Meget mærkelig bil
Fra : Henrik

Dato : 06-04-04 15:46

http://www.autoatlas.dk/bilbase/?did=110286&cid=24995

Første gang jeg har set at der kræves SE nummer for at køre en bil?
Stor og lille kørekort, ja, men SE nummer?
Hmmm!!

Henrik

Fra : Kent Nielsen

Dato : 06-04-04 15:51

"Henrik" <hbl@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Første gang jeg har set at der kræves SE nummer for at køre en bil?
> Stor og lille kørekort, ja, men SE nummer?

Prisen er nok uden moms....

Kent Nielsen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-04-04 16:03

"Henrik" skrev i en meddelelse:

> Første gang jeg har set at der kræves SE nummer for at køre en bil?
> Stor og lille kørekort, ja, men SE nummer?
> Hmmm!!

Det kræver et SE-nummer at købe og køre en bil uden moms.

Uden SE nummer betaler du blot 25% mere

/Mark.

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 06-04-04 16:34

Hvis jeg ville sælge en bil, så havde jeg nok taget et billede at bilen, i
stedet for navigationsanlægget.
Men folk er jo forskellige.

Glenn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-04-04 17:09

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev :

>Det kræver et SE-nummer at købe og køre en bil uden moms.

Sikke noget vås - uanset hvad skal momsen erlægges (betales) - har man
SE nummer, kan man trække beløbet fra.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-04-04 16:37

Henrik wrote:
> http://www.autoatlas.dk/bilbase/?did=110286&cid=24995
>
> Første gang jeg har set at der kræves SE nummer for at køre en bil?
> Stor og lille kørekort, ja, men SE nummer?
> Hmmm!!

Mon ikke det er en mandskabvogn...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Paw Jensen

Dato : 06-04-04 21:23

meddelelse news:c4uir1$jpd$1@sunsite.dk...

> Mon ikke det er en mandskabvogn...

Det ER en mandskabsvogn, derfor krav om momsnummeret.

Paw

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-04-04 21:33

"Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk> skrev :

>Det ER en mandskabsvogn, derfor krav om momsnummeret.

Hvor mange ansatte i et firma har du set, har et SE nummer ?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-04-04 00:35

On Tue, 06 Apr 2004 22:33:14 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Hvor mange ansatte i et firma har du set, har et SE nummer ?

en virksomhed kan godt have flere SE numre, men man har kun et CVR
nummer. Så principelt set burde det være muligt for hver enkelt ansat at
have hvert sit SE nummer, selvom at det nok bliver svært at overbevise
T&S om grundlaget for det
Flemming Jacobsen

Fra : Leonard

Dato : 07-04-04 06:39

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>en virksomhed kan godt have flere SE numre, men man har kun et CVR
>nummer.

Øh, så er det lige jeg gerne vil have forklaret forskellen på CVR og
SE numre, altså bortset fra at det der før i tiden hed et SE nummer i
dag hedder CVR.
--
Leonard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-04-04 13:42

On Wed, 07 Apr 2004 07:39:24 +0200, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Øh, så er det lige jeg gerne vil have forklaret forskellen på CVR og
>SE numre, altså bortset fra at det der før i tiden hed et SE nummer i
>dag hedder CVR.

CVR tilhører virksomhenden som et, mens at selve SE nummeret er selve
momsnummeret. Mange virksomheder har kun et CVR og SE nummer, og det er
kun utroligt store virksomheder, eller virksomheder med samme
selstændige afdelinger der har flere SE nummere.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik

Dato : 06-04-04 23:18

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Mon ikke det er en mandskabvogn...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk

Hvordan virker det? Er der særlige regler for en mandskabsvogn?
Vil det sige at jeg som privat ikke må købe og køre f.eks. en transporter
med kort lad og plads til 5 personer?

Henrik

Fra : Leonard

Dato : 07-04-04 06:50

"Henrik" <hbl@12move.dk> wrote:

>Vil det sige at jeg som privat ikke må købe og køre f.eks. en transporter
>med kort lad og plads til 5 personer?

Det må du gerne, så skal den bare registreres som personbil med
dertilhørende høj reg.-afgift.
--
Leonard