SPeedfight udstødning demontage
Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-04-04 11:49

Hej

Okay, jeg giver fortabt, jeg har løsnet boltene på cylinderen og de 2
der holder udstødningen på siden af knallerten men hvordan faen skal
man lige få den latterlige udstødning helt taget af knallerten, jeg
kan ikke greje hvordan man skal vende/dreje den eller hvad jeg evt.
bliver nødt til at afmontere ellers..

Har taget det bagerste og side skjoldene af men det hjalp ikke..

Skal man monstro have hele motoren afmonteret for at få det svin af ?

Henrik Madsen

Fra : Hekto

Dato : 04-04-04 12:37

In article <nspv60diiltpg0e2bmpg2amttdf9sofau2@4ax.com>,
hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...
> Skal man monstro have hele motoren afmonteret for at få det svin af ?

Nej.
Du skal dreje den lidt om dens egen akse, og så stille og roligt liste
den bagud. Det kræver en lille smule tålmodighed; men kan sagtens lade
sig gøre.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 04-04-04 12:48

Husk at passe på olie blanderen / olie pumpen som sidder under udstødningen.
studserne knæker nemt af .

det kan koste motoren .

Søren Jensen.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-04-04 13:59

On Sun, 4 Apr 2004 13:37:28 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:

> [...]
>Du skal dreje den lidt om dens egen akse, og så stille og roligt liste
>den bagud. Det kræver en lille smule tålmodighed; men kan sagtens lade

Skal man dreje med eller mod uret ? Og skal studsen være over eller
under støtteboltene når man gør det, jeg syntes pladsen er MEGET
trang..

Henrik

Fra : Hekto

Dato : 04-04-04 17:36

In article <gi1070daoaum2nkn70um10fmqehb954n2b@4ax.com>,
hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...
> Skal man dreje med eller mod uret ? Og skal studsen være over eller
> under støtteboltene når man gør det, jeg syntes pladsen er MEGET
> trang..

Hvis du drejer mod uret, kommer den jo ikke rigtig nogen steder.
Der er ikke meget plads; men bare rolig ... andre har gjort det masser
af gange!!! ;0)
--

www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto

Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-04-04 14:07

On Sun, 4 Apr 2004 18:35:40 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:

>Hvis du drejer mod uret, kommer den jo ikke rigtig nogen steder.
>Der er ikke meget plads; men bare rolig ... andre har gjort det masser
>af gange!!! ;0)

Nå jeg endte med at tage skidtet lidt mere fra hinanden end du siger
er nødvendigt men nu har jeg haft det taget af og lavet modificerinen
og monteret det igen og det afføder så lige et enkelt spørgsmål...

Jeg syntes den har fået en anden "lyd" er det normalt eller har jeg
gjort noget galt..

Henrik Madsen

Fra : Hekto

Dato : 05-04-04 15:34

In article <acm270dkat6fojl4f8nis3b2beqn7kiv8l@4ax.com>,
hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...
> Jeg syntes den har fået en anden "lyd" er det normalt eller har jeg
> gjort noget galt..

Udstødningspakningen? Strammet skruerne nok ... men ikke for meget!
Kør etpar dage og se om ikke det ændrer sig.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-04-04 16:20

On Mon, 5 Apr 2004 16:34:08 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:

>In article <acm270dkat6fojl4f8nis3b2beqn7kiv8l@4ax.com>,
>hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...
>>
>Udstødningspakningen? Strammet skruerne nok ... men ikke for meget!
>Kør etpar dage og se om ikke det ændrer sig.

Jeg har skiftet udstødningspakningen og så har jeg monteret en
støttebolt for det sad kun fast med en, den anden var væk så det burde
ikke være der..

Troede egentligt lige det var pga den manglende støttebolt den sagde
den der lyd jeg har spurgt efter men den er der stadigvæk..

Jeg kører et par dage og ser om det ikke forsvinder ellers må jeg jo
finde uda f hvorfor det siger anderledes end det plejer..

Jeg syntes forresten heller ikke den er blevet vildt meget hurtigere i
optræk eller tophastighed men det er så også lige meget hvis bare den
så kører det længere på literen nu.

Henrik Madsen

Fra : Brian A.

Dato : 05-04-04 20:30

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Troede egentligt lige det var pga den manglende støttebolt den sagde
> den der lyd jeg har spurgt efter men den er der stadigvæk..

Når du så skriver at den har fået en anden lyd, larmer den så mere eller
mindre end før? Den kan jo nemt have været utæt, hvis kun den ene bolt var
der, og derved have larmet mere.

> Jeg kører et par dage og ser om det ikke forsvinder ellers må jeg jo
> finde uda f hvorfor det siger anderledes end det plejer..

Ja, det sker der forhåbenligt ikke noget ved :)

> Jeg syntes forresten heller ikke den er blevet vildt meget hurtigere i
> optræk eller tophastighed men det er så også lige meget hvis bare den
> så kører det længere på literen nu.

"vildt meget" er nok heller ikke hvad man kan forvente, men der er vel
forskel? Ellers kunne det lyde til at du ikke har lavet det ordentligt...

Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-04-04 20:38

On Mon, 5 Apr 2004 20:29:32 +0100, "Brian A."
<Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote:

>Når du så skriver at den har fået en anden lyd, larmer den så mere eller
>mindre end før? Den kan jo nemt have været utæt, hvis kun den ene bolt var
>der, og derved have larmet mere.

Den har fået sådan en let pivende lyd...

>"vildt meget" er nok heller ikke hvad man kan forvente, men der er vel
>forskel? Ellers kunne det lyde til at du ikke har lavet det ordentligt...

Jeg tog en spændeskive der passede i diameter, svejsede en skive
indeni som passede indeni den og lukkede hullet i den inderste skive
og sleb det ned så jeg havde en rund totalt lukket skive der passede
ind i hullet så tog jeg med en vinkelsliber og skar en rille på ca 60%
af rørets diameter og trykkede skiven ind i så den gik i bund og
svejsede så hullet til.

Snittet i resonansrøret blev lagt lige ved siden af de originale
svejsninger hvor resonansrøret er svejset på selve udstødningsrøret.

Derefter blev det hele malet med en gang sort grill maling..

Henrik Madsen