Hurra - biobooking
Fra : Rune Zedeler

Dato : 05-04-04 14:57

Er jeg den eneste, der først lige har opdaget, at man på
http://www.biobooking.dk kan nøjes med at holde musen hen over et
tidspunkt for at se, hvilken sal den pågældende forestilling er i - OG
hvor mange sæder, der er i salen?

KANON!

-Rune

Fra : Brian Nielsen

Dato : 05-04-04 16:59

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.biobooking.dk kan nøjes med at holde musen hen over et
> tidspunkt for at se, hvilken sal den pågældende forestilling er i - OG

Jeg har også først bemærket det idag.
Bestemt et godt initiativ!

/Brian

Fra : GiWeo

Dato : 05-04-04 17:04

Hejsa

> [...]
>http://www.biobooking.dk kan nøjes med at holde musen hen over et
>tidspunkt for at se, hvilken sal den pågældende forestilling er i - OG

Nej, det er nyt !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Zif

Dato : 06-04-04 15:12

Og det er også genialt at man kan købe billetter nu til imperial, man
betaler over nettet, og så skal de bare hentes inden forestillingen i
nogle automater de har stillet op i biografen.

Rigtigt dejligt initiativ, så er man fri for at hente dem en uge før.

Zif

Fra : Rune Zedeler

Dato : 06-04-04 16:39

Zif wrote:
> Og det er også genialt at man kan købe billetter nu til imperial, man
> betaler over nettet, og så skal de bare hentes inden forestillingen i
> nogle automater de har stillet op i biografen.

Hmm. Der er 5 kroners gebyr. Jeg har lidt (meget) svært ved at se fidusen.
De fleste bor vel lige i nærheden af en NF-biograf - så man kan da lige
så godt købe billetten i biografen i stedet for at gøre det hjemmefra.

-Rune

Fra : MK

Dato : 06-04-04 18:17

De fleste bor vel lige i nærheden af en NF-biograf

Nej. Det er ikke alle der går i biograf der bor ved siden af den!

Fra : Rune Zedeler

Dato : 06-04-04 22:42

MK wrote:
> De fleste bor vel lige i nærheden af en NF-biograf
>
> Nej. Det er ikke alle der går i biograf der bor ved siden af den!

Nej, ok. Jeg kan godt se, at jeg selv har en ret stor fordel ved at bo
under 300 meter fra Palads/århus.
Jeg synes bare, at det er noget svineri at tage gebyr for noget, der
faktisk /sparer/ dem mandetimer - og derfor vil jeg ikke bruge systemet.
- Og jeg skal da gerne indrømme, at jeg sommetider "med vilje" gør mig
lidt besværlig i billetlugen - selvfølgelig kun hvis køen ikke er
monster-lang - for at vise dem, hvor tåbeligt det er, at de tager gebyr.

Men så igen, jeg tror altså, at de fleste (ikke alle) jævntligt kommer i
nærheden af "en eller anden" NF-biograf. I Århus ligger der f.eks. een
100 meter fra banegården. Det må være et spørgsmål om planlægning lige
at huske at købe billetter når man er i nærheden alligevel.

-Rune

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 07-04-04 13:32

Rune Zedeler's utterance expressed in news:c4v82n$ssu$1@news.net.uni-c.dk:

> [...]
> 100 meter fra banegården. Det må være et spørgsmål om planlægning lige
> at huske at købe billetter når man er i nærheden alligevel.

Tjaa jeg bor ret langt (7 km) fra NF-biffer og nyder at
kunne købe dem via nettet. Omvendt pisser det mig lidt af
at jeg både skal have et e-billet-kort til Empire etc. og
et Biozone-kort til NF. Hvorfor kan de da ikke samarbejde
lidt for vores skyld? :(

hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Zif

Dato : 08-04-04 10:49

Nu er det også sådan at man ikke bare kan hente billetter til Imperial
i en hvilken som helst biograf. De gange jeg har prøvet har jeg fået at vide
at de kun kunne hentes i Imperial. Så de 5 kr er billigt for mig, og endelig
meget rimelig
i forhold til det arbejde de ligger i at man kan bestille over nettet.

Zif

Fra : Rune Zedeler

Dato : 08-04-04 16:42

Zif wrote:
> Nu er det også sådan at man ikke bare kan hente billetter til Imperial
> i en hvilken som helst biograf.

????
Jeg har både købt billetter til BioCity/Århus, BioCity/Ålborg, Imperial
og Palladium i Palads/Århus.
Hvor har du fået at vide, at du ikke kunne købe billetter til Imperial?

> i forhold til det arbejde de ligger i at man kan bestille over nettet.

Men de lægger jo endnu mere arbejde i at man skal ned i biografen og
opholde sælgeren mens man vælger sin billet.

-Rune

Fra : PerX ...

Dato : 11-04-04 01:37

In article <c53rmo$7ij$1@news.net.uni-c.dk>, rz@daimi.au.dk says...

> [...]
>
> Men de lægger jo endnu mere arbejde i at man skal ned i biografen og
> opholde sælgeren mens man vælger sin billet.

Der har jo sikkert været nogle udgifter med at sætte systemet op, men så
burde de langsomt skrue ned for afgiften når det har tjent sig ind igen.

Fra : PerX ...

Dato : 11-04-04 01:36

In article <c53748$1056$1@news.cybercity.dk>,
peter.hedegaard@FJERNemail.dk says...
> [...]

> meget rimelig i forhold til det arbejde de ligger i at man kan bestille over nettet.

Hvis de sælger ca 100 biletter pr forestilling om dagen bliver det til
ca en million på et år. Det er da meget pænt (og iøvrigt har de sat
prisen op for ikke så længe siden - tsk tsk)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-04-04 10:54

Rune Zedeler wrote:
> [...]
> 100 meter fra banegården. Det må være et spørgsmål om planlægning lige
> at huske at købe billetter når man er i nærheden alligevel.

Ikke desto mindre er vi en masse københavnersnobber der nægter at gå i
andre NF-biffer end Imperial - og den ligger altså stort set i centrum
af byen, hvor ingen almindelige mennesker har råd til at bo.

I mange tilfælde koster det faktisk et buskortklip til kr 10,50 at
komme ind til Imperial for at hente billet, og så er et gebyr på 5
kroner at foretrække. Men du har da ret i at det er åndssvagt af NF at
de kræver gebyr for noget, der sparer dem personale. Personale er jo
dyrt i kraft af vores ekstremt høje skattetryk.

--
Peter Knutsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-04-04 21:32

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:

> [...]
> De fleste bor vel lige i nærheden af en NF-biograf - så man kan da
> lige så godt købe billetten i biografen i stedet for at gøre det

Jeg gider ikke gøre ståhej af fem kroner, hvis det sparer mig for en
tur ind til Vesterport (jeg bor på Østerbro og arbejder i
Lyngby). Turen derind koster alligevel mere end gebyret.

At jeg så synes, at gebyret er noget pjat, når det handler om at man
sparer NF for en ansat i hhv. bestillings- og købs-situationen, er en
helt anden sag.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : PerX ...

Dato : 11-04-04 01:31

In article <c4udq3$1i4e$1@news.cybercity.dk>,
> [...]
> nogle automater de har stillet op i biografen.
>
> Rigtigt dejligt initiativ, så er man fri for at hente dem en uge før.

Nu mangler vi bare at vis man har en printer, kan man selv printe dem ud
hjemme og slipper for at hente dem over hovedet.

Fra : thomas t

Dato : 13-04-04 19:44

Rune Zedeler at rz@daimi.au.dk:

> KANON!

Yes, da.

.. Nu jeg var derinde, ville jeg lige se, hvanår KillBill 1+2 spiller her i
Odense. Og så ser det ud til, at de ikke spilles her -- og heller ikke i
Kbh.

**'@#€&?