Så er jeg på den igen! Goddag motorcykelbe~
Fra : mikkel paulsen

Dato : 05-04-04 23:10

Hej forum!
det var mig som blev stoppet for en måned siden pga. noget med
udstødningen.

så her i dag var jeg uheldig igen igen! jeg blev knaldet for at have
kørt 63 km/t over en strækning på 1 km, der var tæt trafik så jeg fik
ikke til til at spotte betjente :( men fik heldigvis lov til at køre
der fra igen :D
nå men han skrev en hastighedsbøde på 1500 kr og så skal jeg til syn!
hvordan skal jeg ordne synet??

min scooter er en 45 peugeot speedfight 1, den køre over 80km/t og har
så vidt jeg ved kun fået fjernet noget i variatoren. hvordan skal jeg
ordne det? er en elektronisk-fartbegrænser nok? det var det på min
brors RS50, da den skulle synes.
desuden mangler jeg et sidespejl, har ingen forskærm, dårlige
støddæmpere, evt slidt fordæk (hvor mange mm skal der være på for og
bagdæk?) men har alt dette nogen betydning?

tak for hjælpen hilsen den uheldige!

Fra : /Ole

Dato : 06-04-04 02:45

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> støddæmpere, evt slidt fordæk (hvor mange mm skal der være på for og
> bagdæk?) men har alt dette nogen betydning?

½øjs@

Knallerten skal bringes i den stand, den var i, da den blev godkendt. Skærme
skal være ok også, og efter hvad jeg har hørt skal der være 2mm på dækkene,
støddæmperne skal du også regne med, men spejlet er vist ok.

Hør på synshallen, om ikke det er nogenlunde rigtigt. Det er jo en
nummerpladefyr, du skal ha' synet, så der gælder nogenlunde det samme, som
for biler/MC'er.

/Ole

Fra : Hekto

Dato : 06-04-04 07:12

In article <a7ec204f.0404051410.6de1ae41@posting.google.com>,
mikkel_paulsen@hotmail.com says...
> [...]
> så vidt jeg ved kun fået fjernet noget i variatoren. hvordan skal jeg
> ordne det? er en elektronisk-fartbegrænser nok? det var det på min

Hvis de er grundige, skal den være original.
Det lyder som om at ressonansrøret også er svejset til.
Pladen til varioen, kan du købe som reservedel.

> desuden mangler jeg et sidespejl, har ingen forskærm, dårlige
> støddæmpere, evt slidt fordæk (hvor mange mm skal der være på for og
> bagdæk?) men har alt dette nogen betydning?

Tjaaaa ... kan det undre du blev stoppet? ;0)

> tak for hjælpen hilsen den uheldige!

Det var da heldigt du blev stoppet!!!!! ... inden du lavede ulykker med
det vrag!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Anders Jensen

Dato : 06-04-04 11:02

> Det var da heldigt du blev stoppet!!!!! ... inden du lavede ulykker med
> det vrag!

Ja. Sørg ALTID for at dit køretøj er i sikkerhedsforsvarlig stand. Det er
ikke kun dig selv det går ud over men evt. også andre sagesløse der bliver
ofre hvis du ikke f.eks. kan bremse på grund af manglende mønster på dækket.
Og at du er blevet knaldet for at køre for stærkt er din egen skyld. Jeg har
intet imod 2-hjulede køretøjer der kan køre hurtigere end loven tillader,
men gør det indenfor lovens rammer ( i dette tilfælde sikkert 50 Km/t ). Og
kører du som du skal ( sikkerhedsafstand og lign. ) er en betjent MEGET
venligere stemt hvis han spotter dig med over 45 Km/t.

MVH Anders AREA51

Fra : mikkel paulsen

Dato : 06-04-04 21:57

"Anders Jensen" <lillekatjensenhund@grisemail.tele.dk> wrote in message news:<c4tv87$t67$1@sunsite.dk>...

> [...]
jaja værre er det ikke! jeg giver jer ret, men jeg skrev bare alt det
op som de måske kunne brokke sig over. mit fordæk var ikke slidt ned
det er på 2mm og skal være 1.6mm, forskærmen jaja det har vel ikke
noget med sikkerheden at gøre! ja okay måske skulle jeg få ordnet det
sidespejl, så slipper jeg også for at kigge mig over skulderen hele
tiden. dårlige
støddæmpere ja men ikke SMADRET de virker okay, men er bare gamle og
ved at blive lidt slappe.

jeg vidste bare ikke hvor meget de gik op i sådan noget!

Fra : RpR

Dato : 07-04-04 16:47

> forskærmen jaja det har vel ikke
> noget med sikkerheden at gøre!

Derfor skal den stadigvæk være der.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Brian A.

Dato : 07-04-04 19:34

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor skal den stadigvæk være der.

Jeg fatter så heller ikke at man kan køre uden forskærm, især i det danske
klima...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-04-04 21:57

On Tue, 06 Apr 2004 13:57:23 -0700, mikkel paulsen wrote:

> på 2mm og skal være 1.6mm, forskærmen jaja det har vel ikke noget med
> sikkerheden at gøre! ja okay måske skulle jeg få ordnet det sidespejl,

Nej men hvorfor tror du de lægger mærke til dig hvis den ligner et vrag?

Jeg vil gætte på, at det er fordi du tiltrækker opmærksomhed...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : RpR

Dato : 06-04-04 19:07

> min scooter er en 45 peugeot speedfight 1, den køre over 80km/t og har
> så vidt jeg ved kun fået fjernet noget i variatoren.

Så er blindrøret på forrøret sikkert også lukket. Udstødningen skal
udskriftes med en original, eller anden potte der har TUM
godkendelsesnummeret. Er potten uoriginal kan SBI forlange de papirer der
fulgte med potten for at understrege at udstødningen er godkendt til den
pågældende knallert og til offentlig vej.

> er en elektronisk-fartbegrænser nok? det var det på min
> brors RS50, da den skulle synes.

Afhænger meget af den enkelte synsmand. Nogle går efter papirerne, andre
ikke. Dem der går efter papirerne vil se efter TUM numrene på lyddæmper,
cylinder, luftfilter mm. Og hvis de ikke er der, så hedder det omsyn.

> desuden mangler jeg et sidespejl

Venstre sidespejl skal ved lov være monteret, højre er "ekstra udstyr". Min
RS'er blev synet med en flænge i højre.

> har ingen forskærm

Skaf en, behøves ikke være original

> dårlige støddæmpere

Skal ligeledes være iorden, er dog ikke sikker på hvorledes de vil
kontrollere den 100%. Hos min satte SBI manden sig på den, hoppede lidt og
konstaterede at den virkede.

> evt slidt fordæk

2mm slidbane er svjh. minimalt.

Lys osv skal også virke, hvis der er langlys skal det også virke. Lyset må
være enten hvidt eller gult. Er det andre farver skal det være lavet fra
fabrikken og skal kunne dokumenteres.