disk-håndtering og dll i java
Fra : Carsten Binderup

Dato : 21-12-00 11:59

Hej gruppe.

Jeg har to spørgsmål som jeg gerne vil have hjælp til.

1) Er der nogen måde hvorved man kan læse bestemte adresser på en diskette
via java?? Jeg er klar over at det ikke er noget problem at læse en fil byte
for byte, men kan man læse f.eks. adresse 100 til 200 på disketten (eller
harddisken). Og hvis man kan læse kan man vel også skrive til tilsvarende
adresser.

2) Kan man bruge dll filernes metoder i Java??. Jeg har lige lavet et Visual
Basic program hvor jeg ændrer i registreringsdatabasen via advapi32.dll. Kan
man det i java og evt. hvordan.

Håber I kan hjælpe

Venligst
Carsten

Fra : Lars Dam

Dato : 21-12-00 13:26

On Thu, 21 Dec 2000 11:58:36 +0100, "Carsten Binderup"
<cbpak@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>Basic program hvor jeg ændrer i registreringsdatabasen via advapi32.dll. Kan

Det kræver du laver din egen mapnings dll fra java til de funktioner
du vil kalde - til det bruger du jni:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/native1.1/stepbystep/index.html

>Venligst
>Carsten

vh. ld
--
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Jens Teglhus Møller

Dato : 21-12-00 18:25

Lars Dam <lars_simple_spam_protection_dam@post2.tele.dk> wrote in message

Visual
Kan

> Det kræver du laver din egen mapnings dll fra java til de funktioner
> du vil kalde - til det bruger du jni:

Hvis du er ligeglad med din platforms uafhængighed (hvilket du jo nok er,
når du vil rette i windows registrerings database) og du bruger microsofts
version af java er jeg næsten sikker på at du kan kalde alle de windows api
funktioner du har lyst til, check dokumentationen.

Det er helt sikkert en del nemmere end at begynde at lege med jni.