Kurt Cobain in memoriam
Fra : I8NY

Dato : 05-04-04 05:15

Ja,så er det 10 år siden Kurt Cobain overgik til Club27
Jeg kan ikke lade være med at tænke på alt det musik,man kunne have
hørt,hvis han stadig levede.
Tænd et lys for manden,hvis musik blev et symbol
på en ny tidsalder.
Punk og metal var ligepludselig øverst på hitlisterne.
Thnx Kurt Cobain!!

Mvh I8NY
"Succes er en utilgivelig synd mod medmennesket"
Ambrose Bierce
www.destruktion.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-04-04 05:59

"I8NY" <fra@tdcadsl.dk> writes:

> Jeg kan ikke lade være med at tænke på alt det musik,man kunne have
> hørt,hvis han stadig levede.

Og mens vi er i gang, så lad os også huske på John Lennon, der opfandt
det varme vand.

Sheesh.

Cobain havde sandsynligvis allerede skrevet sine bedste værker, da han
døde. Move on.
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : I8NY

Dato : 05-04-04 16:19

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m24qrzyq8o.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Og mens vi er i gang, så lad os også huske på John Lennon, der opfandt
> det varme vand.

23 år og 4 måneder efter hans død er virkelig en mærkedag for John Lennon
fans....

> Sheesh.

Selv Sheesh

> Cobain havde sandsynligvis allerede skrevet sine bedste værker, da han
> døde.

Nå ja,det kan jeg da godt se.Så var det jo nærmest til
sit eget bedste han blæste sit hovede af.
I hvilken automat har du trukket den filosofi,at han havde skrevet det
bedste musik han kunne?

Move on.

1000 tak for den moralbooster...(indsæt lyd af bræk der fosser ned i en
toiletkumme)
Jeg er sgu da godt klar over at man skal se fremad,
men hvad er der i vejen med at mindes en der har
sat et stort præg på musikhistorien 10 efter hans død?

Mvh I8NY

Fra : Brian

Dato : 05-04-04 19:48

Hejsa

I8NY skrev:

> Jeg er sgu da godt klar over at man skal se fremad,
> men hvad er der i vejen med at mindes en der har
> sat et stort præg på musikhistorien 10 efter hans død?

Kunne ikke være mere enig!

Er selv små-tosset med Nirvana, men tænde et lys, får du mig
sgu ikke til

/Brian

Fra : @

Dato : 05-04-04 21:19

"I8NY" <fra@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er sgu da godt klar over at man skal se fremad,
> men hvad er der i vejen med at mindes en der har
> sat et stort præg på musikhistorien 10 efter hans død?

Men det har han jo netop ikke!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-04-04 00:47

"I8NY" <fra@tdcadsl.dk> writes:

> Nå ja,det kan jeg da godt se.Så var det jo nærmest til
> sit eget bedste han blæste sit hovede af.

Næh, det var i og for sig en temmelig fjollet ting at gøre.

Men skal vi da hædre ham for det?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : I8NY

Dato : 06-04-04 03:17

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2ekr2xa0n.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Næh, det var i og for sig en temmelig fjollet ting at gøre.
>
> Men skal vi da hædre ham for det?

Hædre ham?!Og for hvad?!
Jeg taler om at mindes ham-stille og roligt.
Så kan man vælge om det betyder noget for en eller ej.
I øvrigt,så er selvmord da,som du udtrykker det "fjollet",
men for en der er nået ud på det punkt hvor han/hun helt har mistet lysten
til livet er det ikke fjollet.Det er kold virkelighed.

Mvh I8NY
"Now children,can anyone tell me why Chubby Checker left The Beatles in
1972?"Mr.Garrison
"Baaaaad pie...baaaad pie"Cartman

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-04-04 20:01

Peter B. Juul escribió / skrev

> Men skal vi da hædre ham for det?

hvad med at hædre ham for alt den gode musik han har efterladt sig?

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-04-04 21:34

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> writes:

> hvad med at hædre ham for alt den gode musik han har efterladt sig?

Gerne. Ikke at jeg er nogen stor fan af manden, men jeg er da altid
for, at man siger "hold da op, ham Lennon/Presley/Cobain/Cash skrev
noget god musk", hvis man synes det.

Men der er lidt vej derfra og så til den messias-dyrkelse som Cobain
er genstand for.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 14-04-04 00:11

On 2004-04-07 22:34:11 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter
B. Juul) said:

> [...]
> noget god musk", hvis man synes det.
>
> Men der er lidt vej derfra og så til den messias-dyrkelse som Cobain

Nu overfortolker du vist I8NYs post.

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-04-04 00:59

Mikkel Eide Eriksen <carthagtuek@softhome.net> writes:

> Nu overfortolker du vist I8NYs post.

Hardly. "Tænd et lys for manden, hvis musik blev et symbol på en ny
tidsalder."

Jeg siger det lige igen: Sheesh.

Fra : I8NY

Dato : 14-04-04 01:23

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2oepvl9a9.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Hardly. "Tænd et lys for manden, hvis musik blev et symbol på en ny
> tidsalder."
>
> Jeg siger det lige igen: Sheesh.

Det gjorde den-måske ikke så meget musikalsk,hvad nyskabelse indenfor punk
angår-
men de var med til at bringe alternativ rock/punk/metal
ind på den kommercielle scene.
På den måde blev Nirvana sammen med andre bands som Metallica,et startskud
til hvad jeg,måske lidt for flot fik udtrykt,en ny tidsalder.
Sådan oplevede jeg det.Jeg var 16 i 91.
Men det irriterer mig gang på gang,at en simpel post i denne
nyhedsgruppe(Ja nyhedsgrupper generelt) kan blive til et skænderi med en
masse mudderkastning.

Mvh I8NY

Fra : Morten Bowman

Dato : 14-04-04 12:02

On Wed, 14 Apr 2004 02:22:49 +0200, "I8NY" <fra@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Men det irriterer mig gang på gang,at en simpel post i denne
>nyhedsgruppe(Ja nyhedsgrupper generelt) kan blive til et skænderi med en

Hæhæ, man slipper sjældent levende fra at ryge ind i PBJ. Han _vil: bare
kværulere

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-04-04 15:53

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Hæhæ, man slipper sjældent levende fra at ryge ind i PBJ. Han _vil: bare
> kværulere

Ja da.

I hvert fald når jeg får så oplagt madding.

Fra : Swillo

Dato : 08-04-04 19:23

enhver generation har sine helte. Det er bare ikke alle der har de samme
helte.

--
Søren

Fra : I8NY

Dato : 13-04-04 18:17

"Swillo" <TXbadulje@hotmail.com(removeTX)> skrev i en meddelelse
> enhver generation har sine helte. Det er bare ikke alle der har de samme
> helte.

Nemlig!
Og så vil jeg lige svare en,jeg kan selvfølgelig ikke huske navnet,der
sagde at Nirvana netop ikke revolutionerede noget som helst.
Det er jeg for så vidt enig med dig i.
Men jeg ser det mere på denne måde.
Nirvana var lige hvad den kommercielle scene manglede
på det tidspunkt,efter de deprimerende 80'ere(må jeg lige understrege:Den
kommercielle scene i 80'erne)
så Nirvana var faktisk 90'ernes svar på Sex Pistols,
mht den furore de skabte.
Men endu vigtigere var den fede musik.

Take care,Mvh I8NY