/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Selvblanderbenzin?
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-04 13:26

Hej!

1-gangs-knallert-ejer søger liige et bitte råd...

Jeg har købt mig en god velholdt puch og nu vil jeg gerne selv blande
benzin.

Hvad forhold skal det være i? Jeg har købt en liter olie hos THansen (de
sagde det var det jeg skulle bruge). Hvor meget benzin skal der bruges til
den?

Hilsen Camilla



 
 
Moller (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-04-04 13:43


"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
news:40715013$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej!
>
> 1-gangs-knallert-ejer søger liige et bitte råd...
>
> Jeg har købt mig en god velholdt puch og nu vil jeg gerne selv blande
> benzin.
>
> Hvad forhold skal det være i? Jeg har købt en liter olie hos THansen (de
> sagde det var det jeg skulle bruge). Hvor meget benzin skal der bruges til
> den?

uha, bland 1 tank af gangen, da olien skiller sig fra benzinen, hvis den
står for længe...

Men du skal nok gå efter en 3-4% blanding :) hvis ikke der kommer en
anden Puch ejer med de rigtige data til din model.

Så tjek efter hvor meget der kan være i din tank, og regn så ud hvor
meget olie det svare til, og smid det i... fyld den op med benzin :) vupti
køreklar :)

VH
Lars Molnit



Hekto (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-04-04 14:09

In article <40715375$0$132$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
>
> "M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
> news:40715013$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej!
> >
> > 1-gangs-knallert-ejer søger liige et bitte råd...
> >
> > Jeg har købt mig en god velholdt puch og nu vil jeg gerne selv blande
> > benzin.
> >
> > Hvad forhold skal det være i? Jeg har købt en liter olie hos THansen (de
> > sagde det var det jeg skulle bruge). Hvor meget benzin skal der bruges til
> > den?
>
> uha, bland 1 tank af gangen, da olien skiller sig fra benzinen, hvis den
> står for længe...
>
> Men du skal nok gå efter en 3-4% blanding :) hvis ikke der kommer en
> anden Puch ejer med de rigtige data til din model.
>
> Så tjek efter hvor meget der kan være i din tank, og regn så ud hvor
> meget olie det svare til, og smid det i... fyld den op med benzin :) vupti
> køreklar :)
>
I gamle dage var det 4%.
Med moderne olie, kan man nok gå ned på 3%, hvis ikke også 2%!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Moller (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-04-04 14:57

> I gamle dage var det 4%.
> Med moderne olie, kan man nok gå ned på 3%, hvis ikke også 2%!

Så er det bare hvor gammel er gamle dage :)

min GT'er (1975) skulle ha 4% ... men MZ'en skal ha 2%(1989-92) ... og
de endnu ældre MZ'ere også var 2-3% ... så mon ik mere det er ydelsen der
afgør det, samt fabrikanten :) altså japanere sku ha mere olie, fordi det
var noget lort :) hæhæ

VH
Lars Molnit



Hekto (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-04-04 15:33

In article <407164d5$0$134$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> Så er det bare hvor gammel er gamle dage :)
>
> min GT'er (1975) skulle ha 4% ... men MZ'en skal ha 2%(1989-92) ... og
> de endnu ældre MZ'ere også var 2-3% ... så mon ik mere det er ydelsen der
> afgør det, samt fabrikanten :) altså japanere sku ha mere olie, fordi det
> var noget lort :) hæhæ
>
>
Diverse knallerter skulle i 70'erne have 4%, nogle enkelte 3%.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Brian A. (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 05-04-04 14:52

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
news:40715013$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej!
> 1-gangs-knallert-ejer søger liige et bitte råd...
> Jeg har købt mig en god velholdt puch og nu vil jeg gerne selv blande
> benzin.
> Hvad forhold skal det være i? Jeg har købt en liter olie hos THansen (de
> sagde det var det jeg skulle bruge). Hvor meget benzin skal der bruges til
> den?

Hvor meget kan der være i tanken?
2% svarer til 1dl til 5L benzin
3% svarer til 1dl til ~3,3L benzin
Osv...


BOFFEL (05-04-2004)
Kommentar
Fra : BOFFEL


Dato : 05-04-04 19:34

jeg har også en puch.

men hver gang du laver en tank skal du ca. hælde 1½ decilitter olie
iden.

men det bedste jeg endu har prøvet er den færdig blandede man kan købe
på tank stationer!!

den er blandet efter de rigtige vildkår

og det kan stå i langtid i dunke uden der sker noget men hol den ude af
sollys for det benzinen ikke godt af.. (den færdig blandede)

hilsen BOFFEL

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


RpR (06-04-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 06-04-04 19:13

> men det bedste jeg endu har prøvet er den færdig blandede man kan købe
> på tank stationer!!
>
> den er blandet efter de rigtige vildkår

Det vil jeg så fraråde. Måske sker der ikke så meget til de gamle
lavtsnoende Maxi'er osv, men du ved fandme ikke hvad det er for noget
skidtolie de fylder i standeren, eller hvorlænge det har stået deri.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



BOFFEL (06-04-2004)
Kommentar
Fra : BOFFEL


Dato : 06-04-04 22:48

jeg snakker ikke om den der står udenfor i standere men om den der er i
dunke den bliver også kaldt "miljø benzin"
den er en del bedre en den man selv blander men man skal huske at købe
den rette altså 2taks eller hvordan det staves.
den er bare en del dyr så hvis man ikke har chas nok så er det meget
billigere at selv blande men den man køber færdig er nu stadig bedre
blandet og man skal ikke til at blande hver gang man man skal fylde
på!!!

BOFFEL

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Moller (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-04-04 23:18

BOFFEL wrote:

> jeg snakker ikke om den der står udenfor i standere men om den der er i
> dunke den bliver også kaldt "miljø benzin"
> den er en del bedre en den man selv blander men man skal huske at købe
> den rette altså 2taks eller hvordan det staves.
> den er bare en del dyr så hvis man ikke har chas nok så er det meget
> billigere at selv blande men den man køber færdig er nu stadig bedre
> blandet og man skal ikke til at blande hver gang man man skal fylde
> på!!!

   Det er sgi da endnu være end det fra standeren... 2 takts olie
adskiller sig fra benzinen med tiden(meget kort tid), og derved vil det
færdigblandet benzin du snakker ha meget stor change for at olien har
adskilt sig fra benzinen, og derved stor change for at du brænder dyret af.
   Og hvordan bedømmer du om det er bedre blandet ??? der er stor forskel
fra model til model, hvad type olie man skal bruge, samt hvilket
blandingsforhold den skal køre med.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Hekto (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-04-04 23:23

Moller wrote:
> BOFFEL wrote:
>
>> jeg snakker ikke om den der står udenfor i standere men om den der er i
>> dunke den bliver også kaldt "miljø benzin"
>> den er en del bedre en den man selv blander men man skal huske at købe
>> den rette altså 2taks eller hvordan det staves.
>> den er bare en del dyr så hvis man ikke har chas nok så er det meget
>> billigere at selv blande men den man køber færdig er nu stadig bedre
>> blandet og man skal ikke til at blande hver gang man man skal fylde
>> på!!!
>
>
> Det er sgi da endnu være end det fra standeren... 2 takts olie
> adskiller sig fra benzinen med tiden(meget kort tid), og derved vil det
> færdigblandet benzin du snakker ha meget stor change for at olien har
> adskilt sig fra benzinen, og derved stor change for at du brænder dyret af.
> Og hvordan bedømmer du om det er bedre blandet ??? der er stor
> forskel fra model til model, hvad type olie man skal bruge, samt hvilket
> blandingsforhold den skal køre med.
>
>
Religiøst vanvid har ingen grænser!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

BOFFEL (08-04-2004)
Kommentar
Fra : BOFFEL


Dato : 08-04-04 12:59

som jeg sagde at det var det bedste JEG havde prøvet!!!!

og nej den blanding skiller sig ikke!!!
den er lavet på en bedstemt måde på de olierafinaderier der laver benz
og andre former for olie!!!

så derfor siger jeg som jeg siger!!!!

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


BOFFEL (08-04-2004)
Kommentar
Fra : BOFFEL


Dato : 08-04-04 13:00

som jeg sagde at det var det bedste JEG havde prøvet!!!!

og nej den blanding skiller sig ikke!!!
den er lavet på en bedstemt måde på de olierafinaderier der laver benz
og andre former for olie!!!

så derfor siger jeg som jeg siger!!!!

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Michael H. Madsen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Michael H. Madsen


Dato : 12-04-04 00:10


"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> wrote in message
news:40715013$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej!
>
> 1-gangs-knallert-ejer søger liige et bitte råd...
>
> Jeg har købt mig en god velholdt puch og nu vil jeg gerne selv blande
> benzin.
>
> Hvad forhold skal det være i? Jeg har købt en liter olie hos THansen (de
> sagde det var det jeg skulle bruge). Hvor meget benzin skal der bruges til
> den?
>
> Hilsen Camilla

Til Min Puch Maxi K fra 1971 bruger jeg 2% blanding såfremt det er 2-taks
olie.

Almindelig olie - 4%.

Michael.



Brian A. (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 12-04-04 14:54

"Michael H. Madsen" <usenet@micxen.com> skrev i en meddelelse
news:Mekec.141360$jf4.7426570@news000.worldonline.dk...
> Til Min Puch Maxi K fra 1971 bruger jeg 2% blanding såfremt det er 2-taks
> olie.
> Almindelig olie - 4%.

Hvad er det for noget almindeligt olie? Jeg har da aldrig hørt om nogen som
har kørt med andet en 2-takts olie...


Michael H. Madsen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Michael H. Madsen


Dato : 12-04-04 22:28


"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in message
news:407a9170$0$28878$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Michael H. Madsen" <usenet@micxen.com> skrev i en meddelelse
> news:Mekec.141360$jf4.7426570@news000.worldonline.dk...
> > Til Min Puch Maxi K fra 1971 bruger jeg 2% blanding såfremt det er
2-taks
> > olie.
> > Almindelig olie - 4%.
>
> Hvad er det for noget almindeligt olie? Jeg har da aldrig hørt om nogen
som
> har kørt med andet en 2-takts olie...

Helt almindeligt motorolie.

2-taks olie smøre lidt bedre og der skal derfor kun bruges 2%.

Motorolie virker også fint men her skal bruges 4%. Og da det forurener lidt
mere vil man godt have folk til at bruge 2-taks.

Michael.



RpR (13-04-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 13-04-04 13:25

> Motorolie virker også fint men her skal bruges 4%. Og da det forurener
lidt
> mere vil man godt have folk til at bruge 2-taks.

Alm. motorolie har ikke en hat med rigtigt 2-takts olie at gøre. Og det
smører ikke NÆR så godt.
Perfekt måde at ødelægge en 2-takts motor på.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Michael H. Madsen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Michael H. Madsen


Dato : 13-04-04 20:20


"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message
news:407bdc23$0$213$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Motorolie virker også fint men her skal bruges 4%. Og da det forurener
> lidt
> > mere vil man godt have folk til at bruge 2-taks.
>
> Alm. motorolie har ikke en hat med rigtigt 2-takts olie at gøre. Og det
> smører ikke NÆR så godt.
> Perfekt måde at ødelægge en 2-takts motor på.
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --

Ja ja de rige har mange glæder.

Både min mekaniker og jeg bruger alm. motorolie og det virker fint.
Hans andre kunder heller ikke. Men lad da endelig folk købe 2-taks.

Michael.



Hekto (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-04-04 20:37

Michael H. Madsen wrote:


> Ja ja de rige har mange glæder.
>
> Både min mekaniker og jeg bruger alm. motorolie og det virker fint.
> Hans andre kunder heller ikke. Men lad da endelig folk købe 2-taks.
>

Det er en slem gang ævl!
Det kan godt være at i bruger det; men det er ikke noget at lokke andre
med på den galej!

2T-olie er lavet specielt til de vilkår der gælder i en 2T-motor. Alm.
smøreolie er beregnet til at smøre, bortlede varme og hold skidt ig møg
flydende i olien.



--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Allan Riise (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 13-04-04 20:53

Michael H. Madsen wrote:
> "RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message
> news:407bdc23$0$213$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Motorolie virker også fint men her skal bruges 4%. Og da det
>>> forurener lidt mere vil man godt have folk til at bruge 2-taks.
>>
>> Alm. motorolie har ikke en hat med rigtigt 2-takts olie at gøre. Og
>> det smører ikke NÆR så godt.
>> Perfekt måde at ødelægge en 2-takts motor på.
>>
>> --
>>
>> - RpR
>> MopedGallery - More addictive than heroine
>> http://www.MopedGallery.dk
>> ICQ: 19284098
>> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
>> --
>
> Ja ja de rige har mange glæder.
>
> Både min mekaniker og jeg bruger alm. motorolie og det virker fint.
> Hans andre kunder heller ikke. Men lad da endelig folk købe 2-taks.
>

Til Michael.

Tillad mig, som en yderst kompetent raadgiver udi 2-takts motorer, at sige
du vroevler !

Jeg er over 40, har haft knallerter hele mit liv, og altid lavet alt selv,
ogsaa min benzinblanding. I gamle dage, da der kun var biologisk olie at
blande med, da skulle en Yamaha 4 gears f.eks. have 4% biologisk olie, idag
koerer jeg paa min haardtpumpede Yamaha med 2 1/2% god syntetisk olie, og da
jeg bruger en mindre maengde, ja saa er prisen saa godt som den samme som
hvis jeg brugte semi-syntetisk eller biologisk olie. Det er ihvertfald meget
billigere end diverse faerdige blandinger der kan koebes. Derudover saa har
det den positive effekt at udover at smoereevnen er meget bedre, saa er der
mere ren braendstof i hver taending, og du har en meget bedre koeling i din
cylinder, da der jo er mere benzin i blandingen, alt i alt, u-undvaerligt !

--
"Experience is not what happens to you.
It is what you do with what happens to you."
Aldous Huxley (1891-1963); British author.



RpR (14-04-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 14-04-04 14:17

> Tillad mig, som en yderst kompetent raadgiver udi 2-takts motorer, at sige
> du vroevler !

Ja, det er helt ekstremt =)

Hvis jeg kunne få på skrift at han ville erstatte motoren på min RS'er med
16,4hk så skulle han da få lov at fylde alm. motorolie på den. Men den
starter nok næppe da den klistrede motorolie bare vil ødelægge mit fine
tændrør. Og skulle der endelig komme liv i den, så vil jeg da gerne se den
olie smørre ved 12600rpm..

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Moller (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 14-04-04 16:02

Michael H. Madsen wrote:

> Ja ja de rige har mange glæder.

   Hvordan hulen for du det til at stemme ? du bruger dobbelt så meget
motorolie, end 2 takts olien... altså skal 2 takts olien være dobbelt så
dyr, for at det kan betale sig at bruge motor olien.

   Så er det bare at f.eks. koster 2 takts olie 39-69Kr. hos T-hansen...
og deres motorolie koster 39Kr. - 150Kr. vi snakker her kun i Liter
priser. jeg selv gir 32Kr. for Delo 2 takts olie hos louis.de... altså
så er din løsning helt klart den dyreste, samt i længden også endnu
dyre, da dine stempelringe, samt lejer osv... slides langt hurtigere,
men det er en hel anden historie.

> Både min mekaniker og jeg bruger alm. motorolie og det virker fint.
> Hans andre kunder heller ikke. Men lad da endelig folk købe 2-taks.

   Fra hvilken bænk kommer denne dranker som påstår han er mekaniker ???
så vi andre kan undgå at skulle bruge sådan en klovn en anden gang vi
skal ha fikset noget.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste