Hvem er hurtigst til at levere ADSL?
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 27-04-01 22:30

Er alle lige langsomme da de alle skal igenem teleDK ? Jeg lige snakket
med CC og fik beskeden at det vil tage 6-8 uger... Det er jo polske
tilstande. Jeg har brug for en løsning hvor jeg så nemt, hurtigt og
billigt kan komme på nettet med en mac og en PC og det skal være adsl,
nogle erfaringer ?

MVH

Jakob H K

Fra : Thomas

Dato : 27-04-01 22:53

"Jakob Højer Kristensen" <jaggehk@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilstande. Jeg har brug for en løsning hvor jeg så nemt, hurtigt og
> billigt kan komme på nettet med en mac og en PC og det skal være adsl,

Bestil hos alle, tag dem der kommer først og afbestil de andre. Det
fungerede for mig

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 28-04-01 07:58

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Bestil hos alle, tag dem der kommer først og afbestil de andre. Det
> fungerede for mig
Hvem kom først ? og hvor lang tid gik der ? og er du tilfreds med dem.
Har man ikke bundet sig når man bestiller ?

Hygge

Jakob

Fra : Dan

Dato : 28-04-01 11:20

Ja, men WO, tager 500,- for at afbestille, jkender ikke de andres
politiken,men det kunne blive dyrt :)

Fra : Thomas

Dato : 28-04-01 17:59

> Hvem kom først ? og hvor lang tid gik der ? og er du tilfreds med dem.
> Har man ikke bundet sig når man bestiller ?

Jeg bestile først hos CC, men der gik en omkring ½ år og de kunne stadig
ikke give nogen leveringsdato. jeg bestilte så hos TeleDK, der gik noget tid
uden nogen reaktion, så bestilte jeg også hos World Online, og 1 dag efter
de havde kigget efter kobber hos TeleDK kunne TeleDK pludselig levere. Da
jeg ikke havde fået nogen endelig bekræftelse fra de andre udbydere, kunne
jeg bare afbestille de andre uden omkostninger. Min første bestilling hos CC
var i maj måned 2000 og TeleDK leverede 1. februar 2001.

TeleDK Netexpress har kørt glimragende indtil for lidt over en uge siden,
der begyndte jeg at få flowstop og fik en tekniker ud efter lidt
parlementeren med deres supportere. Han var der i 2 dage og skiftede stort
set alt der kunne skiftes (incl. et kort på centralen), det hjalp lidt, men
det er stadig ikke perfekt. Nu har jeg bestilt Netexpress2 for at få en
router med, så håber jeg det kommer til at køre.
Deres newsserver er helt til grin, men ifølge diverse rygter skulle de sætte
en ny op på mandag, som skulle køre noget bedre.

Fra : Christian Bech

Dato : 28-04-01 23:04

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Hvem kom først ? og hvor lang tid gik der ? og er du tilfreds med dem.
> Har man ikke bundet sig når man bestiller ?

Udbyderne opfatter en digital bestilling som lige så bindende som en
underskrift, så det kan ganske rigtigt være risikofyldt at bestille hos
alle.

--
- Christian. "Og naar de Skillerum, der lukker om Staterne,
Nationaliteten, om føje Tid falder for den kosmopolitiske

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-04-01 10:41

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Hvem kom først ? og hvor lang tid gik der ? og er du tilfreds med dem.
> Har man ikke bundet sig når man bestiller ?

Hej Jakob

Der er mange faktorer som spiller ind, når du skal bestille ADSL:

1. abonnér på dk.edb.internet.udbydere.xdls. Studér grundigt og stil
spørgsmål (huske at crossposte i dk.edb.mac)

2. Lav en manuel liste på papir udfra CyberCity, WOL og TDC site. (Jeg
har ikke meget fidus til Mobilix - ingen router - kun een computer på)

3. Beslut dig for hvilken hastighed du har brug for.

Jeg bestilte ADSL fra CC til min søster lige inden jul og hun fik det
den 15. januar. Det tog under 5 minutter, så var hun oppe at køre og det
har virket perfekt lige siden. Hun har en 384/128 linie og når hun ser
film fra Apples site, så kører det ca. 37-41 kbs, hvilket må siges at
være overordentlig godt. Hun har en iMac 400 mhz.

Da jeg bestilte til hende i sin tid, var det fordi CC var billigst og
gav een måned gratis, såfremt de ikke kunne levere indenfor 30
arbejdsdage. Det ved jeg ikke om de gør længere.

TIPS: Find et produkt, der fungerer crossplatform og som fungerer via
router. Der er masser af gratis oprettelsestilbud - brug dem. Hvis du
ikke skal sende store filer, så er download langt vigtige end upload.
Sørg for at routeren stilles gratis til rådighed.

Husk at hvis du synes det går langsomt, så er det ikke CC eller WOL's
skyld - de vil hellere end gerne levere til dig, men ALT skal gennem TDC
- de har altså stadigvæk monopol, selvom mange ikke mener dette.

Jeg har kendskab til en, som blev så tosset på CC, at de ringede og
afbestilte deres ADSL dér, selvom de havde ventet siden 7. januar, da de
mente at CC var nogle sløve padder. De havde en leveringsdato den 23.
april, men nu skal de forfra i køen. Det var ikke CC's skyld, men
derimod TDC, som ikke kunne svare på om der var ledigt kobber.

I mellemtiden havde de bestilt hos Mobilix, men de havde åbentbart ikke
kigget ordentligt på deres site, for så ville de have konstateret at
Mobilix primært er til enkeltbruger og ikke til et komplet netværk.

God fornøjelse.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Thomas

Dato : 29-04-01 10:49

> 2. Lav en manuel liste på papir udfra CyberCity, WOL og TDC site. (Jeg
> har ikke meget fidus til Mobilix - ingen router - kun een computer på)

Kan dog sagtens køre et helt netværk på, selvom der ikke er nogen router. Du
kan sætte en maskine op som host for de andre, eller lade en af
arbrejdsstationerne være host, så kan alle komme på uden router. Det
fungerer fint, også i blandede PC/Mac miljøer (ved godt at så skal
hostmaskinen stå tændt for at der er hul igennem, men det fungerer).

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-04-01 11:02

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> [...]
> fungerer fint, også i blandede PC/Mac miljøer (ved godt at så skal
> hostmaskinen stå tændt for at der er hul igennem, men det fungerer).

Hej Thomas

Det er rigtigt, men ikke optimalt. Vi bruger selv en tilsvarende
løsning, da vi ikke kunne få CC eller WOL, så vi måtte på NetExpress
løsningen fra TDC. På det tidspunkt fulgte der det famøse ATM kort med
som kun kunne sidde i en PC, så vi har en PC'er stående som router. Det
virker, men en løsning fra CC ville have været at foretrække.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Thomas

Dato : 29-04-01 13:47

> [...]
> som kun kunne sidde i en PC, så vi har en PC'er stående som router. Det
> virker, men en løsning fra CC ville have været at foretrække.

Samme her, derfor har jeg bestilt Netexpress2 som bliver leveret med router.

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-04-01 11:17

In article <1esmhhm.1kexli810iw9twN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Husk at hvis du synes det går langsomt, så er det ikke CC eller WOL's
> skyld - de vil hellere end gerne levere til dig, men ALT skal gennem TDC

Jaja, og CC og WOL er ganske simpelt fejlfrie. Hallooo, TDC tjener
faktisk også penge når WOL og CC leverer ADSL-forbindelser. Hvis du
snakker med folk der arbejder med WOL og TDC (ikke på kvindeservice
niveau), så har de det særdeles godt med samarbejdet med TDC.

> - de har altså stadigvæk monopol, selvom mange ikke mener dette.

Sikke noget pis at fyre af.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-04-01 11:46

> [...]
> snakker med folk der arbejder med WOL og TDC (ikke på kvindeservice
> niveau), så har de det særdeles godt med samarbejdet med TDC.

Jeg har da ikke sagt noget om at de ikke har et godt forhold, men det er
da 100% TDC, der bestemmer hvor hurtigt en kunde skal have at vide om
der er ledigt kobber på adressen eller ej.

> Sikke noget pis at fyre af.

Det synes jeg ikke det er. TDC har retten til kobberet og hvis der ikke
er ledig kobber, så kan du ikke få fx. CC eller WOL, men du kan godt få
TDC's løsning.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-04-01 12:03

In article <1esmlvf.1v69yzaplo1ncN%jesper@gylling.net>,
> [...]

> da 100% TDC, der bestemmer hvor hurtigt en kunde skal have at vide om
> der er ledigt kobber på adressen eller ej.

TDC kan først behandle en forespørgsel efter de har modtaget den. Holder
du stadigvæk fast i dine 100%?

> Det synes jeg ikke det er. TDC har retten til kobberet og hvis der ikke
> er ledig kobber, så kan du ikke få fx. CC eller WOL, men du kan godt få
> TDC's løsning.

TDC har retten til det kobber der er deres, hvilket vel er meget
naturligt. Man kan godt få ADSL hos WOL og CC selvom der ikke er ledigt
kobber på adressen, det er op til dem selv om de vil udnytte de
muligheder der er.

Desuden er der jo også Mobilix man kan bruge som udbyder.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-04-01 12:12

> TDC kan først behandle en forespørgsel efter de har modtaget den. Holder
> du stadigvæk fast i dine 100%?

Det er rigtigt, men CC sender vel din ansøgning om ADSL til TDC, så
hurtigt som muligt ?! At så TDC har 30 dage til at se om der er ledigt
kobber eller ej, er mig en gåde. Det gøres via en computer. Pricipielt
set kunne de svare med det samme.

> [...]
> muligheder der er.
>
> Desuden er der jo også Mobilix man kan bruge som udbyder.

Det er rigtigt, men hvis nu kunden ikke ønsker en analog telefon på
adressen, så er der jo ledigt kobber, men den går heller ikke i følge
TDC. Se venligst tråd på dk.edb.internet.udbydere.xdls

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-04-01 14:12

In article <1esmn6b.1i14hqh117noa8N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Det er rigtigt, men CC sender vel din ansøgning om ADSL til TDC, så
> hurtigt som muligt ?!

Jeg brugte ordet "fejlfrie", og med det mente jeg at CC også kan kludre
i det. Du kan jo spørge dig selv om hvorfor CC skulle have travlt med at
meddele dig at at der ikke er ledig kobber på din adresse.

> At så TDC har 30 dage til at se om der er ledigt
> kobber eller ej, er mig en gåde. Det gøres via en computer. Pricipielt
> set kunne de svare med det samme.

Det er nu, SVJV, ikke altid rigtigt.

> Det er rigtigt, men hvis nu kunden ikke ønsker en analog telefon på
> adressen, så er der jo ledigt kobber, men den går heller ikke i følge
> TDC. Se venligst tråd på dk.edb.internet.udbydere.xdls

Så ville det jo være nemmere hvis du angav hvilken tråd.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-04-01 14:21

> Jeg brugte ordet "fejlfrie", og med det mente jeg at CC også kan kludre
> i det. Du kan jo spørge dig selv om hvorfor CC skulle have travlt med at
> meddele dig at at der ikke er ledig kobber på din adresse.

Jeg har tabt tråden hvad mener du ?

> Det er nu, SVJV, ikke altid rigtigt.

> Så ville det jo være nemmere hvis du angav hvilken tråd.

Selvfølgelig - intet kobber alternativer.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-04-01 15:58

In article <1esmt8k.ld2fzuatwnopN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jeg har tabt tråden hvad mener du ?

Du får kobberdommen fra CC - ikke TDC. Du har på ingen måde nogen
berettiget anelse om hvem det er der har nølet.

> Selvfølgelig - intet kobber alternativer.

Og hvem i den tråd har udtalt sig på baggrund af reel viden?

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Christian Bech

Dato : 30-04-01 18:54

> Husk at hvis du synes det går langsomt, så er det ikke CC eller WOL's
> skyld - de vil hellere end gerne levere til dig, men ALT skal gennem TDC
> - de har altså stadigvæk monopol, selvom mange ikke mener dette.

Din kritik er altså ikke retfærdig. At staten valgte at sælge ud af
arvesølvet kan du ikke bebrejde TDC. Med i det sort-hvide fjendebillede
hører også, at TDC har forsyningspligt, dvs. at hvis de sælger ud af
brugsretten til alt kobberet i et område eller en bygning, så er de
tvunget til at grave nye kabler ned, hvis en skulle bestille en
telefonlinie. Det er en meget bekostelig affære, og TDC er ikke et
statssubsidieret foretagende.

> [...]
> april, men nu skal de forfra i køen. Det var ikke CC's skyld, men
> derimod TDC, som ikke kunne svare på om der var ledigt kobber.

Hvorfor mon? Kunne det tænkes, at den eksplosive udvikling på
internet-markedet har betydet, at de har haft travlt i det TDC-selskab,
der administrerer kobberet?

> I mellemtiden havde de bestilt hos Mobilix, men de havde åbentbart ikke
> kigget ordentligt på deres site, for så ville de have konstateret at
> Mobilix primært er til enkeltbruger og ikke til et komplet netværk.

Og de kunne have undgået hele situationen, hvis de havde spurgt CC om,
hvad forsinkelsen skyldtes, inden de drog drastiske konsekvenser. Det er
ikke TDCs skyld!

Der er intet, der forhindrer de andre udbydere i at blive
telefonoperatører og dermed få muligheden for at sætte et skillefilter
op. Det er det, Mobilix gør, at deres løsning så er underlødig er heller
ikke TDCs skyld.