"Smuksering " af kode
Fra : Per

Dato : 04-04-04 11:20

Hej alle,

Jeg har ikke været særlig god til at sørge for, at f.eks. if, case og
loop's står pænt ud-tabuleret i nested-sammenhænge.

Mon der findes et lille fikst program, som løber koden igennem og retter
til, så det ser pænt ud ?

PS. Jeg kender godt MZ-tools, som kan en masse smart ved koden, men
åbenbart ikke det, som jeg efterspørger.

Per

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 04-04-04 22:40

Per skrev:
> Mon der findes et lille fikst program, som løber koden igennem og retter
> til, så det ser pænt ud ?

Lidt afhængig af hvor vildt du koder (jeg har set eksempler på særdeles
udbredt brug af _ i slutningen af linierne), vil det i de fleste tilfælde
vær "barnemad" at lave et lille program, som fikser op på din kode.

Prøv at tænke over det: Læs en linie, find det første ord på linien og
afhængig af hvad dette er, så forsæt med samme indrykning, læg X til
indrykningen, træk X fra indrykningen eller sæt indrykningen til X. Afhæggig
af situationen, vil en ny indrykningsværdi tage effekt ved den aktuelle
eller ved den efterfølgende linie.

Hvis det skal gøres rigtig pænt, skal du checke for om det første ord er en
apostrof ('), idet hele linien så er en kommentar, og du skal checke for om
linien slutter med underscore (_), idet den logiske linie så fortsætter på
næste fysiske linie.

Jeg bryder mig ikke om VB's standardværdi for X, som er 4, men benytter selv
2 i stedet.

-------
Tomas

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-04-04 12:42

"Per" <Jensenp@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til, så det ser pænt ud ?
>
> PS. Jeg kender godt MZ-tools, som kan en masse smart ved koden, men
> åbenbart ikke det, som jeg efterspørger.

Jeg peler bare at markere de linier, jeg vil have indrykket, og trykke tab.
Det er manuelt, men det virker fint nok.

Fra : preben nielsen

Dato : 05-04-04 17:00

> [...]

>loop's står pænt ud-tabuleret i nested-sammenhænge.

>Mon der findes et lille fikst program, som løber koden igennem og

Jo, der findes en del.

>PS. Jeg kender godt MZ-tools, som kan en masse smart ved koden,
men
>åbenbart ikke det, som jeg efterspørger.

Du skal have den som jeg har brugt de seneste mange år både til VB
og VBA i Excel. Excel udgaven er lidt mere avanceret, men kig
alligevel.

http://www.bmsltd.ie/Indenter/Default.htm

Simpelthen uundværlig ! Du opsætter den een gang for alle, og
efter behov smukserer du så procedure, modul eller hele projekt.
Smertefrit

/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Per

Dato : 05-04-04 19:56

preben nielsen < prel@post.tele.dk > skrev følgende:

snip...

> [...]
>
> Simpelthen uundværlig ! Du opsætter den een gang for alle, og
> efter behov smukserer du så procedure, modul eller hele projekt.

Hej Preben (og I andre, som har svaret.

Tak for svarene.

Jeg havde faktisk overvejet selv at programmere et sådant
smukseringsprogram - men hvorfor dog opfinde den dybe tallerken igen,
hvis andre havde være kreative på dette område.

"Smart Indent" programmet virker fint - men alligevel - er der andre
forslag til smukseringsprogrammer ?

Per

Fra : preben nielsen

Dato : 06-04-04 17:09

> [...]

> hvis andre havde være kreative på dette område.
>
> "Smart Indent" programmet virker fint - men alligevel - er der

Hvad mangler du da ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Per

Dato : 06-04-04 19:35

preben nielsen < prel@post.tele.dk > skrev følgende:

> "Per" <Jensenp@Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> igen,

> andre
>
> Hvad mangler du da ?

Hej Preben,

Nåee - ikke noget specielt - men når du nu skriver, at der findes en del
af den type programmer, så ville det da være ganske interessant at kaste
et blik på de andre også.

Per