Hvilket agrafikkort ?
Fra : Hagman

Dato : 06-04-04 16:13

Hejsa.

Jeg har dette grafikkort nu:
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=29023766

Tænker på at købe et nyt, og havde et af disse 2 i tankerne:

1:
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=29510841

2:
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=32806739

Hvor stor forskel er det for den plovmand mere i pris ?
....er der evt. andre bedre kort (bare ikke dyrere).

Jeg har en AMD2400+ OC'ede til 2,3 Ghz, 1024 MB DDR RAM pc3200.

Takker for jeres hjælp.

Fra : Brian Lund

Dato : 06-04-04 17:05

> [...]
> http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=32806739
>
> Hvor stor forskel er det for den plovmand mere i pris ?

Nogen procent, måske 5%...

> ...er der evt. andre bedre kort (bare ikke dyrere).

Nej, 9800 XT er det hurtigste kort der er på markedet nu...

Du kunne dog prøve at se på et billigere mærke, hvis det ikke er de
billigste du har kig på :)

Brian

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-04-04 18:23

Er de 700mhz mon ikke 2x350 så har dette til 2699,-
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=340617&kat= 2x400mhz. Men du
skal nok checke om det holder mht mhz. Måske derfor den hedder deluxe.

Mvh Søren

Fra : Zulu

Dato : 07-04-04 18:40

"Søren Nielsen" <webmail-nielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> skal nok checke om det holder mht mhz. Måske derfor den hedder deluxe.

De 2x400 MHz, er RAMDAC'en og har som sådant ikke noget med ydelsen af gøre.
Alle Radeon R3x0 chips/ kort har 2x400 MHz RAMDAC.

Jeg ville vælge et R9800 Pro 128 mb kort. De kan fås til lige under 2k. HIS
kortet får gode anmeldelser, bl.a. pga. køleren.

De nye kort er på vej på hylderne, så priserne falder nok lidt når de
kommer. Så køb ovennævnte og spar resten af pengene til næste opgradering.
Der er meget lidt forskel på R9800 Pro 128 mb og 256 mb og R9800XT.
Prøv at læse her:
http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Nyt om ATi R420 og Nvidia NV40
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=2018