Terkel i knibe (Ingen spoiler her)
Fra : Hr. Steen

Dato : 04-04-04 09:51

Davs

Så er det tid til at tage ungerne med i biffen - Terkel reklameres som en
familiefilm....men er det noget for børn?

Nu kender jeg ikke lige Anden som egnet materiale for mindre børn, men
det ka' jo være det har ændret sig?

Nogle erfaringer med Terkel fra andre, ville være dejligt!

--
Ta' hatten af hvis du vil maile mig

Steen

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 04-04-04 12:19

Hr. Steen wrote:
> Davs
>
> Så er det tid til at tage ungerne med i biffen - Terkel reklameres
> som en familiefilm....men er det noget for børn?

Hvor gamle er de?
Mit bud er at under 10-12 år er de for små (har ikke selv børn så kender
ikke noget til 'egnet alder'). Der er en del blod/vold, lidt gys samt
mobning, men også en hel del grin.
hygge,
Nicolai

Fra : Hr. Steen

Dato : 04-04-04 14:58

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <nicolai@heiredal.dk> wrote in news:c4oqv8
$1l5n$1@news.cybercity.dk:

> Hvor gamle er de?

7+9.....så jeg tror jeg kigger mig om efter et andet emne til
ferien....ikke fordi det vrimler med åbenlyst seværdige børnefilm i
øjeblikket.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 04-04-04 21:12

"Hr. Steen" <locobase@gmx.nethatten> wrote in message

> 7+9.....så jeg tror jeg kigger mig om efter et andet emne til
> ferien....ikke fordi det vrimler med åbenlyst seværdige børnefilm i
> øjeblikket.

God idé. Jeg vil mene, at de skal et stykke længere op, før den er rettet
mod dem. Humoren er grovkornet, og handlingen er blodig med død, blod og
vold (det er vist ingen spoiler). Man skal nok op i teen-age-årene, før
filmen kan anbefales. Til gengæld undrede det mig noget, at de reklamerede
for morgenmadsprodukter (rettet mod børn) før filmen. Det var kl. 21.30
lørdag aften, og gennemsnitsalderen var vel omkring de 20

/Nikolaj

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-04-04 22:10

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> writes:

> [...]
> filmen kan anbefales. Til gengæld undrede det mig noget, at de reklamerede
> for morgenmadsprodukter (rettet mod børn) før filmen.

"Det er animation? Så er det for børn."
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-04-04 14:42

jeg havde min søn med i biffen idag - han er lige fyldt 10 og hyggede sig
fortrinligt - han kender den fra cd i forvejen. Jeg frygtede lidt den måske
var for grov men jeg mener ikke filmen var så slem som man umiddelbart kunne
tro udfra trailers.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-04-04 12:38

Hr. Steen wrote:
> Davs
>
> Så er det tid til at tage ungerne med i biffen - Terkel reklameres
> som en familiefilm....men er det noget for børn?

Egentlig ikke. På plakaterne står der "En rigtig familiefilm". Mellem rigtig
og familiefilm er der med håndskrift indsat ordet: "psyko"

> Nu kender jeg ikke lige Anden som egnet materiale for mindre børn, men
> det ka' jo være det har ændret sig?
> Nogle erfaringer med Terkel fra andre, ville være dejligt!

Der kommer helt klart an på alderen af dine børn.. Filmen handler om børn
der bliver mobbet, lidt kæresteri og sådan.. Så hvis børnene er for små til
selv at have oplevet dette, så forstår de nok ikke det sjove..

Der er meget blod med i filmen, moralen er nærmest ikke tilstedeværende og
der er en del vold.. Problemet er så, om børnene kan se det sjove i den måde
det er fremstillet, eller om de tager det alvorligt (og bliver bange eller
hvad sådan nogle gør).. Jeg vil også skyde på at en alder på 10-12 år er
minimum for at de forstår lidt af den.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : J

Dato : 04-04-04 13:33

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad sådan nogle gør).. Jeg vil også skyde på at en alder på 10-12 år er

Der står "frarådes under 7 år". Min tommelfingerregel siger at hvis man
lægger fem år til, så er man på den sikre side.
Altså 12 år til "Terkel..." og 20 år til hardcore anal-fisting-film (ikke
15!)

Jonas

Fra : keldorff

Dato : 08-05-04 19:21

Jeg fik engang denne side anbefalet, da jeg skulle finde en films
børneseværdighed............

http://www.medieraadet.dk/Soeg

(jeg mener der er en god morale i Terkel)

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 08-05-04 23:05

"keldorff" <keldorff@xxxoncable.dk> wrote in message news:<409d24f1$0$529$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> børneseværdighed............
>
> http://www.medieraadet.dk/Soeg
>
> (jeg mener der er en god morale i Terkel)

Den er ikke småbørns-børnevenlig, og definitivt ikke voksen venlig,
for at skulle forklare alle de gloser og ting efter filmen kræver lidt
af en Freud uddannelse .
Vi var 8 kolleger inde og se den, og foran os sad 2 skoleklasser og
det var tydeligt at de til tider ikke fandt den sjov men uhyggelig og
vulgær.
Så tænk lige over hvor gamle de små er inden du går ind med dem.
Mvh
Klavs.

Fra : J

Dato : 09-05-04 10:11

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vulgær.
> Så tænk lige over hvor gamle de små er inden du går ind med dem.

Den vældigt intelligente fyr Anders Matthesen har ikke mange fejl, men én af
dem er at han konsekvent tror det bedste om sit publikum. Han nægter at
indse at en vis del af dem er indskrænkede idioter, hvilket ofte medfører at
han taler hen over hovedet på folk.
Han har fået tonsvis af tæsk for sine voldelige indslag i Børneradio, men
forsvarer sig med (og jeg er enig) at børn ikke er idioter og for dumme til
at forstå ironi.
Hvis man selv synes man er smartere og mere velfunderet end de fleste andre
mennesker, så retter man sig bare efter alders-anbefalingen.

Jeg selv bruger en tommelfingerregel der betyder at jeg lægger 5 år til den
anbefalede alder. Så bliver "Terkel" OK for 17-årige og
anal-fistfucking-film OK for 20-årige.

Jonas

Fra : Ironi

Dato : 09-05-04 13:33

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den vældigt intelligente fyr Anders Matthesen har ikke mange fejl, men én
af
> dem er at han konsekvent tror det bedste om sit publikum.

Ham og hans publikum er nok mindre intelligente end gennemsnittet, dvs, at
de hver især har en IK på langt under 100!
Det er det samme emsige publikum, som morer sig med at se Drengene fra
Angora osv!

Fra : J

Dato : 09-05-04 14:10

"Ironi" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> de hver især har en IK på langt under 100!
> Det er det samme emsige publikum, som morer sig med at se Drengene fra

Det var dog en mystisk konklusion!
Hvorfor skulle Anden og hans publikum være dummere end resten af
befolkningen, og hvorfor tror du det er de samme mennesker som ser "Drengene
fra Angora"?

Jeg ved godt at det ikke er verdens største statistiske grundlag, men jeg
selv er fan af Anden og holder også af "Angora", men min IK er bestemt ikke
langt under 100!

Jonas

PS: Jeg ved endda hvad "emsig" betyder. Gør du?

Fra : Ironi

Dato : 09-05-04 14:42

> [...]
>
> Jeg ved godt at det ikke er verdens største statistiske grundlag, men jeg
> selv er fan af Anden og holder også af "Angora", men min IK er bestemt

Der er jo næsten altid undtagelser.
Du er måske en af dem.

> PS: Jeg ved endda hvad "emsig" betyder. Gør du?

Ja, men jeg tror at størstedelen af læserne her i gruppen tror, at det
betyder noget andet. Derfor brugte jeg den beskrivelse!

Men "emsig" er en beskrivelse af en ivrig foretagsom og nysgerrig person,
som man selv finder ret irriterende!

Fra : J

Dato : 09-05-04 15:39

"Ironi" <@> skrev i en meddelelse

> [...]
> betyder noget andet. Derfor brugte jeg den beskrivelse!
>
> Men "emsig" er en beskrivelse af en ivrig foretagsom og nysgerrig person,

Jeg forstår stadig ikke din brug af "emsig". Du tror at andre er så dumme at
de ikke forstår hvad ordet betyder og derfor bruger du det bevidst forkert
for at alle vi andre idioter bedre forstår hvad du siger - er det dét?

Nå, det er nu ikke så vigtigt. Jeg vil hellere høre lidt mere om hvorfor i
alverden du mener at Anden's fans er dummere end dig. Hvad er dit grundlag
for at mene det?

Jonas

Fra : Morten Bowman

Dato : 09-05-04 20:01

> [...]
>alverden du mener at Anden's fans er dummere end dig. Hvad er dit grundlag

Øh, du har set hvad han hedder her på news ikk???

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : -V-

Dato : 09-05-04 20:07

Morten Bowman wrote:

> Øh, du har set hvad han hedder her på news ikk???

Er du ny?

'Ironi' eller hvad hans personlighed i dag kalder sig, kalder alle folk for
dumme.
Det er ikke skyggen af ironi.

-V-

Fra : Morten Bowman

Dato : 09-05-04 23:24

On Sun, 9 May 2004 21:07:26 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

>Er du ny?

Nope, men tænkte blot at ingen kunne være så dum!?
But I stand corrected!

Fra : Ironi

Dato : 09-05-04 23:40

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Nope, men tænkte blot at ingen kunne være så dum!?
> But I stand corrected!

Har du da været skæv?

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 09-05-04 20:54

> [...]
> de hver især har en IK på langt under 100!
> Det er det samme emsige publikum, som morer sig med at se Drengene fra

Jeg vil gerne lige kommentere dit indlæg her! Jeg tror du tager fejl i aller
højeste grad. Du tager næsten kontrast agtigt forkert af publikummet der
nyder denne humor. Som J også siger er han både ivrig beskuer af Terkel og
Angora!

Det samme er jeg, og jeg har bestemt heller ikke en IQ under 100. Rent
faktisk så ud fra min omganskreds kan jeg pointere at de folk der ligger på
en Gymnasie-snit på 9-10 nyder humoren i de 2 ovennævnte tilfælde vældigt!
Mens de folk jeg vil påstå ligger på en IQ under 100, ikke nyder særligt
godt af humoren (og kun fanger få sjove sekvenser).

Måske er det fordi at det er underholdende at se noget der i eksempelvis
Angora er så virkelig virkelig meningsløst og tomt, jf. "Leg med far" og
"hus-komikkeren". Samme gælder Andens skildring af et folkeskole liv i
Danmark.

Jeg kan ikke forklare umidelbart hvorfor det hænger sådan sammen, helt
konkret. Men hjælp mig lige på vej folkens hvis i kan

Mvh. Martin

Fra : Ironi

Dato : 09-05-04 21:17

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Mens de folk jeg vil påstå ligger på en IQ under 100, ikke nyder særligt
> godt af humoren (og kun fanger få sjove sekvenser).

Du kan ikke sætte lighedstegn imellem høje karakterer fra gymnasiet og høj
IK!
At være klog er ikke det samme som at være intelligent.
Selv fik jeg dårlige karakterer i gymnasiet på trods af, at alle
efterfølgende test har indikeret, at jeg skulle være begavet (IK>140 ved
spredning 24).
I gymnasiet kan man komme langt med en god hukommelse, selvom man ikke er
specielt intelligent.

Fra : Heidi

Dato : 09-05-04 21:25

Ironi wrote:

> Du kan ikke sætte lighedstegn imellem høje karakterer fra gymnasiet
> og høj IK!

Nej men så kan du jo nok heller ikke sætte lighedstegn mellem at kunne
lide Anden og Angora, og have en IK på under 100...
(undertegnede er endnu et eksempel på at det ikke passer).

> [...]
> ved spredning 24).
> I gymnasiet kan man komme langt med en god hukommelse, selvom man

Ja og at man er intelligent er ikke ensbetydende med at man kan begå sig
socialt. Hvilket nok i mange situationer er mindst lige så vigtigt...

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Ironi

Dato : 09-05-04 23:39

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Nej men så kan du jo nok heller ikke sætte lighedstegn mellem at kunne
> lide Anden og Angora, og have en IK på under 100...
> (undertegnede er endnu et eksempel på at det ikke passer).

For lige at sammenligne så læste jeg resultatet af en undersøgelse angående
musiksmag og IK.
De begavede lyttede til især klassisk musik, mens de mindre begavede lyttede
til hip hop.
Måske derfor at Outlandish er sådan nogle idioter at høre på!
Spørg ikke hvor jeg har læst det henne, for det husker jeg desværre ikke.

> Ja og at man er intelligent er ikke ensbetydende med at man kan begå sig
> socialt. Hvilket nok i mange situationer er mindst lige så vigtigt...

Ja, jeg har problemer med det sociale. Det indrømmer jeg. Især har jeg svært
ved at acceptere, at folk kan have en anden mening end den jeg har. Det er
et problem, som jeg kæmper med.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-04 01:35

Ironi wrote:

> [...]
> Måske derfor at Outlandish er sådan nogle idioter at høre på!
> Spørg ikke hvor jeg har læst det henne, for det husker jeg desværre ikke.

Jeg har også læst et sted, at hvis man er helt vild med The Corrs, så
har man fantastisk grimme knæhaser. Jeg kan heller ikke lige huske hvor
det var.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : J

Dato : 11-05-04 19:24

"Ironi" <@> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg har problemer med det sociale. Det indrømmer jeg. Især har jeg
svært
> ved at acceptere, at folk kan have en anden mening end den jeg har. Det er
> et problem, som jeg kæmper med.

Af dine ovenstående indlæg er det tydeligt at det ikke kun er dig der kæmper
med dit problem.

Jonas

Fra : Betina Damgaard

Dato : 10-05-04 17:52

"Ironi" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> spredning 24).
> I gymnasiet kan man komme langt med en god hukommelse, selvom man ikke er

hvis det er de IQ-tests på nettet du har prøvet gælder de ikke. Du forstår
åbenbart heller ikke Andens humor så kan man komme til den koklusion at
Andens humor har noget med intellekt at gøre??

venlig hilsen Betina

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 11-05-04 06:43

> [...]
> spredning 24).
> I gymnasiet kan man komme langt med en god hukommelse, selvom man ikke er

Jeg sætter skam heller ikke lighedstegn mellem en IK og karaktererne, men
brugte begge som faktorer på at fremhæve min mening.

Det kan godt være at >nogle< kan komme relativt langt med en god hukommelse,
men det kræver vel stadig noget at kunne klare sig dér igennem, ellers skal
vi måske ringe til Undervisnings Ministeriet?

Mvh. Martin

Fra : Betina Damgaard

Dato : 10-05-04 17:47

"Ironi" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> de hver især har en IK på langt under 100!
> Det er det samme emsige publikum, som morer sig med at se Drengene fra

Jeg synes den var morsom og især sangen om Quang burde alle børn høre. Jeg
er dybt uenig med at du synes at det kun er folk med en IQ under 100 der ser
den. jeg har en del venner på universitetet og på lærerseminariet som synes
at denne film er sjov.

venlig hilsen Betina

Fra : Rune Jensen

Dato : 10-05-04 20:08

Ironi wrote:
> [...]
> de hver især har en IK på langt under 100!
> Det er det samme emsige publikum, som morer sig med at se Drengene fra

Ja nu er det godt nok kun Maj endnu...
Men det jeg tror det er tæt på at være årets dummeste indlæg.
Nu er der kun tilbage at vente og se.
Jeg krydser fingre for dig.

Rune Jensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-05-04 09:42

"Ironi" <@> writes:

> Ham og hans publikum er nok mindre intelligente end gennemsnittet, dvs, at
> de hver især har en IK på langt under 100!

Det kan jeg så afkræfte for begge sider.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 10-05-04 16:18

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message news:<c7ksii$19fk$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> forsvarer sig med (og jeg er enig) at børn ikke er idioter og for dumme til
Måske ikke. Men det kommer an på 2 ting alderen (eller rettere
modenhed) og på hvilken måde det bliver præcenteret. Man kan godt se
ironi i TIK, men fanger man det ikke, så er det altså en over volds
gyser for de små (ud fra publikum at dømme).
Mvh
Klavs.