Køb af ny campingvogn
Fra : Robert

Dato : 06-04-04 19:45

Hej gruppe

Familien er på udkig efter en ny (ikke brugt) campingvogn med en totalvægt
på 1.300-1.500 kg. Helst max. 1.400 kg, da det ellers kræver B/E-kort, men
det er ikke afgørende. Vores bil må køre med en vognbredde på 2,45

Vi har fundet ud af, at den skal være indrettet med fast dobbeltseng i den
ene ende og køjesenge til vores datter i den anden ende. Men der findes jo
et hav af forskellige campingvognfabrikater, der har denne indretning.

Er der nogle der kan anbefale nogle mærker/modeller i prisklassen op til
125.000 kr.?

Mvh
Robert

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 06-04-04 19:51

"Robert" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et hav af forskellige campingvognfabrikater, der har denne indretning.
>
> Er der nogle der kan anbefale nogle mærker/modeller i prisklassen op til

Hej

Køb dog en brugt og for 30.000,- kr rødvin !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-04-04 19:54

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:c4uu2c$12s1$1@news.dansketelecom.com...
> "Robert" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Køb dog en brugt og for 30.000,- kr rødvin !
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards
> Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

- Det skal så være en model med mange og store skabe

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : jhm

Dato : 07-04-04 08:07

Der er rigtig mange muligheder i den prisgruppe du selv nævner, så ud og
kig, men vær på "vagt" og vælg dit vognmærke og forhandler med omhu, det er
trods alt mange penge og du kan slippe for mange ærgelser fremover, hvis du
vælger med omtanke.
Held og lykke og hilsen fra en uheldig Detthlefs campingvog ejer

Fra : heseda

Dato : 07-04-04 15:00

"jhm" skrev d. 07-04-04 08:07 dette indlæg :

> Held og lykke og hilsen fra en uheldig Detthlefs campingvog ejer
Hvorfor er uheldig jhm?

http://www.kandu.dk/

Fra : heseda

Dato : 07-04-04 15:02

Fra : jhm

Dato : 08-04-04 06:44

hejsa heseda
Uheldig, fordi jeg har en Detthles og der er en del problemer med den, men
det værste er forhandler, impotør og fabrikken, så jeg skal her i sommer til
at slås med alle tre, ikke fordi jeg tror det bliver noget problem med
forhandleren, de siger de har viljen, de har bare ikke gjort noget endnu,
men importøren vil ikke have kontakt med kunder og fabrikken vil da slet
ikke noget, men hva' det er jo også dem der skal betale, se evt. mit indlæg
på dcu, campister imellem, bule i taget.
god påske

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 08-04-04 13:45

"jhm" <palm@ot.dk> wrote in message news:<c52or4$in0$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> ikke noget, men hva' det er jo også dem der skal betale, se evt. mit indlæg
> på dcu, campister imellem, bule i taget.

Hej jhm!
Det er sgu en uheldig sitaution du er havnet i.
Hvorfor lader du ikke "forbrugerorganisationen" DCU køre denne sag for
dig ? er du ikke medlem af DCU?

Hvis du er medlem, så lav et indlæg på DCUs sider og fortæl at du har
sat DCU på sagen. Følg jævnlig indlægget op så ALLE kan se hvad DCU
fortager sig for at hjælpe DIG.

Venlig hilsen
verner

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 07-04-04 22:53

> [...]
> et hav af forskellige campingvognfabrikater, der har denne indretning.
>
> Er der nogle der kan anbefale nogle mærker/modeller i prisklassen op til

Kald det bare reklame, men denne mail skal opfattes som "venneoplysning" fra
én campist til én anden campist. Det er IKKE tiltænkt som reklame.

www.campingferie.dk kan du den 2. maj downloade en komplet oversigt over
de campingvogne der sælges i Danmark. Hvis du ikke har tid til at vente, kan
du også hente den hos de fleste forhandler eller i på en Shell Station. Jf.
listen nedenfor er der 33 vogne, der opfylder det ønske du har. Så der er
kun én ting at gøre: Ud og besøge forhandlere.

Adria: 3 modeller
Bürstner: 3 modeller
Caravelair: 5 modeller
Chateau: 1 model
Delta: 2 modeller
Dethleffs 2 modeller
Eifelland: 2 modeller
Hobby: 2 modeller
Home-Car: 1 model
Hymer: 1 model
Knaus: 1 model
Sterckeman: 6 modeller
T.E.C.: 2 modeller
Wilk: 2 modeller.

Når du nu ser på modellerne, så vær opmærksom på, at hvis familiens budget
er på 125.000,- kr. så husk at sætte penge af til evt. fortelt og udendørs
campingmøbler m.m.

Se også efter hvilket udstyr der er i vognene. Nogle mærker sælger deres
vogne med et ret omfattende standardudstyr. Andre mærker benytter sig af
forskellige pakketilbud, og tilbud på andet individuelt udstyr. Især i de
sidste tilfælde, skal du være opmærksom på den endelige salgspris.

Hvis mor og far "kan nøjes med en opredning", så er der mange flere vogne at
vælge imellem.

Det er et stor spring at købe en ny campingvogn, hvis man ikke har prøvet at
camperer før. Jeg har selv to bekendte, der lidt har fortrudt købet af en ny
vogn, da resten familien blev trætte af camping efter bare et par år. Men
der er ingen tvivl om, at familien vil befinde sig bedre i en ny (eller
nyere) vogn, end en 10 år gammel brugt - og måske sur vogn. Jeg var selv
inde i en 10 år gammel vogn med køjer i sidste uge. Og tro det eller lad
være. Men den stank noget så forfærdeligt af cerutter. Arme børn der har
boet i den. Det må kunne skræmme de fleste nye campister væk - uanset om de
er rygere eller ej. Dette vil man aldrig opleve i en ny vogn.

Hvis I nu ikke har prøvet at campere før, så tag evt. en tur til Feddet
Camping, hvor i kan leje en ny vogn med den indretning i ønsker. Også selv
om det ikke er mærkets topmodel. Læs: "at vognene ikke har så meget udstyr".

Held og lykke med jagten, og fortæl os her i nyhedsgruppen hvad i fandt frem
til.
Med campinghilsen

Jens-Peder Rasmussen
Vallensbæk
sletmig-jpr@it-entre.dk
I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.