Blinklys med rødt lys
Fra : Grønne

Dato : 03-04-04 22:09

Lidt svært at formulere en sigende overskrift. Men spørgsmålet er om en
amerikansk bil, importeret til Danmark, må blinke med bremselyset i stedet
for et gult blinklys ?

Og har det nogen betydning hvor gammel bilen ? Nye biler kan man vel få
lygter med gult blink, men det kan men jo ikke til alle gamle biler, skal
man så monter en ekstra lygte ?

/Grønne

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-04-04 22:49

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> amerikansk bil, importeret til Danmark, må blinke med bremselyset i

Jeps - hvis den er reg. 1 gang før 1/4 1968 - er ikke helt sikker på
datoen

> Og har det nogen betydning hvor gammel bilen ? Nye biler kan man vel

> lygter med gult blink, men det kan men jo ikke til alle gamle biler,
skal
> man så monter en ekstra lygte ?

De 2 gamle US-biler jeg har haft var der lavet blinklys i baklygterne,
så er man fri for at montere ekstra blinklys.
Der er lidt arbejde med at trække nye ledninger, men det er der jo også
hvis der skal ekstra lygter på.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-04-04 22:49

Grønne wrote:
> [...]
> i stedet for et gult blinklys ?
>
> Og har det nogen betydning hvor gammel bilen ?

Ja.
Mener at GAMLE biler gerne må blinke med rødt.

> Nye biler kan man vel
> få lygter med gult blink, men det kan men jo ikke til alle gamle
> biler, skal man så monter en ekstra lygte ?

Ja. Loven er ligeglad med hvad bilen er født med. Opfylder den ikke kravene
kan den ikke få plader - med mindre den kan få en disp.

Det handler om, hvad Bekendtgørelsen for Motorkøretøjer siger i det år bilen
er fra...

--
Mvh. Morten Fruergaard