Metallak?
Fra : Lars

Dato : 05-04-04 07:46

Kort spørgsmål:
Er metallak kun kosmetisk eller holder lakken bedre?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Arne

Dato : 05-04-04 08:04

Holder bedre

Så vidt jeg ved - så er dels selv lakken stærkere (i blandet aluminiumsstøv)
- dels har den et ekstra lag klarlak ovenpå metallakken.

Eivind

Fra : Brian A.

Dato : 05-04-04 11:49

"Arne" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Holder bedre
>
> Så vidt jeg ved - så er dels selv lakken stærkere (i blandet
aluminiumsstøv)
> - dels har den et ekstra lag klarlak ovenpå metallakken.

Selve metallakken er tyndere (kun ét lag måske?), men ganske rigtigt med
flere lag lak ovenpå.

Fra : Olesen

Dato : 05-04-04 18:13

"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> skrev i en meddelelse
> Kort spørgsmål:
> Er metallak kun kosmetisk eller holder lakken bedre?

Lakken holder mig bekendt ikke fysisk bedre.
Men det er væsentlig nemmere at holde, og ser nypoleret
ud i lidt længere tid.
Jeg vil til hver en tid vælge metallic.