Nedsætning af hastighed på grafikkort
Fra : Per Dronninggaard

Dato : 06-04-04 10:03

Hej

Som i sikkert har gættet, så er jeg newbie på dette område.

Jeg har som skrevet tidligere fået købt mig et "hylende" grafikkort. Lyder
lidt hen af et tandlægebor

Kan man på nogle måder nedsættte hastigheden på sådan en blæser og hvordan
gør man dette ???

Jeg ved godt man ikke må sætte hastigheden drastigt ned da man så evt.
ødelægger kortet, men jeg kunne evt prøve mig frem. Jeg kunne jo håbe at
dette ville løse problemet så jeg ikke skal ud og investere i en ny køler
(og dermed følgende installations problemer)

Mange skriver om temp. omkring køler og i kabinet. Hvordan måles denne varme
??? sætter man alm. temperatur målere ved processeren eller findes der nogle
smarte programmer (måske dumt spørg. men hvis man ikke spørger for man intet
svar )

Håber i kan hjælpe lidt

Per

---

Fra : Martin Johansson

Dato : 06-04-04 12:20

"Per Dronninggaard" <per_d@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogle
> smarte programmer (måske dumt spørg. men hvis man ikke spørger for man

Alt efter hvad det er for et kort, kunne man udskifte køleren til en passiv
løsning.

Zalman ZM80C-HP
Hvis det ikke er nok, kan man supplere med denne her.
Zalman OP1
Den kan køre ved 5V, så kan den ikke høres.

Fra : PWN

Dato : 06-04-04 18:37

Hej
har også den model du har