InputMap og ActionMap
Fra : Soren Kuula

Dato : 04-04-04 15:19

Hejsa,

Jeg skal lave noget der ligner en editorbar JComboBox, men i et noget
andet udseende og med en "continously focusing" model, som opdaterer
efter hvad der bliver skrevet i tekstfeltet. So far so good...

Skidtet er opbygget som en JTextField og en JList, som er sat i samme
JPanel.

Nu vil jeg gerne have alle key bindings som JListen bruger til at virke
når JTextFieldset er i fokus, ligesom i JComboBox (fx kan man, når
cursor er i tekstfeltet, bladre op / ned med piletaster).

Hvordan !"#%¤ gør jeg det ...

Naive forsøg, som at tage alle bindings i InputMap i listen og lægge dem
over i InputMap for textfieldet (og samme med ActionMap) virker ikke
(subtil ClassCastException).

Diverse eksperimenter med at sætte listen som input og action parent for
textfieldet virker heller ikke (textfieldets maps har vist parents,
selvom det bestemt ikke består af nestede JComponents).

.... nogen med et godt forslag ?

Jeg har prøvet at kigge hvad JComboBox gør, men det er ikke til at få
øje på hvor det sker .. ender i et PropertyChangeEvent.

MVH
Søren