Cypher
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-04-04 23:56

Jeg vil bare lige sige tak til Niels Søndergaard for at anbefale denne
fremragende film.

Dejlig dyster stemning, god kringlet historie og Lucy Liu. Hvad mere
kan man forvente af en film? Den minder mig om en blanding af David
Mamet film (specielt den meget anbefalelsesværdige "The spanish
Prisoner") og Cube (der jo også er instrueret af Vincenzo Natali).

Meget anbefalelsesværdig film!

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Taba

Dato : 04-04-04 00:37

> [...]
> Mamet film (specielt den meget anbefalelsesværdige "The spanish
> Prisoner") og Cube (der jo også er instrueret af Vincenzo Natali).

Yep, kan også kun anbefale den.

Ville lige til at sige at det var en lav budget film, men så på imdb (
http://www.imdb.com/title/tt0284978/business ) at den havde et budget på 10
mio US$, det så det da ikke ud til den havde? Men meget vellykket
alligevel.

/Taba

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-04-04 02:09

On Sun, 4 Apr 2004 01:37:11 +0200, "Taba" <no@hotmail.com> wrote:

> [...]
>http://www.imdb.com/title/tt0284978/business ) at den havde et budget på 10
>mio US$, det så det da ikke ud til den havde? Men meget vellykket

10 mio. dollars er nu også et lavt budget. En "billig" film som
Dogville havde fx et budget på 83 mio. kr., svarende til knap 14 mio.
dollars.

(og ikke et ord om Dogville i øvrigt)

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: smide (og ikke smidde)

Fra : Taba

Dato : 04-04-04 10:19

> 10 mio. dollars er nu også et lavt budget. En "billig" film som
> Dogville havde fx et budget på 83 mio. kr., svarende til knap 14 mio.
> dollars.

Oh, ok, godt at få det sat i perspektiv

> (og ikke et ord om Dogville i øvrigt)

Hehe, ok, skal prøve

/Taba

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-04-04 17:16

Taba wrote:

> Oh, ok, godt at få det sat i perspektiv

Nu har jeg hverken set Dogville eller Cypher men
http://www.imdb.com/title/tt0138704/business kan også give en ide om
hvad man kan gøre med få penge

Fra : Morbid Angel

Dato : 14-04-04 01:33

On Tue, 13 Apr 2004 18:16:05 +0200, Robert Eriksen
<roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote:

>Nu har jeg hverken set Dogville eller Cypher men
>http://www.imdb.com/title/tt0138704/business kan også give en ide om
>hvad man kan gøre med få penge

Eller kig på denne :)
http://www.imdb.com/title/tt0185937/business

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 14-04-04 15:39

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg hverken set Dogville eller Cypher men
> http://www.imdb.com/title/tt0138704/business kan også give en ide om
> hvad man kan gøre med få penge

Har ikke set Pi, men Requiem for a dream, minder de på nogen måde om
hinanden, tror I jeg også vil kunne lide Pi, hvis nu jeg synes Requiem er
helt fantastisk?

Mvh. Brian

Fra : Morten Bowman

Dato : 14-04-04 17:34

On Wed, 14 Apr 2004 15:39:13 +0100, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> wrote:

> [...]
>
>Har ikke set Pi, men Requiem for a dream, minder de på nogen måde om
>hinanden, tror I jeg også vil kunne lide Pi, hvis nu jeg synes Requiem er

Pi er en mere stilfærdig film. Den er i sort/hvid og er mere "dyb" end RFAD.

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-04-04 10:36

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> skrev i en
meddelelse news:407d3f01$0$21962$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Har ikke set Pi, men Requiem for a dream, minder de på nogen måde om
> hinanden, tror I jeg også vil kunne lide Pi, hvis nu jeg synes Requiem er
> helt fantastisk?

Det er to helt forskellige film. Men man sidder med den samme følelse
bagefter "Okaaaay... sådan kan man altså OGSÅ lave en film".

Der er lidt dogme over den, da det helt klart er historien der bærer filmen,
ikke "alt-det-andet".

/jim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-04-04 10:33

On 3 Apr 2004 22:55:30 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Jeg vil bare lige sige tak til Niels Søndergaard for at anbefale denne
>fremragende film.

Skulle det være en anden gang...

Lige et spørgsmål (lille spoiler)

Hvornår regnede du slutningen ud - altså hovedpersonens sande
identitet? Jeg gjorde det sådan cirka midt i filmen, men det ødelagde
egentlig ikke noget, da jeg stadig havde en lille tvivl, som holdt
spændingen i live.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-04-04 10:41

Niels Søndergaard escribió / skrev

> [...]
> identitet? Jeg gjorde det sådan cirka midt i filmen, men det ødelagde
> egentlig ikke noget, da jeg stadig havde en lille tvivl, som holdt

Efter præcis 42 minutter. Jeg kiggede tilfældigvis på counteren netop
da det slog mig.