Andet multimedie
bentjuul 3670
Ny skærm skal købes - hjælp!
Fra : Mickael

Dato : 06-04-04 20:26

Jeg står og skal købe en ny skærm, til brug for grafisk arbejde.

Jeg har selv kig på:

Viewsonic 21" G220F
Samsung 21" Synchmaster 1100DF
LG Electronics 22" LG Studioworks N2200P

Er der en af disse der kan anbefales til dette arbejde, og eventuelt nogle
der ikke kan anbefales. Jeg er også interesseret i andre forslag.

Endvidere skal jeg bruge en skærm til værktøj - forslag ønskes.

Venlig hilsen Mickael.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 07-04-04 07:38

Jeg er den - lykkelige - ejer af en Formac Gallery 2010, 20.1" TFT DVI. Det
er en ultrafed fladskærm til sølle 8.798 kr hos MacXPress.dk. Jeg bruger den
til PC'en.

Kh
Bjørn

Fra : Mickael

Dato : 07-04-04 08:01

Jeg mener ikke TFT-skærme holder en billedkvalitet (endnu), der kan bruges
ved grafisk arbejde. - Ret mig hvis jeg tager fejl.

Mickael.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 07-04-04 08:54

Jeg bruger min til grafisk arbejde, men jeg vedgiver gerne at jeg ikke
kalibrerer, bruger farvestyring, profiler osv. Det meste farvearbejde jeg
har er cmyk og der kan jeg fint nøjes med min printede farveguide og
erfaring.

Min kollega har en mac Studio Display, som er en del dyrere, men den syntes
jeg tilgengæld også fuldstændigt forbløffende god. Stor farvedybde og
knivskarp gengivelse, men prismæssigt kan den næppe konkurrere med en
"gammeldags" skærm.

Fra : Mickael

Dato : 07-04-04 08:59

Det jeg synes er det største problem med de TFT-skærme jeg har set, er at
farverne ændre sig med vinklen de betragtes ved.

Mickael.

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-04-04 09:57

<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=Xns94948CE02AA91.thomas%40madsen.tdcadsl.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DISO-8859-1%26scoring%3Dd%26q%3DFladsk%25E6rm%26btnG%3DGoogle-s%25F8gning%26meta%3Dgroup%253Ddk.fritid.foto>

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thom/-\\s

Dato : 07-04-04 10:38

"Mickael" <mickael@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener ikke TFT-skærme holder en billedkvalitet (endnu), der kan bruges
> ved grafisk arbejde. - Ret mig hvis jeg tager fejl.

Det kommer jo helt an på hvilket grafisk arbejde du laver - er det litografi
så vil en CRT skærm nok være at foretrække, der har Lacie nogle gode skærme
som roses meget for deres farvenøjagtighed. Sidder du derimod med opsætning
af brochurer, hjemmesider, etc. hvor du får de færdige billeder fra
litografen, så mener jeg ikke det gør den store forskel om skærmen viser
dine farver 100% nøjagtigt. Din skærm skal selvfølgelig under alle
omstændigheder kalibreres så den ikke viser noget der er helt hen i hegnet.

Nu er der nok nogen der vil mene at en god litograf kan justere et billede
på hvilken som helst skærm - en gammel monochrome for den sags skyld, det er
jeg principielt enig i, men det optimale må være at have en skærm der kan
vise nøjagtige farver.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam