Andet multimedie
bentjuul 3670
Billede i farvefelt
Fra : philip

Dato : 27-04-01 20:47

Kan nogen hjælpe med teknikken i PS til at integrere et billede i en farve,
se fx http://www.matrox.com/mga/support/drivers/home.cfm , billedet med øjet

Mvh Philip

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 27-04-01 22:02

"philip" <phpe@worldonline.dk> wrote in message
> Kan nogen hjælpe med teknikken i PS til at integrere et billede i en
farve,
> se fx http://www.matrox.com/mga/support/drivers/home.cfm , billedet
med øjet

Tænker du på at du vil bruge et farvebillede og lave det til "en farve"
i Photoshop?

I så fald er det ret enkelt:
Du tager dit billede og sætter det ind i et nyt dokument og tilføjer et
lag nedenunder, som du udfylder med en blå farve (eller en anden farve).
Dernæst vælger du det øverste lag (dit billede) og sætter "opacity" ned
til det ser nogenlunde rigtigt ud (Opacity-feltet i toppen af din
"Layers"-toolbar. Så skal du have lavet dit lag om til Sort/Hvid,
hvilket gøres ved at hoppe op i menuen "Image" -> "Adjust" og vælge
"Desaturate".

Lige til venstre for Opacity-feltet, er der en pull-down menu, hvor du
kan prøve at vælge "Hard light" eller "Overlay" og se om det giver en
bedre effekt.

Resultatet af 10 minutters leg:
<http://www.kollerup.dk/photoshop/mitsubishi.gif>

PSD-filen:
<http://www.kollerup.dk/photoshop/mitsubishi.psd>

Det lyder måske lidt vanskeligt (læs: avanceret forklaring), men det er
egentlig ikke så slemt, forudsat at man kender de forskellige ting og
deres placering i Photoshop.

Som du kan læse, bruger jeg den engelske version, men den danske er
overraskende fantasiløst direkte oversat.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : philip