The Matrix - Revolutions - endelig på dvd
Fra : Kim2000

Dato : 03-04-04 20:32

Så er den lige kommet, og jeg købte den i går. Jeg må indrømme at den
fortsat er lidt småskuffende, selvom den bestemt er bedre, når man ser den
umiddelbart efter 2'eren.

Historien tager jo som bekendt sin start på nøjagtig det sted, hvor vi
forlod toeren. Neo er i koma, og Bane, der er overtaget af Smith, er
ligeledes i koma. Agent Smith er det løbske program, der er i gang med at
overtage butikken Matrix med sine kopier. Zion er ved at blive angrebet, og
man arbejder desperat på en plan, der kan redde byen og dermed de sidste
mennesker fra udryddelse.

Filmens omdrejningspunkt er først og fremmest forsvaret af Zion, alene
kampen mod maskinernes indtrængen fylder mindst 30-40 minutter og har nogle
særdeles fremragende kampe, der bringer gang i handlingen efter små 30
minutters snigende kedsomhed.

Neo drager af sted mod maskinernes by, hvor det endelige slag skal ske,
undervejs bliver han endda blind, og kommer til at se på en rigtig Messias
måde, det virker en anelse plat og banalt, hvis man spørger mig. Det er
specielt den sidste halve time, der trækker The Matrix ned på det niveau,
som jeg ikke mener serien havde fortjent. Langsomme dialoger kommer der ldit
for mange af på et tidspunkt, ligesom der er nogle "så dø, da for helvede i
stedet for at ævle"

Historien falder fra hinanden. Løsningerne har i The Matrix altid været
filosofiske, dybe og tankefulde, tilslut bliver de for letkøbte, for mange
af tingene giver ingen mening og det er egentlig lidt synd.

Personligt synes jeg The Matrix - Revolutions er en skuffelse, for selvom
effekterne er fremragende, så halter lyden nogle få steder, hvilket virkelig
overrasker, og historien er ikke stram nok, ligesom slutningen nærmest er
katastrofal. Den er både kedelig og endda ret letkøbt. Men okay, der
medfølger en t-shirt når man køber den hos Block Buster og så er man jo
"nødt" til at købe den for at have forendt triologien.

--
www.damat.dk - Helseprodukter og blad forlag

Fra : Brian Nielsen

Dato : 04-04-04 13:05

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message
> og så er man jo
> "nødt" til at købe den for at have forendt triologien.

Overhovedet ikke. Hvis man også undlod at købe Reloaded, er der
intet der taler for at købe Revolutions.

Kig for eksempel på farverne på DVD'ernes omslag.
Den første films omslag er holdt i blålige nuanver.
De to sidste films omslag er holdt i grønlige nuancer.
Det vælger jeg at tolke som at det er ok at nøjes med den første film.
Faktisk vil det se lidt kikset ud at have alle tre film stående ved siden af
hinanden
på hylden!

/Brian

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 04-04-04 14:40

> [...]
> Det vælger jeg at tolke som at det er ok at nøjes med den første film.
> Faktisk vil det se lidt kikset ud at have alle tre film stående ved siden

Haha - den fedeste konklusion jeg længe læst!