Nogen gode råd!
Fra : Anne Mette

Dato : 06-04-04 14:14

Hejsa i gruppen.

Ja, så er dagen endelig kommet, hvor jeg har bestemt mig for alvor, at jeg
vil tabe mig.
Det har være svært for mig, at tabe mig, da jeg har en familie, som ikke har
nogen grund til det, og de er gode til at lokke *S*
Men nu har jeg fået nok af min vægt og vil gerne havde nogen gode råd med på
vejen.
jeg kan fortælle at jeg er 25 år og min vægt er kommer her op pga. 2 fødsler
for henholdsvis 7 og 5 år siden.
jeg er 178 cm og vejer 90 kg, så I kan jo godt se at det jo er ALT for meget
*S*
jeg har købt mig, sådan en maskine til musklerne, som giver en impuls, så
man træner musklerne, da jeg desværre har et meget hårdt skema, da jeg går i
skole og har 2 børn, så jeg har desværre ikke tid til at bruge flere timer i
et motionscenter hver dag,
jeg vil jo helst også lave min kost om, da det jo hjælper alt sammen *S*

Håber der sidder nogen venlige sjæle, her inde, som kan hjælpe mig i.

MvH
Anne Mette

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-04-04 14:32

"Anne Mette" <soliema(cykel)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> skole og har 2 børn, så jeg har desværre ikke tid til at bruge flere timer
> et motionscenter hver dag,

Jeg har en motionscykel derhjemme. Hvis jeg har tid til at sidde og se
fjernsyn, så har jeg også tid til at cykle, så nu cykler jeg, og ser
fjernsyn samtidigt. En god film på 1½ time kan stå i 900 calorier Men i
øjeblikket orker jeg ikke mere end 45 minutter ad gangen.

Fra : Anne Mette

Dato : 06-04-04 14:55

> [...]
> fjernsyn samtidigt. En god film på 1½ time kan stå i 900 calorier Men
> øjeblikket orker jeg ikke mere end 45 minutter ad gangen.

nu er det lige sådan, at jeg faktisk næsten Aldrig ser fjernsyn, da jeg
enten koncentrere mig om mine børn eller laver lektier foran computeren, så
det bliver lidt svært.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-04-04 16:46

> nu er det lige sådan, at jeg faktisk næsten Aldrig ser fjernsyn, da jeg
> enten koncentrere mig om mine børn eller laver lektier foran computeren,

> det bliver lidt svært.

Til gengæld er du da heldig at have så store børn - man kan lave masser af
motion med børn io den alder. Motion, der endda er langt sjovere end at være
alene i et motionscenter.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-04-04 08:39

> [...]
> nu er det lige sådan, at jeg faktisk næsten Aldrig ser fjernsyn, da jeg
> enten koncentrere mig om mine børn eller laver lektier foran computeren,

Er du alene om dine børn? Jeg har svært ved at tro, at man ikke kan finde
30-45 min. til sig selv på et døgn - hvis man virkelig vil. Hvad med hver
danden dag? Alt vil hjælpe. Vil du virkelig det her? Hvor vigtigt er det?
Det findes ikke ikke nogen let genvej til sådan et vægttab, hvis det skal
være nogenlunde varigt. Måske du er heldig, og kan klare det ved
kostomlægning - det kræver jo ikke noget af din tid.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 12-04-04 16:44

"Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse news:4076530a$0$263
> Er du alene om dine børn? Jeg har svært ved at tro, at man ikke kan finde
> 30-45 min. til sig selv på et døgn - hvis man virkelig vil.

Det høres tydeligt, at det er længe siden, du har haft små børn -
det er vildt hårdt at have små børn og gå i skole samtidigt.
Hvis man så oven i købet enten er alene - eller manden
ikke kan/vil hjælpe til - så er der ganske enkelt ikke
et øjeblik til sig selv. Jeg taler desværre af erfaring.

Mvh.Bodil.

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-04-04 08:31

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:407ab92c$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> ikke kan/vil hjælpe til - så er der ganske enkelt ikke
> et øjeblik til sig selv. Jeg taler desværre af erfaring.

Små børn skal relativt tidligt i seng, og så kan man cykle derefter. Men
hvis man skal lave lektier om aftenen, så kan det være en anden sag, men jeg
fandt aldrig ud af, om vedkommende var alene om sine børn.

Fra : Anne Mette

Dato : 13-04-04 15:07

tak Bodil, fordi du lige ville fortælle at det ikke altid er let at havde
små børn

> [...]
jeg
> fandt aldrig ud af, om vedkommende var alene om sine børn.

hmm nej jeg er ikke alene, men har en mand som er køre lastbil, og er derfor
kun hjemme i weekenden....
Og ja jeg skal lave lektier om aften, lige efter at ungerne er kommet i
seng..
Energien er heller ikke så høj på det tidspunkt, da jeg står op kl. 5.00 om
morgen, for at kunne møde kl. 8.00

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-04-04 17:06

> Små børn skal relativt tidligt i seng, og så kan man cykle derefter.

Jeg tror, det vil give en hulens masse bøvl med naboerne - og en del
avisoverskrifter - hvis en mor efterlader sine sovende børn alene for at
cykle en tur. Personligt ville jeg opfatte det som dybt uansvarligt, men ejg
er nok noget gammeldags på det punkt.

Mvh Maria

Fra : Heidi

Dato : 13-04-04 19:01

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> at cykle en tur. Personligt ville jeg opfatte det som dybt
> uansvarligt, men ejg er nok noget gammeldags på det punkt.

Måske der blev ment en motionscykel??
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Mai Espersen

Dato : 13-04-04 19:05

Jeg tror nu nok der blev hentydet til en motionscykel, så man stadig er i
stand til at have sine børn inden for række og hørevidde...

"Maria Frederiksen" wrote

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-04-04 07:06

> Jeg tror nu nok der blev hentydet til en motionscykel, så man stadig er i
> stand til at have sine børn inden for række og hørevidde...

*S* At cykle er for mig en cykeltur og ikke en motionscykel. Desuden gik jeg
ud fra at Anne Mette ikke havde en motionscykel, men det er selvføgelig lidt
af en overfortolkning.

Mvh Maria

Fra : Steffen E. Jensen

Dato : 13-04-04 22:52

"Anne Mette" <soliema(cykel)@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hejsa i gruppen.
>
> Ja, så er dagen endelig kommet, hvor jeg har bestemt mig for alvor, at jeg
> vil tabe mig.
<SNIP>

Hej Anne Mette

Jeg er selv 25, men mere overvægtig end dig. Jeg har nu tabt mere end 38 kg
ved at følge en lav-kulhydrat diet (way of life) og ved at dyrke motion i et
motionscenter.

Jeg er ked af jeg først har fundet denne form for diet nu for det er med fed
skrift og understreg det der har fungeret bedst for mig og hvis jeg havde
vidst det tidligere var der måske mindre der skulle væk. Men bedre sent end
aldrig!

Jeg har ikke rigtig nogen sultfølelese og muligheden for spise lækker mad er
kanon

Jeg er selv stor tilhænger af Niels Ehler' s omegametode se
www.omegametoden.dk , men har også hørt om rigtige mange gode resultater på
den mere strikse atkins kur www.atkins.com

Ved begge kurer foreslår jeg du køber bogen og får læst den grundigt. Jo
mere viden du får omkring emnet jo større chance for succes. Men det er bare
min mening.

Hvis ikke du har tid til at gå i dybden med det, så prøv at droppe sukker,
pasta, ris, brød, mel osv i 14 dage (altså kulhydrater generelt, kig på
deklarationerne light er ikke light når man kigger på tilsat sukker osv) og
se om det ikke giver en forskel. Byt disse ud med grøntsager, frugt, ost,
kød osv istedet.

Jeg er ikke sikker på den der impuls dims du har købt er andet end
tv-reklame. Du udsætter jo ikke dine muskler for nogen belastning, så jeg
har svært ved at tro det kan give meget.

Angående motion så prøv at kigge nærmere på www.motion-online.dk, der har de
en masse info omkring øvelser du kan lave derhjemme med et par håndvægte
eller dyrk noget pilates.

Held og lykke

Mvh
Steffen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 14-04-04 08:58

[Steffen E. Jensen | Tue, 13 Apr 2004 23:51:57 +0200]

>Jeg er selv 25, men mere overvægtig end dig. Jeg har nu tabt mere end 38 kg
>ved at følge en lav-kulhydrat diet (way of life) og ved at dyrke motion i et
>motionscenter.

Det er dejligt at høre, og du har også her skrevet et rigtigt godt indlæg.

>Jeg er selv stor tilhænger af Niels Ehler' s omegametode se
>www.omegametoden.dk , men har også hørt om rigtige mange gode resultater på
>den mere strikse atkins kur www.atkins.com

Jeps, men jeg vil dog ikke sige at Atkins er mere strik - de er bare
forskellige; jeg har selv overvejet Omegametoden tidligere da Atkins jo ikke
rummer plads til helt så meget frugt som Omegametoden gør.

Men hvor Atkins tillader en del sukkerfri produkter gør Omegametoden jo
ikke, så for mig der helst vil kunne lave skønne kager og søde desserter, er
Atkins at foretrække.

Måske man skulle vælge Omemagetoden om sommeren og Atkins om vinteren?

>Ved begge kurer foreslår jeg du køber bogen og får læst den grundigt. Jo
>mere viden du får omkring emnet jo større chance for succes. Men det er bare
>min mening.

Ja, men jeg er HELT enig. Siden begge bygger på at ændre sin livsstil og
ikke "bare" er et fastlagt kostprogram, har man brug for at forstå hvad der
ligger bag.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 31-05-04 14:19

Hej

Jeg har 2 børn og en dejlig mand. Mine børn er henholdsvis 4 og 7 år gammel.
For ca. 1½ år siden ville jeg ikke finde mig i at mit fedt skulle have
magten over mig mere, jeg ville gerne selv have kontrollen med min krop. Jeg
har altid cyklet på arbejde da hverken min mand eller jeg har kørekort, er
det den eneste mulighed. Det giver mig en tur på 6½ km hver vej. Så det
bliver da til lidt motion, men jeg følte ikke at det var nok, så derfor selv
om man godt kan føle at man ikke har tiden, måtte jeg gøre noget mere ved
det. Jeg startede med at lægge ikke bare min kost om men også hele min
families, da de gode vaner ikke kan komme tidligt nok i ens liv. Jeg ved
ikke om alle mødre har det sådan men jeg har i hvertfald det at jeg godt
kunne trænge til at "slippe" hjemme fra, bare være mig selv uden arbejde,
børn, mand osv. så jeg satte mig for at en 1 om søndagen det var min, så jeg
gik tur i en time om søndagen i rask tempo, helst med nogle bakker eller
trapper så man rigtig kunne puste. Jeg tror det fine ord for det er
powerwalk. Men det virker fortræffeligt. Jeg brugte også en discman og hørte
noget rigtig god rock og så gik det ellers bare der ud af. Jeg fandt også ud
af at jeg ikke kunne gå sammen med nogen, for vi går alle i forskellige
tempo. Men det var min fritime fra hjem og alt andet. Hvis man inddrager
familien i det så er det nok nemmere at få fri. Men det kræver selvfølgelig
opbakning. + at når din mand nu er kun er hjemme i weekenden så kunne det
tænke sig at han og børnene havde godt af at være lidt alene uden mor. Så
kommer det til gavn for alle.
Det var mit gode råd. Jeg kan tilføje at jeg på ca ½ år. tabte 21 kg. jag
har været gået i stå siden sommeren sidste år (pga tror jeg den manglende
gåtur) men har bevaret mit vægttab. Jeg startede igår igen med discman og
gåturen og har også været afsted idag, jeg vil fortsætte de følgende
søndage. Man har det rigtig godt med sig selv bagefter.

God fornøjelse
MVH
Betina

PS. jeg prøvede også motionscykel, men det er ikke lige mig. jeg vil helst
ud i den fri natur med den friske luft og føle sig lille i den store verden.