beskyttelses polering af ny bil ???
Fra : Thomas

Dato : 05-04-04 10:25

hejsa

som den lykkelige ejer af en NY opel Meriva i sort (metallak) kunne jeg godt
tænke mig nogen gode råd til hvordan jeg bedst beskytter lakken.

Kan man med et godt lag voks beskytte bilen mod småridser og andet ??

hvor tit skal den poleres og med hvad ??

Thomas

Fra : Henning

Dato : 05-04-04 11:03

On Mon, 5 Apr 2004 11:25:29 +0200, "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
>tænke mig nogen gode råd til hvordan jeg bedst beskytter lakken.
>
>Kan man med et godt lag voks beskytte bilen mod småridser og andet ??

Få den lakforseglet - koster ca. 1.000,-?

Fra : Thomas

Dato : 05-04-04 14:56

> Få den lakforseglet - koster ca. 1.000,-?

det bringer så straks næste spørgsmål... er det godt ?? nogen erfaringer ??

fandt noget ditec lakforsegling i tlf bogen, men det ser ud til at de er
lukket igen, skal det være et bestemt mærke ???

snakkede senere med et klargøringscenter her i næstved, de tager 1200 + moms
for den omgang, er det for dyrt ?? eller er din pris i underkanten

thomas

Fra : Brian

Dato : 05-04-04 16:40

Hejsa

Thomas skrev:

> snakkede senere med et klargøringscenter her i næstved, de tager 1200
> + moms for den omgang, er det for dyrt ?? eller er din pris i
> underkanten

Når du har givet +200.000,- for din bil, gør 200,- vel hverken
fra eller til ?

Hvis jeg var dig, ville jeg hellere betale lidt ekstra, og få et rigtigt
godt
resultat, end at spare 500,- og fortryde besparelsen senere....

Desværre kan jeg ikke selv anbefale nogen.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 20:17

> [...]
> tænke mig nogen gode råd til hvordan jeg bedst beskytter lakken.
>
> Kan man med et godt lag voks beskytte bilen mod småridser og andet ??

Brug en god voks. f.eks. Sonax

> hvor tit skal den poleres og med hvad ??

Glem alt om hvad forskellige lover med hensyn til holdbarhed af deres voks.
Du kan mærke det ved at køre hånden let hen over lakken. Det er ret tydeligt
at mærke forskel på en ru og en ny voksbehandlet overflade. Når overfladen
er ru så er det tid til en behandling.
Prøv at polere et lille stykke på din bil og du vil tydelig kunne mærke
forskellen.

--
Tom

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-04-04 20:18

On Mon, 5 Apr 2004 21:17:25 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Brug en god voks. f.eks. Sonax

.....som ikke beskytter på dén måde mod småridser og andet.

Du bliver ked af det, når du har poleret din nye sorte bil lidt.
Lakken ser nu meget ridset ud, men er det i princippet ikke...

Jep...

/Mogens

Fra : Olesen

Dato : 05-04-04 23:01

> Du kan mærke det ved at køre hånden let hen over lakken. Det er ret
tydeligt
> at mærke forskel på en ru og en ny voksbehandlet overflade. Når overfladen
> er ru så er det tid til en behandling.

jeg vil mene, at hvis lakken først er ru, så er det 'for sent' og
behandlingen
foretages oftere.
Negletesten er ganske brugbar.
Kør et par negle hen ad lakken.
Føles det megaglat, så har lakken det godt.

Fra : Leo

Dato : 06-04-04 09:42

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man med et godt lag voks beskytte bilen mod småridser og andet ??
>
> hvor tit skal den poleres og med hvad ??

Hejsa har lige et tillægsspørgsmål har selv lige fået en sprit ny bil 14 dg
gammel nu, hvor hurtigt må man flyve på den med en gang sonax ?? er lakken
færdighærdet eller skal der gå lidt tid endnu ????

--
Venlig hilsen
Leo

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-04 20:34

> [...]
> gammel nu, hvor hurtigt må man flyve på den med en gang sonax ?? er lakken
> færdighærdet eller skal der gå lidt tid endnu ????

Min maler siger ca. 2 mdr. men mon ikke de ER gået fra det tidsrum fra bilen
blev malet på fabrikken?

--
Tom

Fra : Leo

Dato : 07-04-04 09:25

> dg
>
> Min maler siger ca. 2 mdr. men mon ikke de ER gået fra det tidsrum fra
> [...]
Hmmm måske, jeg måtte godt nok vente på den da den skulle komme fra
fabrikken så måske den ikke er så frygtelig gammel alligevel så jeg tror
lige jeg venter en måneds tid endnu så det burde der vel heller ikke ske det
store ved, vejret bliver vel bedre nu efterhånden, selv om det er svært at
se lige nu vi have sgu sne i morges (Viborg)

--
Venlig hilsen
Leo Stisen.