GPS-mus og en masse ???
Fra : Beach

Dato : 04-04-04 04:41

Jeg har læst testen af en GPSér her:
http://www.campingferie.dk/h13_udstyr/s/mus.asp

Og klikket mig videre til en sælger her:
http://www.gps.dk/product/detail/description/42/4/214

Man tænker sit når de skriver følgende under deres salgsbetingelser:

" Det er ikke muligt at returnere eller ombytte leverede varer, med
mindre der er tale om reklamationer (defekte varer)"
Link: http://www.gps.dk/terms/

Nogle der har prøvet at handle med firmaet, derefter ikke har været
tilfredse med indkøbet og prøvet at sende varen retur iflg. rettigheder
ved post-ordre-køb?

Nogle der har prøvet denne GPS-ting sammen med Route 66. Virker det OK
at arbejde med? Jeg har jo læst testen på campingferie men kunne godt
tænke mig en lidt mere teknisk gennemgang af systemet / opsætningen /
strømforbruget mm.

Mit problem: Er alt alt for sent ude med alt det her, men skal faktisk
bruge en løsning der virker her i påsken når jeg skal ture rundt i Østrig.

En anden løsning jeg har i tankerne.... Er der nogle på Sjælland der vil
"låne" mig en GPS-mus i påsken for et par kasser et eller andet?

Jeg håber der er en venlig sjæl eller to der kan hjælpe et fjols der som
vanligt er lidt for sent ude

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Jørgen L

Dato : 04-04-04 07:02

> [...]
>
> " Det er ikke muligt at returnere eller ombytte leverede varer, med
> mindre der er tale om reklamationer (defekte varer)"

Hvis du bestiller det over internet, sidestilles det med postordre og der
har iht. købeloven 14 dages fuld retur ret.
Så det er direkte forkert det de skriver.

Hilsen Jørgen

Fra : Beach

Dato : 04-04-04 23:00

Jørgen L skrev:

> Hvis du bestiller det over internet, sidestilles det med postordre og der
> har iht. købeloven 14 dages fuld retur ret.
> Så det er direkte forkert det de skriver.

Netop, derfor er jeg ikke meget for at handle lige der. Hvis en butik
ikke skilter med hvilke muligheder man har så er det jo heller ikke
sikkert at de har i sinde at overholde reglerne.

Ved da godt at jeg så "bare" kan melde dem igennem forbrugerombudsmanden
mm. men alt dette koster jo både penge og tid så derfor holder jeg mig
altid til net-butikker der skilter med reglerne og helst også hvis de
har E-mærket

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Hans Jørgen

Dato : 06-04-04 07:44

Hej.

> Netop, derfor er jeg ikke meget for at handle lige der. Hvis en butik
> ikke skilter med hvilke muligheder man har så er det jo heller ikke
> sikkert at de har i sinde at overholde reglerne.

Jeg nørkler jo med hjemmesider, og også til e-handel. Derfor kan jeg
fortælle at enhver e-forretning der ønsker at modtage betaling ved dankort
eks.vis skal opfylde nogle krav der stilles af PBS, siden skal sættes op så
de kan se den og bliver derefter godkendt.
Nedennævnte krav er klippet direkte fra en mail fra PBS.

* Forretningens navn, adresse, cvrnr. og kontakt information ( telefon nr.
eller e-mail).
* Beskrivelse af de ydelser der kan erhverves, inklusiv pris og
valutaangivelse (dkk).
* At kortholder kan betale med kort, herunder hvilke korttyper der
modtages.
* Varemærker for de kort der modtages. (Visa kortlogo bruges IKKE ved rene
Dankort indløsningsaftaler.)
* Handelsbetingelser, der indeholder beskrivelse af
leveringsbetingelser/-dato og fortrydelsesret.

Det viste selvfølgelig kun ved betaling via PBS,
Derudover stilles der det (naturlige) krav at betalingen ikke må trækkes
(det er nemlig e-forretningen der trækker på din konto) før levering.
De er ret skrappe og det er helt ok.

> [...]
> forbrugerombudsmanden mm. men alt dette koster jo både penge og tid
> så derfor holder jeg mig altid til net-butikker der skilter med

Problemet med de mindre seriøse e-forretninger er jo at det opleves at der
trækkes beløb for varen som ikke leveres, eller at det er umuligt at få
byttet en vare, altså at nogle en læner sig op af direkte bedrag og derved
er med til at ødelægge det for de seriøse, og du har helt ret skilter man
ikke med reglerne ja så er forretningen ikke godkendt af PBS - for det er
som sagt et krav fra dem

--
Venlig hilsen
Hans Jørgen

Fra : Beach

Dato : 07-04-04 03:47

Hans Jørgen skrev:

> [...]
> ikke med reglerne ja så er forretningen ikke godkendt af PBS - for det er

Ved selv ganske meget om det, men ville lade det komme "biksen" til gode
hvis rigitg mange havde handlet der med UG krydser pile mm.

Men som du faktisk selv skriver, så kan det ikke anbefalse at bestille
grej i denne butik. Uanset hvad de siger så opfylder de lang fra de
retningslinier der sat op mht. handel via internettet.-

Hvis der er andre der står og vil købe noget via internettet kan det
kraftigt anbefales at kigge her først:
http://www.e-maerket.dk/

Resten bør nok ikke skrives i camping, da vi jo alle skal prøve at holde
buret rent for snavs som ikke kan komme alle campister til gode!

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Lars Lund

Dato : 04-04-04 07:11

Beach skrev:
> [...]
> "låne" mig en GPS-mus i påsken for et par kasser et eller andet?
>
> Jeg håber der er en venlig sjæl eller to der kan hjælpe et fjols der som

Jeg har netop været en tur i Frankrig. På turen havde jeg stor
fornøjelse af en ROADMAP GM-307 GPS-mus med USB købt hos:

http://billiggps.dk/

Af de kort jeg har prøvet, de steder jeg har været, er jeg mest tilfreds
med Route Professional 2004. Det skal lige siges, at jeg endnu ikke har
brugt GPS-musen med kort i Danmark.

Jeg har også gode erfaringer med testprogrammet VisualGPS, der kan
fortælle om GPS-musens virkemåde mere generelt ift. satelliterne. Om
program kan henvises til:

http://www.visualgps.net/VisualGPS/default.htm

--

\lars

Fra : Beach

Dato : 04-04-04 23:04

Lars Lund skrev:

> Jeg har netop været en tur i Frankrig. På turen havde jeg stor
> fornøjelse af en ROADMAP GM-307 GPS-mus med USB købt hos:
>
> http://billiggps.dk/

Den lader jeg lige hænge nogle timer endnu. Hvis der ikke kommer andre
bud så er det jo et ganske godt bud på det jeg skal købe-

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Søren

Dato : 14-04-04 15:15

> Jeg har netop været en tur i Frankrig. På turen havde jeg stor
> fornøjelse af en ROADMAP GM-307 GPS-mus med USB købt hos:
>
> http://billiggps.dk/

Jeg bruger Microsoft Mappoint 2004 med AGPS, det fungere rimelig godt. Har
dog ikke afprøvet det så meget endnu. Men det var det jeg fandt frem til var
det bedste, ved at læse i news::dk.teknik.satellit.navigation

Fra : Beach

Dato : 15-04-04 02:05

Jeg fik aldrig købt noget, men snuppede den bærbare med Rute66 med da
jeg skulle ud på nogle små ture der ikke nemme at beregne med et gl.
atlas fra ´89

Jeg har besluttet at købe mig en Ipaq dims når den rigtige pris og model
lander i nogle af de butikker jeg holder øje med.

Som Steen skriver, så kan jeg samtidig bruge den til andre ting, og jeg
kan muligvis slippe for at slæbe rundt på min tænkepade (slæbbar
computer fra IBM)!

Jeg vil smutte en tur forbi ....satelit.navigation og se med. Takker for
dit indlæg.

//Beach

Fra : Søren

Dato : 15-04-04 10:03

> [...]
> computer fra IBM)!
>
> Jeg vil smutte en tur forbi ....satelit.navigation og se med. Takker for

Hvis du køber den rigtige mus nu, så kan den bruges senere til en Windows CE
håndholdt !!!! (Det behøver ikke at være en Ipaq som mange tror). Ikke at
jeg har noget imod HP/Compaq !

Min mus er med USB forbindelse, de kan også fåes med alm. seriel til com
porten. Men det smarteste (og dyreste) er bluetooth, som er trådløst. Så kan
musen sidde fast på forruden bag bakspejlet, hvilket er nødvendigt i mange
nye biler med solfilter i forruden.

Prøv at se på http://www.g-sat.dk/

Fra : J S L

Dato : 04-04-04 10:05

"Beach" <news@freestyle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.gps.dk/product/detail/description/42/4/214
>
> Man tænker sit når de skriver følgende under deres salgsbetingelser:

Hej!

Prøv evt. denne side hvis du vil købe GPS.

www.elc-online.dk

Mvh
Jaime

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-04-04 11:32

J S L wrote:

> Prøv evt. denne side hvis du vil købe GPS.
>
> www.elc-online.dk

Der er massser af muligheder for at handle i Danmark - alle har dog den
ulempe, at det er dyrt.

Mange har med stor fordel handlet GPS med dette engelske firma:
http://www.gpsw.co.uk/

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Beach

Dato : 04-04-04 23:09

Carsten Stage skrev:

> Der er massser af muligheder for at handle i Danmark - alle har dog den
> ulempe, at det er dyrt.
>
> Mange har med stor fordel handlet GPS med dette engelske firma:
> http://www.gpsw.co.uk/

Syntes nu ikke der er ret meget at hente i forhold til de danske priser.
Troede faktik at der var omkring 15% at hente når porto mm. er modregnet
men de artikler jeg hurtigt sammenlignede der var ikke mere end 3-7%!

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 04-04-04 14:21

> [...]
> at arbejde med? Jeg har jo læst testen på campingferie men kunne godt
> tænke mig en lidt mere teknisk gennemgang af systemet / opsætningen /

Du skal lige være opmærksom på at den mus din link henviser til er til
pocket pc. Jeg ved jo af gode grunde ikke hvad det er du vil have men som
jeg læser det er det noget til en bærbar pc du ønsker.
Desuden synes jeg det er for dyrt i forhold til det du får. Hvis jeg var dig
ville jeg slippe de sidste slanter og købe noget der duer. Nemlig en Ipaq
med kort over det meste af Europa, mus og det hele. Den kan også bruges til
mange andre ting og det syster virker rigtig godt! Den fåes jævnligt på
tilbud til 3400, men stiger måske snart når den nye Tomtom version kommer.
Du kan opgradere gratis til den nye hvis du køber den gamle nu.

Hilsen, Steen Jakobsen.

Fra : Beach

Dato : 04-04-04 22:56

Steen Jakobsen skrev:
> Du skal lige være opmærksom på at den mus din link henviser til er til
> pocket pc. Jeg ved jo af gode grunde ikke hvad det er du vil have men som
> jeg læser det er det noget til en bærbar pc du ønsker.

Det er en fejl, skulle bruges tilsluttet en bærbar via USB eller RS232
som jeg under alle omstendighedder har med mig.

> [...]
> tilbud til 3400, men stiger måske snart når den nye Tomtom version kommer.
> Du kan opgradere gratis til den nye hvis du køber den gamle nu.

Kan du hjælpe mig lidt her.
Har været ude og sniffe lidt på nettet (Danske butikker pga.
leveringstid inden påske) og kan ganske vist finde en del af de her Ipaq
ting. Men ud over at købe en sådan til måske ~3500 så kommer der vel
også kort og GPS modul oven i hatten eller????

Kan du henvise til butikker der sælger en færdig løsning der bare skal
sættes i cigarstikket (Cigeretter er kun noget man ryger på i DK *S*) så
kunne jeg måske overtales til at bruge de sidste slanter (Som jo stadig
er over 3 X så meget som min bankrådgiver mener jeg bør bruge) men ok.
3,5 kilo penge kan vel forrentes et eller andet sted

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 05-04-04 11:19

> [...]
> også kort og GPS modul oven i hatten eller????
>
> Kan du henvise til butikker der sælger en færdig løsning der bare skal

Ja jeg ved godt hvad den slags bankrådgivere mener om den slags men min er
nu også blevet glad for den.
Sjovt nok kan de ikke findes billigt på edb priser, hos billig gps og
lignende, men såmænd skiftevis i Føtex, Bilka, Merlin, og Kvikly. Prøv at
ringe til dem alle og spørg på prisen. En kollega fortalte mig at han sidste
uge ville købe et sæt med Skandinavien, Tyskland, Frankrig, Italien, Østrig,
og Schweiz for 3400. Det var udsolgt men han så at normalprisen er 3500 så
det er vel ikke så galt hvis du kan få det inden påske.
Det er med holder til bilen, stik til cigartænder og das ganze sweinerei, og
det virker bare super. Nå jeg glemte at du også skal have memory kort hvis
du skal til udlandet, 256 Mb Sd eller Cf, 4-500 Kr. Det findes til gængæld
billigst på edb priser.

Hilsen, Steen Jakobsen.