Peugeot 102
Fra : HK

Dato : 06-04-04 08:09

Hejsa NG'ere

Jeg har en ældre Peugeot 102 dameknallert stående, som jeg godt kunne tænke
mig at lave i stand.
Den står i næsten original stand, på nær et bremse kabel der er skiftet til
et moderne i sort farve (orignal farven for disse kabler er sølvgrå).
Men der skal nok skiftes mere når jeg først kommer igang.

Er der nogen af jer NG'ere der ved om man kan købe reservedele til sådanne
en 35 årig svend?
Eller skal jeg ud på div. stumpe markeder?
Jeg søger også lidt info om modellen, så som hvor meget olie der skal være i
"gearkassen" etc.
Har søgt en del på nettet om den, men jeg kan ikke finde noget nyttigt om
modellen, og at læse franske hjemmesider er ikke min stærke side.....

Ved godt det måske ikke er den mest populære knallert at renovere men jeg
synes nu at den er meget skæg..... især hvis den kan stå fuldstændig
orignal.

P.f.t. for hjælpen.

HK

Fra : Hekto

Dato : 06-04-04 08:18

In article <40725798$0$445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
HerbertIKKESPAM@kleineIKKESPAM.dk says...
> Jeg har en ældre Peugeot 102 dameknallert stående, som jeg godt kunne tænke
> mig at lave i stand.

Mon ikke du kan få stumper stadigvæk?
Den minder meget om den der hedder 'Fox' og som sælges stadigvæk.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Preuthun

Dato : 08-04-04 15:27

"HK" <HerbertIKKESPAM@kleineIKKESPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ved godt det måske ikke er den mest populære knallert at renovere men jeg
> synes nu at den er meget skæg..... især hvis den kan stå

Hej HK.
Tillykke med den. Jeg synes du gør det rigtige. Renover den fordi den er
sjov. Hvis du er heldig kan du måske endda lokke konen ud at køre på den.
Man skal ihvertfald ikke renovere en gammel Peugeot, fordi man tror der er
penge i det, for det er der ikke. Ingen betragter Peugeot knallerter som
klenodier (endnu. Når den så er lavet helt iorden er den ellers meget
slidstærk og driftsikker.

101 modellen er den absolut uaffjedrede model. 102'eren er en affjedret
101'er. 103'eren er "storebror" med store hjul og brede dæk. Sidstnævnte har
iøvrigt også affjedret motorophæng og membranventiler i indsugningen. En
forhåndværende cykelhandler fortalte mig, at når kunderne kom ind med en
lidt sløv 103'er, så var kuren ofte blot at slække forspændingen lidt på
stål membranerne.
Der er ingen tandhjulsgear i nogen af de gamle Peugeoter, så der skal ikke
olie på gearkassen. Derimod er det af største vigtighed at få fedtsmurt
lejet i det store remhjul.
Reservedele til de gamle Peugeoter har jo ikke været solgt i de sidste 20
år, så meget af det der fandtes er simpelthen blevet smidt ud, eller solgt
billigt til entusiaster. Derfor er stumpemarkeder et godt sted, at forsøge
sig. Især den i Herning. Men City 2 markedet i Tåstrup er heller ikke værst.
Begge markeder er 2 gange årligt. Der er flere markeder end blot disse 2,
men jeg har aldrig været der.
Har du forresten haft kontakt med nogle af veteran knallertklubberne? Der
findes én i snart sagt, hver landsdel.
Jeg er medlem af en klub i det øst danske, og kan måske dig med noget af det
du søger. Hvis du sender en mail til mig privat med dit telefonnummer, så
vil jeg ringe dig op.

Mvh.
Jan Preuthun