Hyletone fra grafikkort
Fra : Per Dronninggaard

Dato : 05-04-04 11:11

Hej

Jeg er ejer af et medion radeon XXL grafik kort (=skulle svare til Pro
ifølge medion)

Mit problem er at der er en irreterende hyletone fra grafikkortet (lyder
lidt som pausehyletonen fra et tv)

Det er fra grafikkortets blæser at den kommer for når man sætter en finger
på blæseren (så den stoppper), ja så stopper hyletonen også.

Jeg har fået medion til at skifte kortet 2 gange, men uden at det bliver
bedre (så det må være kortet der bare skal være sådan)

Men jeg synes ikke det kan være rigtigt at jeg skal høre på den tone hele
tiden (man bliver sindsyg). Nogle er jer der måske har en løsning.

Kan man på nogen måde nedsætte hastigheden på blæseren ??? (et program
e.lign ?)

Jeg ved godt man ikke kan sætte blæseren drastisk ned, da kortet så bliver
for varmt, men man kunne jo prøve med lidt til at strate med, hvis det da
ellers kan lade sig gøre.

Håber I kan hjælpe

Per

---

Fra : Madsen

Dato : 05-04-04 13:49

On Mon, 5 Apr 2004 12:10:46 +0200, "Per Dronninggaard"
<per_d@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>for varmt, men man kunne jo prøve med lidt til at strate med, hvis det da

Man kan jo skifte køleren ud med en der ikke larmer.

Jeg syntes også at blæseren på mit Radeon 9600 XT
larmede for meget, så hele køleren blev skiftet ud med
en Zalman køler med heatpipe til ca 200 kr
Nu er mit grafikkort totalt lydløst. Dejligt.

Er passiv køling ikke nok kan der fåes en næsten
lydløs blæser som ekstraudstyr til Zalman køleren.

mvh M

Fra : farmand

Dato : 05-04-04 16:56

> Jeg har fået medion til at skifte kortet 2 gange, men uden at det bliver
> bedre (så det må være kortet der bare skal være sådan)

Hvis den hyletone var på alle kort ville de nok få rimeligt mange klager og
hvis de overhovedet havde skiftet dit kort burde hyletonen ikke være der
eftersom blæseren uden hyletone (lidt blæserstøj selvfølgelig) er opfundet,
så jeg ville brokke mig helt vildt.

Mvh Morits

Fra : mariof

Dato : 06-04-04 10:15

Hej

Jeg har samme problem med samme computer, og jeg har bestilt en zalman
køler + blæser, jeg tror ikke der kan gøres noget da det er blæseren der
kører så hurtigt at det bare larmer/hyler afhængig af hvem man er.

http://www.kandu.dk/