The Matrix - Revolutions GIGANT SPOILER
Fra : Kim2000

Dato : 03-04-04 20:36

Jeg er fortsat ikke helt med på slutningen, Neo og Smith har sloges og smith
har vundet, og så kommer den der dialog; "dette her kan jeg huske, det er
noget med jeg skal sige noget" "alt der har en begyndelse har en ende",
hvorefter han bliver bange.

Hvad er det han bliver bange for?

Da han slår Neo ihjel og derefter selv bliver dræbt er det så fordi de
ophæver hinanden, fordi de er hinandens modstykker, der ikke kan eksisterer
på samme sted??

Nogle, der tør indrømme de heller ikke helt har styr på Matrix stumperne

Mvh
Kim
--
www.damat.dk - Helseprodukter og blad forlag

Fra : Alzklaz

Dato : 03-04-04 21:07

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message
> [...]
> har vundet, og så kommer den der dialog; "dette her kan jeg huske, det er
> noget med jeg skal sige noget" "alt der har en begyndelse har en ende",

Som du nok har forstået, så er han jo også Oraklet efter han overtog hendes
krop, derfor han burde kunne se alt og det gir sig til udtryk ved hans
kommentar "dette her kan jeg huske, det er noget med jeg skal sige noget"
"alt der har en begyndelse har en ende". Men som Oraklet siger tidligere i
filmen, så kan man ikke se "forbi" de valg man ikke forstår.

> Hvad er det han bliver bange for?

I det øjeblik forstår han det valg han har taget og kan se hvad der kommer
til at ske: hans død/udslettelse

Fra : Alzklaz

Dato : 03-04-04 21:12

"Alzklaz" <na@nospam.com> wrote in message news:406f195a$0$179

> [...]
> filmen, så kan man ikke se "forbi" de valg man ikke forstår.

> I det øjeblik forstår han det valg han har taget og kan se hvad der kommer

Jeg glemte selvfølgelig at sige at jeg overhovedet ikke var skuffet over
Revolutions, jeg ser det som en afslutning på en film i 3 afsnint og den
passer perfekt ind (Lidt ligsom LOTR:ROTK som også er for langtrukket hvis
man ser det som 1 film og ikke slutningen på en triologi). Jeg tror det
store problem var at folk regnede med en KÆMPE overraskelse ligsom de fik i
1eren, da den udeblev blev folk en smule skuffet. Men de 3 film set som en
helhed er et mesterværk i SciFi genren som vi ikke kommer til at se i mange
år.

Hvis du vil sætte dig lidt mere ind i hele universet omkring Matrix og ha
svar på dine spørgsmål så er der 1000 vis af spørgsmål/forklaringer at finde
på IMDB's forum om filmen
http://www.imdb.com/title/tt0242653/board/threads/ - Der er faktisk en masse
små finurlige guldkorn at finde i det forum hvis man kigger et par sider
tilbage.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-04-04 21:30

Alzklaz escribió / skrev

> [...]
> de fik i 1eren, da den udeblev blev folk en smule skuffet. Men de
> 3 film set som en helhed er et mesterværk i SciFi genren som vi

Jeg tror du tager fejl. Revolutions har 2 fejl:
1) Den aktion der er, foregår i den virkelige verden! Matrix universet
og dens aktion er meget mere spændende og interessant end hvad kød og
blod mennesker kan gøre i den virkelige verden.
2) Lortet hænger ikke sammen! I Matrix 1+2 skulle der måske tænkes lidt
til at finde svarene på handlingen, men det hænger sammen og giver
mening. I treeren kan du komme frem til de konklusioner du har lyst til
ved at tolke den difuse handling som du har selv syntes er sjovest.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Brian Nielsen

Dato : 04-04-04 18:23

> [...]
> 1eren, da den udeblev blev folk en smule skuffet. Men de 3 film set som en
> helhed er et mesterværk i SciFi genren som vi ikke kommer til at se i

Kæmpeoverraskelse i 1'eren??? Var der sådan en? Jeg mener da bestemt alle
væsentlige
plottvists var blevet spoilet i traileren.

Jeg tror problemet var at folk regnede med at få et par gode film, ligesom
de fik med 1'eren,
da de gode film udeblev blev folk en smule skuffet.

Sammenligningen med LOTR synes jeg ikke om. Ingen af de tre film i LOTR
trilogien kan stå alene,
og det er heller ikke meningen. Til gengæld kan den første Matrix film stå
alene, med en herlig åben slutning,
og vil altid gøre det i min filmsamling.

/Brian

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-04-04 19:00

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> writes:

> Kæmpeoverraskelse i 1'eren??? Var der sådan en? Jeg mener da bestemt alle
> væsentlige
> plottvists var blevet spoilet i traileren.

Nej.

Traileren til 1'eren var umådeligt mystisk.

Vi fik ikke en skid at vide.

Vi havde ingen anelse om, hvad The Matrix var, før Neo havde
det. Seriøst. Men det kan være svært at huske i dag.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Brian Nielsen

Dato : 04-04-04 22:20

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
>
> Vi havde ingen anelse om, hvad The Matrix var, før Neo havde
> det. Seriøst. Men det kan være svært at huske i dag.

Fair nok. Så var det Bogart eller Troldspejlet.
Eller også spiller min hukommelse mig et puds. Ville ikke være første
gang...

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-04 22:25

On Sat, 3 Apr 2004 21:35:31 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>Da han slår Neo ihjel og derefter selv bliver dræbt er det så fordi de
>ophæver hinanden, fordi de er hinandens modstykker, der ikke kan eksisterer
>på samme sted??

Tja, mit bud er som følger: Neo lader sig med vilje blive overtaget af
Smith, og så på en-eller-anden måde formår han stadig at styre Smith
så meget, at han kan begå selvmord. Neo/Smith slå altså sig ihjel,
hvorfor alle de andre Smith'er naturligvis også dør. Neo ofrer sig
selv.

Jeg har selv lige set filmen, og må sige at jeg blev positivt
overrasket. Havde ellers hørt meget dårligt om den. Men jeg synes den
var... rimelig god faktisk. Ikke supergod, men rimelig god. :)

Blev ret overrasket over, at Trinity stod af. Det var overhovedet ikke
faldet mig ind, at det skulle ske. Jeg troede bestemt at Neo og
Trinity skulle overleve filmene og leve lykkeligt til deres dages
ende. Men sådan skulle det altså ikke være.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Kim2000

Dato : 03-04-04 22:49

> Blev ret overrasket over, at Trinity stod af. Det var overhovedet ikke
> faldet mig ind, at det skulle ske. Jeg troede bestemt at Neo og

Det havde jeg heller ikke gennemskuet, men det er dog fan's til tid hun er
om at kradse af

Mvh
Kim

Fra : bjan

Dato : 03-04-04 22:52

<Claus Nielsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> så meget, at han kan begå selvmord. Neo/Smith slå altså sig ihjel,
> hvorfor alle de andre Smith'er naturligvis også dør. Neo ofrer sig

Jeg er med på at Neo med vilie lader sig overtage, men kun fordi der er den
eneste måde at besejre Smith. Efter at have overtaget Neo, har Smith ikke
noget formål længere. Har man ikke et formål kan man ikke eksistere.
Mvh Bjarne

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 04-04-04 11:43

bjan wrote:

> [...]
> ikke noget formål længere. Har man ikke et formål kan man ikke eksistere.

Nåh ja, man får jo at vide tidligere i filmen(den lille pige på
togstationen) at hvis et program ikke har et formål, så bliver det slettet.
Man kan så undre sig over hvorfor alle de kampe skulle kæmpes først, Neo
kunne jo have reddet masser af liv, hvis han havde ofret sig selv noget
før.
--
Peter Frederiksen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-04-04 23:43

Claus Nielsen escribió / skrev

> [...]
> at styre Smith så meget, at han kan begå selvmord. Neo/Smith slå
> altså sig ihjel, hvorfor alle de andre Smith'er naturligvis også

Vi kan jo gætte løs alt det vi vil:

Pseudo-tecno forklaringen:
Neo lader sig overtage af Smith for derved at give Deus Ex Maskinen et
dirrekte interface til Smith. Således kan Deus Ex tilintetgøre Smith
Via Neo.

Ying-Yang forklaringen:
Smith er antiNeo. Da Neo er udslettet udligner the Matrix ligningen ved
også at udslette Smith.

Hollywood forklaringen:
Smith er den onde; den onde kan ikke vinde.

Windows forklaringen:
Efter at buggen Neo og virussen Smith havde lavet tilstrækketligt kaos
i the Matrix til at den ikke længere kunne fungere var det nødvendigt
at reboote.

Surrealisme forklaringen:
The Fish!

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : J

Dato : 04-04-04 10:34

> [...]
> Efter at buggen Neo og virussen Smith havde lavet tilstrækketligt kaos
> i the Matrix til at den ikke længere kunne fungere var det nødvendigt

Hehe! Nu fatter jeg den endelig!
Men kan nogen fortælle mig hvorfor de dér jernstænger der stikker igennem
Trinity sidder og dingler som enhjørningenes horn i "Legend"? Skulle man
ikke kunne gøre den slags lidt bedre i disse effekt-tider?
Og nu vi er der: Da Neo og Trinity nærmer sig Machine City bliver de opdaget
på 100 km's afstand og maskinerne smider 1000-vis af bomber efter dem, men
da de styrter direkte ned midt i byen og smadrer jeg véd ikke hvad, er der
ikke en kat der gør af det. De har masser af tid til deres lange, dumme
afskedssamtale.
Ikke overbevisende.

Jonas

Fra : Just Johnny

Dato : 04-04-04 12:43

J posted the following:

(snip)
> [...]
>ikke en kat der gør af det. De har masser af tid til deres lange, dumme

Hvorfor ikke? Maskinerne har jo netop koncentret deres forsvar uden
for byen. At Neo så på mirakuløs vis kan gennembryde forsvarsringen
der omkranser byen, er noget som maskiner ikke har beregnet var
muligt, og som følge deraf har de ikke anbragt nogen forsvarsværker i
selve byen.

Simpel maskin-logik. Hvorfor bruge kræfter på at beskytte sig mod
noget, som man ikke mener kan ske?

--
Ville en androide i Matrix'en blot drømme om en simuleringen af
elektriske får?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-04-04 12:46

Just Johnny escribió / skrev

> Ville en androide i Matrix'en blot drømme om en simuleringen af
> elektriske får?

Nice one!

Fra : J

Dato : 04-04-04 12:54

"Just Johnny" <just.johnny@your.service> skrev i en meddelelse
> [...]

> selve byen.
>
> Simpel maskin-logik. Hvorfor bruge kræfter på at beskytte sig mod

Hmmm... interesting point. Deres kanoner peger udad. Den køber jeg!
Men jeg taler nu ikke kun om forsvar. De må da have nogen sensorer eller
hvad ved jeg der kan registrere at der lige er fløjet et fly ind i World
Trade Center. De reagerer overhovedet ikke. Vi ved at de har millioner af
sentinels, der kan flyve meget hurtigt, og vi ved at de er lige udenfor
byen. Alligevel er der ikke én der følger efter hovercraft'en.

Jonas

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 04-04-04 14:12

> [...]
> sentinels, der kan flyve meget hurtigt, og vi ved at de er lige udenfor
> byen. Alligevel er der ikke én der følger efter hovercraft'en.

De blev jo smadret fordi de fulgte efter hoverskibet op i skyerne.

Maskinlogik: Menneskenes Messias er udenfor vores by! Vi har ikke andre
fjender, så hvorfor ikke sende ALT hvad vi har til rådighed?

Det er desværre logisk. Desværre fordi en enkelt sentinel kunne have ødelagt
Trinitys forfærdelige dødsscene. En af de få ting jeg hader ved Revolutions.

--
Leg lader sig ikke fornægte. Man kan fornægte næsten alle abstrakte
begreber, som skønhed og ret, sandhed og godhed, ånd og gud. Man kan

Fra : Ingolf

Dato : 05-04-04 06:20

> [...]
eksisterer
> på samme sted??
>
> Nogle, der tør indrømme de heller ikke helt har styr på Matrix stumperne

Tjaa.. efter som Agent Smith var en del af Matrix.. et computerprogram, som
skulle destruere Neo, så var den eneste måde, som tidligere nævnt at lade
sig overtage af Smith, hvorved programmmet(Smith) blev afsluttet. Det var jo
derfor at hovedsystemet/arkitekten(OS?) lod neo forsøge at afslutte Smith.
Nogle vil sige at Agent Smith var gået i en 'uendelig løkke', indtil han
havde udslettet Neo.. eller ihvertfald havde den opfattelse af at han var
blevet destrueret.

MEn igen.. så er MAtrix jo stadig 'levende', og afhængig af mennesker...
hmmm

Fra : ib

Dato : 05-04-04 09:01

> MEn igen.. så er MAtrix jo stadig 'levende', og afhængig af mennesker...
> hmmm

Måske kommer der en ny trilogi, matrix 4-5-6, en dag?

Ville det ikke være lettere for "maksinerne" at bygge et solcellepanel over
skyerne, og på den måde få strøm - så kunne de udrydde alle mennekene, da
der derved ikke ville være brug for dem.

Men sådan er der så meget.

Fra : Alzklaz

Dato : 05-04-04 09:03

"ib" <abc@efg.hik> wrote in message

> [...]
> skyerne, og på den måde få strøm - så kunne de udrydde alle mennekene, da
> der derved ikke ville være brug for dem.

Har du ikke set Revolutions ? Hvad var det lige der skete når
robotterne/elektronik kom i nærheden af de sorte "skyer" ? Så er det vist på
plads !

Fra : ib

Dato : 05-04-04 09:16

> over

> Har du ikke set Revolutions ? Hvad var det lige der skete når
> robotterne/elektronik kom i nærheden af de sorte "skyer" ? Så er det vist

> plads !

Nå, var det dét der skete, jeg så det som om at de ikke kunne flyve så
højt. Men anyway, de skulle vel nok kunne bygge et eller andet de kunne få
derop uden selv at være der. Men det er jo en film, og ikke videnskab

Fra : Kim2000

Dato : 05-04-04 11:43

--
> Ville det ikke være lettere for "maksinerne" at bygge et solcellepanel
over
> skyerne, og på den måde få strøm - så kunne de udrydde alle mennekene, da

Eller bare at lægge en ko ned i beholderen, det må være lidt nemmere at lave
en Matrix græs egn med masser blomster

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 10-04-04 20:57

Kim2000 wrote:
> Eller bare at lægge en ko ned i beholderen, det må være lidt nemmere
> at lave en Matrix græs egn med masser blomster

Haha, virkelig fed film der kunne komme ud af det! Jeg synes faktisk at
det er et fedt argument, men hvis man tager "Animatrix" med som en
"rigtig" del af matrix-universet synes jeg ikke helt den holder. Efter
at have set Animatrix er jeg overbevist om at maskinerne egentlig ikke
vil mennesker noget ondt, hvilket også var grunden til at den første
Matrix var skabt som en perfekt verden.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-04-04 13:29

"ib" <abc@efg.hik> writes:

> Ville det ikke være lettere for "maksinerne" at bygge et solcellepanel over
> skyerne, og på den måde få strøm - så kunne de udrydde alle mennekene, da
> der derved ikke ville være brug for dem.

Jo. Men den kan man komme udenom ved at påstå, at nogle af de dybeste
lag af software-komplekset har en instruks om at bevare menneskeheden.

.... Ikke at jeg tror på, at Wachovski-brødrene har den fjerneste ide
om noget sådan efter at have set Revolutions.

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : Ingolf

Dato : 05-04-04 14:58

> Jo. Men den kan man komme udenom ved at påstå, at nogle af de dybeste
> lag af software-komplekset har en instruks om at bevare menneskeheden.

Ham arkitekten var en fejl 40!. Han kunne jo bare have højreklikket på
processen(Program: Agent Smith) på processlinien, og valgt 'Afslut
aktivitet'... hehe ... eller mon Matrix kørte på en Win98 kerne? Ikke så
mærkeligt at det var så nemt at overvinde den så :)

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-04-04 16:51

Peter B. Juul wrote:

> Jo. Men den kan man komme udenom ved at påstå, at nogle af de dybeste
> lag af software-komplekset har en instruks om at bevare menneskeheden.

Tja, man kan opfinde mange underlige undskyldninger for at få en
historie til at hænge sammen. Det bliver dog svært at argumentere for
det brud på termodynamikkens 2. hovedsætning det er at man putter energi
ind i et menneske og får mere energi ud.

> ... Ikke at jeg tror på, at Wachovski-brødrene har den fjerneste ide
> om noget sådan efter at have set Revolutions.

Me neither...

/David

Fra : Michael

Dato : 05-04-04 19:47

Ingolf wrote:

> [...]
> havde udslettet Neo.. eller ihvertfald havde den opfattelse af at han var

Jeg opfatter det som Agent Smith muterede til en virus efter at Neo fik
Agent Smith til at eksplodere i 1éren. Det ironiske er at Agent Smith
mente at meneskeheden opførte sig som en virus (Matrix 1). Han begynder
med at replikere sig selv i 2èren, er han ikke derfor selv en virus ?
Jeg tror ikke engang arkitekten havde kontrol over Smith ? bliver
det ikke sagt eller antydet?

Michael