sangtekst/psykoanalyse/dr.mabuse
Fra : Michael von Thun

Dato : 06-04-04 15:58

Hej ng.
Er der nogen her der kender en gammel sang, hvor der i teksten bl.a. indgår
følgende:
"Og så ska' vi ha' lidt psykoanalyse, si'r hr. mabuse (udtales mabyse).
"At sjippe i et tov, det syn's jeg var sjov, så si'r hr. Mabuse men dog,
hov. Det der med tovet måt' jeg li' fortælle, det ku' kun gælde det
seksuelle"
"Og på hans praktiske slap a' lektioner, der er prisen 15 kroner, det går i
en fart, klappet og klart, jo manden er fan'me smart"?

Sangen er sandsynligvis med Elga Olga, og muligvis er det bagsiden af
Solitudevej.

På forhånd tak, og venlig hilsen.
Marianne

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 06-04-04 23:02

On Tue, 6 Apr 2004 16:58:10 +0200, "Michael von Thun"
<m.vonthun@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>en fart, klappet og klart, jo manden er fan'me smart"?
>
> Sangen er sandsynligvis med Elga Olga, og muligvis er det bagsiden af

Jeg tror det må være denne:

Mandagsregn på Solitudevej/Psykoanalyse - Elga Olga - HMV X 8126.

Fra Bakkerevyen 1953.

Venligst Hans Henrik Pedersen.

http://home6.inet.tele.dk/pedipsen/Audio/

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 07-04-04 00:26

On Tue, 06 Apr 2004 22:02:16 GMT, dkw@ofir.dk (Hans Henrik Pedersen)
wrote:

>Jeg tror det må være denne:
>
>Mandagsregn på Solitudevej/Psykoanalyse - Elga Olga - HMV X 8126.
>
>Fra Bakkerevyen 1953.
>
>Venligst Hans Henrik Pedersen.
>
>http://home6.inet.tele.dk/pedipsen/Audio/

Et brudstykke findes også på Elga Olga af København, Sonet SLP 1289
fra 1976, men mon ikke også materialet kan findes på cd for folk, der
ikke længere "høvler riller", som en ung mand engang malende sagde.

Venligst Hans Henrik.