Skærme
Fijala 3554
God 21"+ CRT skærm, der kan klare fuld con~
Fra : f00ge

Dato : 06-04-04 02:46

Jeg er den ulykkelige ejer af en Samsung SyncMaster 1100p Plus, som har den
'egenskab', at den totalt mister skarpheden, når contrasten bliver skruet
helt op.
Al tekst bliver nærmest ulæseligt.

Så jeg er på udkig efter ny skærm.
Den skal kunne køre med fuld contrast - uden at 'blurre'.
Og den skulle gerne kunne køre 1600*1200 @ 100Hz også.
Plus, det må ikke være Sony. :)

Nogle forslag?

Fra : f00ge

Dato : 06-04-04 02:57

Hmm, det med de 1600*1200 @ 100Hz bliver nok lidt svært.

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 06-04-04 11:59

f00ge wrote:
> Hmm, det med de 1600*1200 @ 100Hz bliver nok lidt svært.
Min Eizo F980 kan vise 1600*1200 @ 109 Hz. Den står da nydeligt ved 100 %
kontrast.
Den kostede da også i nærheden af 20K kr.
Hvis prisen er ligegyldig er der da flere muligheder !
Mikkel

Fra : f00ge

Dato : 06-04-04 12:12

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@worldonline.dk> wrote:

> Min Eizo F980 kan vise 1600*1200 @ 109 Hz. Den står da nydeligt ved 100 %
> kontrast.
> Den kostede da også i nærheden af 20K kr.
> Hvis prisen er ligegyldig er der da flere muligheder !

Avs! 20k er lige i overkanten.
Jeg har maks. 7k til en skærm lige pt.

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 08-04-04 15:11

> Avs! 20k er lige i overkanten.
> Jeg har maks. 7k til en skærm lige pt.

Det koster den mindste Sony ellers ;) 21" i 1600x1200 @ 85.

Og du får svært ved at køre et skarpt og roligt billede i 1600x1200
på en ret meget billigere skærm.

Samsung anbefaler kun 1280x1024 og jeg har fundet lige så mange dårlige
erfaringer med Iiyama, som der er kopier af SHG's anmeldelse.

Ja, jeg sidder selv med en Sony E530 ;)

- Lene
http://piv.nu/

Fra : f00ge

Dato : 06-04-04 03:30

Har kigget lidt på en ViewSonic
http://www.viewsonic.com/products/crt_p225f.htm

Den har "Ultra-high contrast for brilliant color".
Kan bare ikke helt gennemskue, hvad de mener med det der.

Skærmen skal nemlig køre på 100% contrast.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-04-04 18:25

In article <4072161a$0$247$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
f00ge***REMOVE***@gmx.net says...

> Har kigget lidt på en ViewSonic
> http://www.viewsonic.com/products/crt_p225f.htm

Min gamle G655 klarer sig fint ved 1024*768@75Hz, så mon ikke den dér
også kan

> Skærmen skal nemlig køre på 100% contrast.

Hvorfor skal den det?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : f00ge

Dato : 06-04-04 03:38

Iiyama Vision Master Pro 514 ser heller ikke ringe ud.