Renault 19 hakker når den er kold.
Fra : Kenneth

Dato : 06-04-04 19:59

Hej

Vores Renault 19 Tour de France fra 94 hakker, når den er kold. Hvis man
kigger på omdrejningstælleren falder den ca. 200 omdrejninger. Men når bilen
er nået sin normale temperatur, er der ingenting. Og den gør det mest, når
det er fugtigt i vejret. Jeg har lige skiftet olie + filter og tændrør, og
det synes jeg hjalp, men nu er det tilbage efter ca. 1 uges tid. Hvad kan
det skyldes?

--
Kenneth

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-04-04 20:04

"Kenneth" <newsg@DETTE_SKAL_SLETTESziax.dk> skrev :

>Hvad kan det skyldes?

at du glemte at skifte tændrørskablerne ;)

Fra : Kenneth

Dato : 06-04-04 20:02

> at du glemte at skifte tændrørskablerne ;)

Hej

Det plejer man da ikke ved et serviceinterval, men ville det kunne hjælpe?
Fugt i et kabel måske?

--
Kenneth

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-04-04 20:22

"Kenneth" <newsg@DETTE_SKAL_SLETTESziax.dk> skrev :

>Det plejer man da ikke ved et serviceinterval....

Næehh - de holder jo oftest den tid de holder ;)

>men ville det kunne hjælpe?

chanchen er god - du ved det, når du prøver.

>Fugt i et kabel måske?

Nok nærmere et kabel der med tiden er blevet træt, sprækker - så fugt
på kablet kan lave ballade. Det passer ganske godt med at problemet
kun er der i fugtigt vejr

Fra : Kenneth

Dato : 06-04-04 20:22

> Nok nærmere et kabel der med tiden er blevet træt, sprækker - så fugt
> på kablet kan lave ballade. Det passer ganske godt med at problemet
> kun er der i fugtigt vejr

Ok. Jeg prøver det. Takker!

--
Kenneth

Fra : Lars B Madsen

Dato : 07-04-04 21:01

Jeg ved ikke hvordan sådan en Renault 19 ser ud under køleren, men mine
forældre havde en Toyota Camry 2,0 '91 som havde samme problem. Det viste
sig at det var strømfordeleren som ikke var helt tæt. Rens og giv den noget
silikone..

--
Madsen - SZR 660