Hvilket skal jeg vælge
Fra : Jens S

Dato : 04-04-04 09:15

Jeg skal bruge et billigt grafikkort til min søns computer, da hans
Geforce2MX er brændt sammen.

Valget står mellem et geforce5200FX (
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40233 ) eller et Radeon 9200 (
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63487 ).
Hvilket kort giver den bedste ydelse?
Er der andre kort i samme prisleje (under 600 kroner) jeg burde overveje.
Hvordan yder ovennævnte kort i forhold til et Geforce 2 Pro med 64 MB
DDR-Ram

Jens

Fra : Zulu

Dato : 04-04-04 10:03

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der andre kort i samme prisleje (under 600 kroner) jeg burde overveje.
> Hvordan yder ovennævnte kort i forhold til et Geforce 2 Pro med 64 MB

Læs artiklen her, og overvej om du ikke skulle spare lidt flere penge sammen
inden du køber...
http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Zulu

Fra : Kurt Lund

Dato : 04-04-04 10:16

> [...]
> Er der andre kort i samme prisleje (under 600 kroner) jeg burde overveje.
> Hvordan yder ovennævnte kort i forhold til et Geforce 2 Pro med 64 MB

Køb for guds skyld ikke et Geforce 5200
et ATI 9200 er meget bedre
evt. Sapphire ATI Radeon 9200 AGP 8x 128 mb ram 582,00 kr.

kik her evt. http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp

Kurt

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 04-04-04 12:40

In news:406fd256$0$298$edfadb0f@dread12.news.tele.dk ,
Kurt Lund <klander52@hotmail.com> typed:

> Køb for guds skyld ikke et Geforce 5200
> et ATI 9200 er meget bedre
> evt. Sapphire ATI Radeon 9200 AGP 8x 128 mb ram 582,00 kr.

100% Enig.. havde selv et abit 5200 før jeg fik mit nuværende radeon 9100,
og det er helt sikkert mere stærkere!
Og ja jeg ved godt vi snakker billige kort, men jeg kan stadig spille de
nyeste spil i en moderat opløsning med mit 9100.

--
/Bjarke
http://www.mandril.dk

Fra : Zulu

Dato : 04-04-04 21:39

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og ja jeg ved godt vi snakker billige kort, men jeg kan stadig spille de
> nyeste spil i en moderat opløsning med mit 9100.

Nu er et 9100 jo også en del bedre end både 5200 og 9200...

Zulu

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 04-04-04 22:54

In news:40707265$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk ,
Zulu <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> typed:

> Nu er et 9100 jo også en del bedre end både 5200 og 9200...

Det ved jeg ikke om det er ? Jeg gav vist 600-700 kr for det i sin tid.. Men
så vidt jeg ved, kan det ikke købes mere ?

Fra : Zulu

Dato : 05-04-04 18:20

> [...]
Men
> så vidt jeg ved, kan det ikke købes mere ?

8500 = 9100, se her:
http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Ja, 9100/ 8500 kan kun købes brugt.

Zulu

Fra : Jens S

Dato : 04-04-04 15:18

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> wrote in message
> Køb for guds skyld ikke et Geforce 5200
> et ATI 9200 er meget bedre
> evt. Sapphire ATI Radeon 9200 AGP 8x 128 mb ram 582,00 kr.

> [...]

Det har jeg så gjort nu! Tak for hjælpen.

Er der nogen der ved hvordan dette kort er i forhold til et GeForce2Pro?

Jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-04-04 13:49

Jens S wrote:

> Er der nogen der ved hvordan dette kort er i forhold
> til et GeForce2Pro?

De er ca. lige stærke, fordi Radeon 9200 er ca. lige så stærkt
som et Geforce 4 MX 440 i 3D, se evt. her:
http://www20.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html

Og et Geforce MX 440 er lige lidt svagere end et Geforce 2 Ti:
http://www20.tomshardware.com/graphic/20020206/geforce4-09.html

Geforce2 Pro er også en lille smule svagere end et Ti:
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=915&page=4

Så ydelsen er ca. det samme, men Radeon kortet er
jo noget nyere og understøtter efter al sandsynlighed
nogle nye/flere features.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Brian Lund

Dato : 04-04-04 11:06

> [...]
> Er der andre kort i samme prisleje (under 600 kroner) jeg burde overveje.
> Hvordan yder ovennævnte kort i forhold til et Geforce 2 Pro med 64 MB

Overvej at købe et brugt kort, til 600 kr kan du nok finde et Geforce 4
Ti-4200 (eller bedre i Ti serien), eller måske et Radeon 9500/9600 (Pro/XT
serierne, og under ingen omstændigheder SE modellen ;))

Brian