserne dem uden at
> bemærke det.Og ja.. klø på så kommer det af sig selv.

Jeg tvivler nu på at man _bryder_ grænserne uden at bemærke det At
flytte grænserne er jo noget andet

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Morten Christensen

Dato : 30-04-01 18:46

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> Jeg tvivler nu på at man _bryder_ grænserne uden at bemærke det At
> flytte grænserne er jo noget andet

Mon ikke det var derfor, at Janus skrev, at det var _dækkene_ jeg skulle
skifte, så jeg kunne bryde noget med dem

Hmmm! Skuml tanke!

JAAAAAAAAANNNNNNNNNNNUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSSS!!!
*GRRR*

Nå, pyt - jeg overhaler ham bare eller mobber ham lidt mere med hans baghjul
og kæde *G*

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-04-01 19:27

Morten Christensen wrote:

> [...]
> *GRRR*
>
> Nå, pyt - jeg overhaler ham bare eller mobber ham lidt mere med hans

*GRILL* Drengerøve!
--
mvh Jes Vestervang - endnu større drengerøv - nu med ny hjelm

Fra : Morten Christensen

Dato : 30-04-01 21:43

> *GRILL* Drengerøve!

Jæbz, and we like it!

> mvh Jes Vestervang - endnu større drengerøv - nu med ny hjelm

Der kan man bare se, hvor hurtig det smitter

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup, der altid vil ha' et godt humør

Fra : Armand

Dato : 30-04-01 21:56

> Jeg indrømmer blankt, at jeg er ret så grøn indenfor at køre lidt
"råddent"
> som Armand kalder det.

Skrev jeg: "lidt" ?

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 01-05-01 06:16

> Skrev jeg: "lidt" ?

Naarh... sikkert ikke - men det er min måde at udtrykke mig på.

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup - der er på vej på job