/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Testede den nye Volvo V50
Fra : Christabel & Anders


Dato : 05-04-04 23:17

Var i går ude at teste den nye Volvo V50 i går, jeg prøvede den med 2,4
liters motor (140 HK). Må dælme sige at den køre godt, den ligger stabilt på
motorvejen i stiv sidevind, helt op til omkring de 160 km/t.

Volvoén havde en sjov detalje, i bakspejlet sad der et lille kompas!

Noget man kan undre/ glæde sig over er at Volvo igen har fået brede
skuldre - ligesom på de gode gamle Volvo 200! Bilen virker nu mere solid, og
som min svoger nævnte "man får helt lyst til at sætte en potteplante i
vindueskarmen" Sjovt nok så er den nye Vectra jo også blevet lidt
kantet, gad vide om mine forældres gamle Volvo 240 bliver helt moderne igen,
hvis det skal til at være moderne med biler designet af svenske sløjd lærer!

Kunne nu godt tænke mig sådan en Volvo, priser er nok også fair, hvis man
sammenligner den med Audi m.m. men ca. 400.000 kr. er nu alligevel mange
penge!
--
Med venlig hilsen


Chris & Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spiller!



 
 
Steffan S. Fallesen (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Steffan S. Fallesen


Dato : 06-04-04 05:43

Hej,

Det lyder bestemt som om at det er en dejlig bil. Jeg har endnu ikke set
den i virkeligheden, men har et godt indtryk.

> Kunne nu godt tænke mig sådan en Volvo, priser er nok også fair, hvis man
> sammenligner den med Audi m.m. men ca. 400.000 kr. er nu alligevel mange
> penge!

Det er ikke fair at sammen ligne Volvo biler med Audi eller BMW for den
sags skyld. Volvo er en middelklasse bil hvor Audi, BMW og fx. Mercedes
da det er upper-middelklasse biler.


Mvh,
Steffan


KASO (06-04-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 06-04-04 09:52

"Steffan S. Fallesen" skrev d. 06-04-04 05:43 dette indlæg :
> Hej,
>
> Det lyder bestemt som om at det er en dejlig bil. Jeg har endnu ikke
set
> den i virkeligheden, men har et godt indtryk.
>
> > Kunne nu godt tænke mig sådan en Volvo, priser er nok også fair,
hvis man
> > sammenligner den med Audi m.m. men ca. 400.000 kr. er nu alligevel
mange
> > penge!
>
> Det er ikke fair at sammen ligne Volvo biler med Audi eller BMW for
den
> sags skyld. Volvo er en middelklasse bil hvor Audi, BMW og fx.
Mercedes
> da det er upper-middelklasse biler.
>
>
> Mvh,
> Steffan

Øh - hvad gør en Folkevogn/Skoda med 4 ringe finere end en Ford/Mazda
med skandinavisk kabinedesign?

Begge er "husholdningsbiler", der forsøger at være lidt finere......

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Steffan S. Fallesen (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Steffan S. Fallesen


Dato : 06-04-04 10:29

> Øh - hvad gør en Folkevogn/Skoda med 4 ringe finere end en Ford/Mazda
> med skandinavisk kabinedesign?

Ikke finere. Biler er ligesom andre vare opdelt i kategorier og man kan
ikke sammenligne æbler og pærer.

> Begge er "husholdningsbiler", der forsøger at være lidt finere......

Det syntes jeg nu ikke du har ret i.

/Steffan


KASO (06-04-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 06-04-04 11:02

"Steffan S. Fallesen" skrev d. 06-04-04 10:29 dette indlæg :
> > Øh - hvad gør en Folkevogn/Skoda med 4 ringe finere end en
Ford/Mazda
> > med skandinavisk kabinedesign?
>
> Ikke finere. Biler er ligesom andre vare opdelt i kategorier og man
kan
> ikke sammenligne æbler og pærer.

Jeps - og her er S40/V50 i "klasse" med BMW 3## og Audi A4.

Volvo og Audi valgte ca. samtidig (jeg tror, at det var i slutningen af
'70-erne) at de ville forsøge at trække deres mærker op i "prestige" i
anerkendelse af, at de med deres - relativt - beskedne salgstal (ifht.
Ford, VW, PSA, Renault m.fl.) ikke ville kunne få en rentabel forretning
ved at konkurrere med "hverdagsbiler". En højere pris ville derfor give
bedre økonomi - de skulle blot give deres mærke mere "prestige", så
køberne ville betale den højere pris. Det lader (forbavsende nok) til at
være lykkedes. Samme "tur" har Skoda og Seat været igennem - blot fra
"discount" til "middelklasse".

> > Begge er "husholdningsbiler", der forsøger at være lidt finere......
>
> Det syntes jeg nu ikke du har ret i.

Volvo er baseret på Ford Focus og udstyret med Ford benzinmotorer og PSA
dieselmotorer i de mindre motorstørrelser. Audi A4 deler platform med
Passat og motorer og mange andre komponenter med VW/Skoda/Seat.

I begge tilfælde laver man en "overflade" der ligner en lidt højere
kvalitet - bl.a. i kabinen, mens den underliggende teknik deles med
"husholdningsbilerne". Samtidig hæver man prisen ifht. disse og kalder
det for "prestige".....

Den gamle A4 delte platform med Skoda Suberb + nuværende Passat. Den
gamle S/V40 delte platform med Mitsubishi Carisma.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Kim (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 07-04-04 15:34


"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4072805f$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Det syntes jeg nu ikke du har ret i.
>
> Volvo er baseret på Ford Focus og udstyret med Ford benzinmotorer og PSA
> dieselmotorer i de mindre motorstørrelser.

De V50 der er på gaden i dag med 5 cyl. 2.4 + 2.4i motorer er da Volvos egne
motorer, og jeg mener da også at topmodellen 2.5T er Volvos egen, det er
først når de 4.cyl. kommer der bliver "lånt" motorer fra andre.

Kim



KASO (07-04-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 07-04-04 15:54

"Kim" skrev d. 07-04-04 15:34 dette indlæg :
>
> "KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:4072805f$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > Det syntes jeg nu ikke du har ret i.
> >
> > Volvo er baseret på Ford Focus og udstyret med Ford benzinmotorer og
PSA
> > dieselmotorer i de mindre motorstørrelser.
>
> De V50 der er på gaden i dag med 5 cyl. 2.4 + 2.4i motorer er da
Volvos egne
> motorer, og jeg mener da også at topmodellen 2.5T er Volvos egen, det
er
> først når de 4.cyl. kommer der bliver "lånt" motorer fra andre.
>
> Kim

Nu vil jeg heller ikke betegne 2.4/2.5T motorerne som "mindre
motorstørrelser" (til en bil i denne størrelse) - og det vil da heller
ikke være dem, der bliver solgt mest (i hvertfald ikke i Danmark).....

Der er nu heller ikke noget galt i at "låne" - det har Volvo nu også
gjort i mange år - 164 var f.eks. udstyret med en Renault/PSA
fællesmotor (6-cyl.). Det "sjove" er, når kunderne køber en "luksusbil"
- der under overfladen "bare" er en "husholdningsbil".

Et rigtigt grelt eksempel er Jaguar X-type, der fåes som stationcar -
bygget på Mondeo-platform og evt. udstyret med en PSA-dieselmotor og
forhjulstræk. Den har efter min bedste overbevisning ikke meget med en
Jaguar at gøre - den ligner bare (forfra!!!).

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Mogens Knudsen (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 07-04-04 18:24

On Wed, 07 Apr 2004 14:54:02 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:

>Der er nu heller ikke noget galt i at "låne" - det har Volvo nu også
>gjort i mange år - 164 var f.eks. udstyret med en Renault/PSA
>fællesmotor (6-cyl.).

Nix - ikke korrekt.
Det var Volvo 264, der havde den sammenhæng!

/Mogens

KASO (14-04-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 14-04-04 14:19


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:p8e87059qdhfsb6l80v5cjlhse99plvaqh@4ax.com...
> On Wed, 07 Apr 2004 14:54:02 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:
>
> >Der er nu heller ikke noget galt i at "låne" - det har Volvo nu også
> >gjort i mange år - 164 var f.eks. udstyret med en Renault/PSA
> >fællesmotor (6-cyl.).
>
> Nix - ikke korrekt.
> Det var Volvo 264, der havde den sammenhæng!
>
> /Mogens

Jo-da - men jeg mener også, at forgængeren havde motor samme sted fra. Hvor
fik Volvo ellers den 6-cyl. fra?



Mogens Knudsen (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 14-04-04 18:17

On Wed, 14 Apr 2004 15:18:40 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>Jo-da - men jeg mener også, at forgængeren havde motor samme sted fra.

264 er en V6, mens 164 er en R6

>Hvor fik Volvo ellers den 6-cyl. fra?

Amerika?

/Mogens

Verner Johnsen (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 14-04-04 19:41

On Wed, 14 Apr 2004 19:17:15 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:


>
>>Hvor fik Volvo ellers den 6-cyl. fra?
>
>Amerika?
>


Jeg mener at Volvo's 3 liter række sekser (B30) i 164'eren "bare" var
en 2 liter 4 cylindret med to ekstra cylindre.


--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Mogens Knudsen (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 14-04-04 19:48

On Wed, 14 Apr 2004 18:41:16 GMT, Verner Johnsen
<vejoh@post10.tele.dk> wrote:

>Jeg mener at Volvo's 3 liter række sekser (B30) i 164'eren "bare" var
>en 2 liter 4 cylindret med to ekstra cylindre.

Korrekt: www.geocities.com/ruuds70/b30.html

Sådan en 164 E var dælme noget, der dels rykkede dengang og dels lød
afsindig godt. Det samme om 142 Grand Lux! (den m/indsprøjtning)

/Mogens

Claus Smith (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Claus Smith


Dato : 06-04-04 09:53


Har også smugkigget lidt på den Volvo, men min egen Volvo 440 så helt
bekymret ud da jeg hoppede ind i den igen, så den får lige en sæson eller to
mere...måske en tredje :)

Claus Smith

Volvo 440



Christabel & Anders (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Christabel & Anders


Dato : 07-04-04 08:40

Ved at vente springer du jo også over evt. børnesygdomme!

Anders

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> wrote in message
news:4072701a$0$5956$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> Har også smugkigget lidt på den Volvo, men min egen Volvo 440 så helt
> bekymret ud da jeg hoppede ind i den igen, så den får lige en sæson eller
to
> mere...måske en tredje :)
>
> Claus Smith
>
> Volvo 440
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste