Varmt RADEON 9800 Pro
Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 03-04-04 18:13

Hej

Jeg har netop fået mig at TYAN RADEON 9800 PRO grafikkort og den laver dælme
noget lækkert grafik.
Men den bliver desværre urimelig varm. Når jeg ikke spiller og blot bruger
almindelig windows programmer, ligger den på omkring 60 grader og så snart
jeg starter et spil op går der ikke meget mere end et minut så er den over
70 grader og den indbyggede højtaler begynder at bippe for at advare om
temperaturen.

Det kan da ikke passe at skal blive så varm? og da slet ikke når det får
kortet til at bippe!

Der har ikke været noget problem de første par dage men nu kan jeg ikke
spille uden at den begynder at bippe. Hvad kan der være galt?
Blæser kører som den skal på omkring 5300 rpm og jeg har ikke prøvet at
overclocke noget somhelst.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : O.Zimmermann

Dato : 03-04-04 20:54

Hej...
Havde samme problem, men var kommet til at sætte flueben i 3rd party
heatsink, så kommer alarmen ikke mere, men bliver stadig varm, men gør de
ikke det, gfkort med så meget skub i, det ryger godtnok røv.......
Ligger på ca 62 grader uden belastning 5300 rpm
MVH
Ole

Fra : John Bodilsen

Dato : 03-04-04 21:58

Kød et VGA Silencer køler.
Den larmer ikke , og sender samtidig den varme luft ud af kabinetet,
hvilket også hjælper på resten af systemet.
Temperaturen på min cpu og mobo faldt 4-5 grader.
Og det med køleren på low.
Link til test http://www.tweakup.dk/article/199/dk/

John

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 04-04-04 02:06

> [...]
> hvilket også hjælper på resten af systemet.
> Temperaturen på min cpu og mobo faldt 4-5 grader.

Det kan da ikke passe at man skal ud og bruge penge på ekstra køler bare for
at kunne bruge kortet, den burde jo virke med den som følger med!

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-04-04 13:07

Johnny Jakobsen wrote:
> Det kan da ikke passe at man skal ud og bruge
> penge på ekstra køler bare for at kunne bruge kortet,
> den burde jo virke med den som følger med!

Det er ikke alene kortets skyld, din kabinettemperatur
har sikkert været for høj inden kortet blev installeret,
men det har nok bare været dråben der fik bægret
til at flyde over!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 05-04-04 21:41

> Det er ikke alene kortets skyld, din kabinettemperatur
> har sikkert været for høj inden kortet blev installeret,
> men det har nok bare været dråben der fik bægret
> til at flyde over!

Det er ikke temperaturen i kabinettet det er galt med, for den bliver lige
så varm selv om jeg har kabinetet stående åbent.

Jeg kan så desuden også læse andre steder på nettet at det åbenbart desværre
er et normalt problem med disse her TYAN kort, at de simpelthen bliver ALT
for varme :(

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-04-04 22:09

Johnny Jakobsen wrote:
> Det er ikke temperaturen i kabinettet det er galt med,
> for den bliver lige så varm selv om jeg har kabinetet
> stående åbent.

Den sammenligning kan ikke bruges til noget, kabinettet
skal være lukket pga. airflowet - åbner du kabinettet
forsvinder den luft der skulle cirkulere og køle andre
komponenter.

> Jeg kan så desuden også læse andre steder på nettet
> at det åbenbart desværre er et normalt problem med
> disse her TYAN kort, at de simpelthen bliver ALT
> for varme :(

Det er muligt, men jeg holder stadig fast i, at et grafikkort
ikke kan få en hel maskine til at blive for varm.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 06-04-04 20:31

> [...]
>

> Det er muligt, men jeg holder stadig fast i, at et grafikkort
> ikke kan få en hel maskine til at blive for varm.

Jeg tror du har misforstået mig. Jeg har IKKE problemer med at hele min
maskine bliver for varm, det er KUN grafikkortet der bliver for varmt og det
lige meget om kabinettet er åbent eller lukket.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-04-04 22:03

Johnny Jakobsen wrote:
> Jeg tror du har misforstået mig.

Nej, slet ikke. Jeg mener bare, at et godt airflow eller
et køligt kabinet bør kunne stå imod et varmt grafikkort.
Men er det et generelt problem, så har du nok ret :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-04-04 07:02

> [...]
> spille uden at den begynder at bippe. Hvad kan der være galt?
> Blæser kører som den skal på omkring 5300 rpm og jeg har ikke prøvet at

Hvad har du af system temp. ? Hvis varmen i selve kabinettet er høj, så vil
temp. på dit grafikkort også stige.
Jeg har et Tyan G9700 Pro, kort efter start er det 50 grader, og under 3D
spil stiger temp. Men der er ikke nogen fare, for der er en advarsel om at
kortet ikke må overstige 70 grader. Jeg ved så ikke hvad dit kort må blive,
men nok ikke mere end mit.
Jeg har et par screenshot at kortets målinger jeg kan sende hvis du vil have
det, jeg kan ikke få lov at poste i dk.binaer.

Kim Larsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-04-04 13:05

Kim Larsen wrote:
> Jeg har et par screenshot at kortets målinger jeg
> kan sende hvis du vil have det, jeg kan ikke få
> lov at poste i dk.binaer.

Der er en begrænsning på TDCs servere, du skal
dele filerne op i ca. 225KB, sådan gøre man i OE:
Funktioner -> Konti -> Egenskaber for din nyheds-
server -> Avanceret -> Sæt hak i "Opdel medd...."
og sæt grænsen til 225KB.

Jeg undskylder for at være OT, men det kan være
der er flere der gerne vil se dine målinger.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-04-04 16:23

> [...]
> og sæt grænsen til 225KB.
>
> Jeg undskylder for at være OT, men det kan være
> der er flere der gerne vil se dine målinger.

He he, den er sat til 200 kb, så det er ikke der problemet VAR, det har
været hos TDC, men der har ikke været nogen der har spurgt efter det, så det
er droppet

Kim Larsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-04-04 16:26

Kim Larsen wrote:
[begrænsning på TDCs servere]

> He he, den er sat til 200 kb, så det er ikke der
> problemet VAR, , men der har ikke været nogen
> der har spurgt efter det, så det er droppet

Fair nok :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : O.Zimmermann

Dato : 06-04-04 07:35

Hej...

Var der ikke en på nettet et sted der havde gang i Tyan, hvor han fik lov
til at pille køleren af og kunne beholde garantien.

Vil godt høre nærmere hvis der er nogle der har en link, eller haft gang i
Tyan.
Kanon Grafikkort, en fornøjelse at køre fuld skrue på spil Flightsim og
lockon WWWWAAAUUUUUU MANNER

Fra : O.Zimmermann

Dato : 06-04-04 10:33

Hej igen

Fik dette fra Tyan...

9800pro chip is really a very powerful heat maker. As we tested here, it
could be 60-65C in normal Windows environment and even 80C+ with heavy 3D
margin. Have you installed the TGM3.3 which set the alarm temp a little bit
higher for 9800pro

Så husk at hente TGM3.3

Ole.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 06-04-04 20:33

> [...]
> could be 60-65C in normal Windows environment and even 80C+ with heavy 3D
> margin. Have you installed the TGM3.3 which set the alarm temp a little

Det vil jeg da prøve, selv om jeg nu stadig synes de temperaturer lyder
urimelige.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com