dinitrol
Fra : niean@get2net.dk

Dato : 05-04-04 16:39

hej

Min bil er 5 år og har aldrig fået antirustbehandling, kan der betale sig at
give den nu (jeg beholder den et par år endnu)

Fra : Olesen

Dato : 05-04-04 18:10

<niean@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> hej
>
> Min bil er 5 år og har aldrig fået antirustbehandling, kan der betale sig
at
> give den nu (jeg beholder den et par år endnu)

Kommer an på hvilken bil det drejer sig om.
Når bilen er 7 år kan den være hårdt angrebet,
den kan også stå som ny.
Spørgsmålet er, hvordan den ser ud idag,
og hvordan du tror den ser ud om 2 års tid.

Jeg ville ikke gøre det, hvis den står perfekt.
2500,- 3000,- er jo også en slags penge.

Fra : tb

Dato : 05-04-04 18:44

> [...]
> og hvordan du tror den ser ud om 2 års tid.
>
> Jeg ville ikke gøre det, hvis den står perfekt.
> 2500,- 3000,- er jo også en slags penge.

Tja, jeg fik en "kikkertundersøgelse" af feliciaen (fra 10/97, 182.000km)
Han fandt næsten intet. kun lidt i samlignerne, så her menter han sagtens
det kunne nås. Jeg hopper ihvertilfælde på.

Omvendt var der en mazda 323 årgang 00 inde som havde en del rust.

Jeg gav ikke noget for tjekket pga åbent hus, men det er vel næppe ret dyrt.
Få det da tjekket istedet for at gætte...

Fra : Brian A.

Dato : 05-04-04 20:46

> Spørgsmålet er, hvordan den ser ud idag,
> og hvordan du tror den ser ud om 2 års tid.
> Jeg ville ikke gøre det, hvis den står perfekt.
> 2500,- 3000,- er jo også en slags penge.

Jeg ville da netop gøre det hvis den ser fin ud i dag - "man ved hvad man
har..." Hvis min 5 år gamle bil aldrig havde fået rustbeskyttelse, men
stadig så fin ud, så ville jeg fluks få smidt noget beskyttelse efter den.

Fra : Olesen

Dato : 05-04-04 23:03

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> har..." Hvis min 5 år gamle bil aldrig havde fået rustbeskyttelse, men
> stadig så fin ud, så ville jeg fluks få smidt noget beskyttelse efter den.

Nu vil manden jo 'snart' af med den alligevel, og ser den sund ud idag,
så gør den det forhåbentlig også om 2 x 365 dage.
At den så til den tid har en indtørret undervognsbehandling tror jeg
næppe kan løfte værdien mærkbart. En bil ruster som regel
først i skærmkanterne, og dêt uanset om den er beskyttet under bunden,
skærmkasserne mv.

Fra : era

Dato : 05-04-04 23:12

Tja, for det første er det at bilen er rustbeskyttet vel ikke så ringe når
man står i en salgssituation - de par tusind kroner kan være godt givet ud.
For det andet, så gør det vel heller ikke noget, at man passer lidt på det
man har - forholdene kan jo ændre sig, så man pludselig vælger at beholde
bilen lidt længere end man regner med.

Iøvrigt er det vel ikke entydigt fra model til model hvor rusten først slår
an. I mange modeller er det jo primært i bunden af dørene, at rusten først
slår igennem.

Fra : Olesen

Dato : 05-04-04 23:21

"era" <eivin.ravn@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Tja, for det første er det at bilen er rustbeskyttet vel ikke så ringe når
> man står i en salgssituation - de par tusind kroner kan være godt givet
ud.

Tænk sig, jeg går ud fra, mange forhandlere ser mere på årgang end
km.tallet,
og er der klattet lidt rustbehandling i bunden tror jeg helt ærlig han er
ligeglad med,
hvis det han ser, skærmkanter mv. er iorden.

> For det andet, så gør det vel heller ikke noget, at man passer lidt på det
> man har - forholdene kan jo ændre sig, så man pludselig vælger at beholde
> bilen lidt længere end man regner med.

Hvis man tvivler på om det er det rigtige at gi' bilen en omgang
i første omgang,
så gør det hverken fra eller til, om man venter lidt da man så nok
har 'afskrevet' bilen på eet eller andet plan allerede.

Fra : Max

Dato : 06-04-04 06:14

> [...]
> ligeglad med,
> hvis det han ser, skærmkanter mv. er iorden.

Ja han er måske men det er lig med nemmere gensalg...

/Max

Fra : Jan Larsen

Dato : 06-04-04 09:58

On Tue, 6 Apr 2004 00:20:43 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

> [...]
>ligeglad med,
>hvis det han ser, skærmkanter mv. er iorden.

Ved mange biler gider de ikke engang at gå ud og kigge, de slår op i
en bog, og så kommer han med et bud.

NB.

Der er 2 ting mand skal passe på her i livet, det er Advokater og
Bilforhandler, også kaldet Automobilforhandler.

Med Venlig Hilsen

Jan H Larsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-04-04 07:58

niean@get2net.dk wrote:
> hej
>
> Min bil er 5 år og har aldrig fået antirustbehandling, kan der betale sig at
> give den nu (jeg beholder den et par år endnu)

Giv den bare en tur.
Der er intet der holder evigt.
Hvilken potte er der tale om?

Mvh
Roberto

Fra : Jan Larsen

Dato : 06-04-04 10:05

On Mon, 5 Apr 2004 17:38:52 +0200, <niean@get2net.dk> wrote:

>hej
>
>Min bil er 5 år og har aldrig fået antirustbehandling, kan der betale sig at
>give den nu (jeg beholder den et par år endnu)

Hej.

Jeg ville nok undersøge hvad salgsprisen er på bilen, men på den anden
side, hvis jeg stod ved en bilforhandler og kiggede på en bil der lige
var blevet undervognsbehandlet, ville jeg tænke mig om en ekstra gang,
for det kunne skjule noget.

Men helt sikker, undersøg salgsprisen, og se hvad fornuften siger, for
de 2 år mere kan vise sig at være fatale, rust på biler går hurtig,
hvis man ikke er efter dem.

NB.

Kig evt. efter samme årgang og stand som din egen bil, og se andre fra
samme årgang som "hænger" lidt.

Med Venlig Hilsen

Jan H Larsen