USA: Køre fra Las Vegas til San Francisco
Fra : Torben Bech

Dato : 03-04-04 15:40

Hej gruppe !

Om en god uges tid skal vi køre fra Las Vegas til San Francisco.

Vi agter at tage det roligt, og overnatte een gang undervejs.

Ideen skulle være at forlade LV tidligt, køre så langt som vi gider, og så
finde et hotel/motel tæt på Yosemite NP - således at vi næste morgen kan
køre en lille tur gennem parken og se lidt, og så køre videre mod SF så vi
er der hen på eftermiddagen.......

Er der blandt gruppemedlemmerne nogle gode ideer til rute, ting og sager man
burde se undervejs, overnatnings-steder.

Jeg havde tænkt at køre ad rute 15 via Barstow til Mojave og så tage 395 op
mod Bishop, men hvis der nogen der kan foreslå noget bedre er jeg meget
lydhør !

mvh

Torben Bech

Fra : Bj|rn Christian T|rr~

Dato : 03-04-04 19:57

Torben Bech <torben_bech@hotmail.com> wrote:
: Om en god uges tid skal vi køre fra Las Vegas til San Francisco.
: Ideen skulle være at forlade LV tidligt, køre så langt som vi gider, og så
: finde et hotel/motel tæt på Yosemite NP

Humm, humm, humm... Det spørs om det lar seg gjøre i det hele tatt så tidlig
på året. Skal man kjøre inn i Yosemite østfra, så er det via Tioga Pass,
og det pleier ikke å åpne før tidlig i juni, fordi amerikanerne liker ikke
så godt å kjøre i sne og is.

Du bør i hvert fall snarest sjekke om veien er stengt eller ikke.

Ellers så er jo Death Valley garantert ikke stengt på grunn av for mye
sne, og den kan være like fin å få med seg, på sitt vis. Så det dere
kan gjøre hvis Yosemite faller bort som alternativ er å kjøre via
Death Valley til Bakersfield, som er en ikke altfor stor, avslappet
by å overnatte i. Eller dere kan kjøre helt til San Luis Obispo, og
så neste dag bruke dagen på å i et passe tempo fordøye Highway 1 langs
kysten helt opp til San Francisco. Det er mange fine steder å gjøre
stopp på veien, for eksempel Hearst Castle syd for San Simeon, utkikks-
punktene langs strekningen Big Sur, de flotte nabolagene i Carmel og
akvariet i Monterrey, og vips er dere i San Francisco.

God reise!

Bjørn

Fra : Stig Nielsen

Dato : 04-04-04 08:50

"Bj|rn Christian T|rrissen" <bct@pvv.ntnu.no> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ellers så er jo Death Valley garantert ikke stengt på grunn av for mye

så neste dag bruke dagen på å i et passe tempo fordøye Highway 1 langs

Helt klart enig.

Østindgangen til Yosemite er med garanti lukket !

Og så er Yosemite heller ikke flottere.
Det er faktisk lidt ligesom at køre i Norge

Drop Yosemite og så vil jeg også klart sige Highway 1 og Death Valley.

Er du til det mere spooky, så er der Rachel lige nord for Vegas.
UFO´ernes hovedstad lige ved siden af det legendariske Area 51.
Man skal dog ikke køre udelukkende efter dette, det er kun hvis man kommer
tilfældigt forbi på vejen til Yosemite at man skal gøre holdt, så spændende
er det heller ikke.
Det er helt derude, hvor kragerne har opgivet at flyve ud.

Den med at overnatte en gang, kan du godt glemme hvis du vil se noget.
Bare din tanke om en formiddagstur til Yosemite er langt fra nok, området og
afstandene er så store, så hvis du vil se noget, så hedder det minimum en
dag i USAs store parker.

Afstanden er simpelthen for stor mellem Vegas og Frisco hvis du også vil
opleve noget.

Personligt har jeg altid brugt minimum to nætter.

Las Vegas, til Lost Hill (Kun et sted man sover, her er absolut intet), så
ud på Highway 1 og op til Carmel/Monterrey og så fra Carmel til San
Francisco.

Og så må du bare ikke springe over Grand Canyon, når du er lige i nabolaget.

God tur

Stig

Fra : outzen

Dato : 09-04-04 10:43

"Stig Nielsen" <nordskov@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Østindgangen til Yosemite er med garanti lukket !
>
> Og så er Yosemite heller ikke flottere.
> Det er faktisk lidt ligesom at køre i Norge
Det kan du ikke mene
> Drop Yosemite og så vil jeg også klart sige Highway 1 og Death Valley.

Her er jeg meget uenig Jeg synes at Yosemite er en større oplevelse en death
valley
Men du skal selvfølgelig bruge en hel dag for at se parken ordentlig og gå
nogle ture.
Var der sidste år i juni ved ikke hvor meget sne der er nu.
Death Valley var helt klart en skuffelse fordi det ikke er andet end et
varmt sted. Men Hvorfor ikke bare køre ad Highway 1 det kan klares med en
overnatning og er en rigtig flot tur gennem forskellige kyslandskaber.

Jesper O

Fra : Lars Ehlers

Dato : 09-04-04 23:52

On Sun, 4 Apr 2004 09:49:39 +0200, "Stig Nielsen"
<nordskov@hotmail.com> wrote:

>Helt klart enig.
>
>Østindgangen til Yosemite er med garanti lukket !

Ja, det er nok tvivlsomt om, det er muligt at køre til Yosemite på
denne tid af året uden snekæder.

http://www.yosemitefun.com/weather_in_yosemite.htm

>Og så er Yosemite heller ikke flottere.
>Det er faktisk lidt ligesom at køre i Norge

Uha, det var noget af en sammenligning Yosemite Valley er noget af
det smukkeste og mest dramatiske natur, jeg nogensinde har set!

>Drop Yosemite og så vil jeg også klart sige Highway 1 og Death Valley.

Helt enig, det er ikke lige tiden til at køre til Yosemite. Jeg er ved
at planlægge en weekendtur til Yosemite, men sikkert ikke før maj
måned, hvor der er masser af vand i vandfaldene.

>Afstanden er simpelthen for stor mellem Vegas og Frisco hvis du også vil
>opleve noget.

Frisco, tsk, tsk... De lokale får et sjovt glimt i øjet, hvis man
bruger det ord Hvis man vil bruge et andet navn, så er SanFran
mere passende. Eller hvis man er i området, så er det bare "The City".

Turen fra Vegas til San Francisco tager ca. 9 timer, hvis i kører uden
at holde de store pauser. Læg forøvrigt mærke til den enorme
flykirkegård i Mojave ørkenen.

>Las Vegas, til Lost Hill (Kun et sted man sover, her er absolut intet), så
>ud på Highway 1 og op til Carmel/Monterrey og så fra Carmel til San
>Francisco.

Jeg kan varmt anbefale turen på Hwy 1 til Carmel og Monterey. Et godt
sted at overnatte, og så bruge næste dag på at besøge de to byer og
evt. smutte forbi Santa Cruz Boardwalk på vejen mod SF. Prøv at finde
Hog's Breath http://www.hogsbreathinn.net/ i Carmel, tidligere ejet af
Clint Eastwood, og han er stadig stamgæst der.

I kan køre fra Las Vegas via Bakersfield til San Luis Obispo. Derfra
kan I køre op langs Hwy 1. Der er mange gode muligheder for
overnatning i og omkring San Luis Obispo.

Eller stop hos Nepenthe http://www.nepenthebigsur.com/ midt i Big Sur,
man kan sidde udenfor og spise og nyde den fantastiske udsigt over
Stillehavet.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Indland

Dato : 10-04-04 20:37

Med hensyn til synspunktet omkring Yosemite kan jeg kun bakke dette op, selv
om Norge også er flot.

Fra : Bettina Skaaning

Dato : 12-04-04 14:34

Hej
Fed ide
Har selv to gang kørt fra Vegas til San Francisco, og skal igen i
maj. Køre ad 95 fra Vegas til Beatty til venstre ad 374 forsat ud
i 190 til Lone pine til højre ad 395 til Lee vining. Lee Vining
ligger ca. 10 km fra indgangen.
Vi har begge gange overnattet i Lee vining som ligger lige ved Øst
indgangen og Tiogo pass. Yosemite er MEGET FLOT
Hilsen Bettina

Fra : CN

Dato : 14-04-04 13:00

Ja, der er ingen tvivl om at Yosemite er lukket, og jeg skulle hilse og
sige, at det er en lang omvej udenom.......prøvede i 2001 at komme til Tioga
Pass, fra Las Vegas - måtte istedet køre via Lake Tahoe - dog en flot tur
, men hvis man skal køre i Sierra Nevada bjergene, er nok bedst at gøre
det mellem Maj og November.
Highway 1 er en meget flot tur, så det er i nok bedst tjent med på denne
årstid.
God tur!

/Christian

PS. Til dem der beskriver Yosemite som noget der ikke er specielt, eller som
Norge, så skulle de nok prøve at være der mere end een dag !!
Tror at det er typisk dansk, at suse igennem alle usa's national parker,
uden at bruge tid på at hike områderne.......BIG BIG MISTAKE

PPS. He he, Lars har ret i udtalelserne vedr. "SanFran" eller "TheCity".