Centrallås - Astra F - 3 dørs - bagklap...~
Fra : Henrik M

Dato : 03-04-04 15:13

Hej,

Jeg påtænker at installere en uorginal fjernbetjent centrallås i min
3-dørs Astra F.
Jeg ville jo helst ha' en løsning hvor alle tre døre (2 for + bagklap)
blev låst op/i med centrallåsen, men jeg kan sg'utte finde ud af
hvordan jeg skal løse problemet med bagklappen.
I øjeblikket skal der jo nøgle i, som skal drejes, hvorefter man kan
trykke knappen ind og herved åbne klappen.
Det skulle nok være muligt at få centrallåsemotoren til at dreje
låsemekanismen inde i klappen, men problemet er jo, at det kun lader
sig gøre hvis der er nøgle i...!!!

Nogle forslag/gode ideer?

Hvordan ser Astra F modeller med fabriksmonteret centrallås ud mht.
bagklappen? Er der kun en trykknap på bagsmækken og ikke mulighed for
at låse med nøgle eller hvad?
Hvis det er tilfældet kunne man måske finde sådan et aggregat hos en
hugger...

På forhånd tak,

Hilsen

Henrik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-04-04 16:49

On 3 Apr 2004 06:12:32 -0800, heine29@hotmail.com (Henrik M) wrote:

>I øjeblikket skal der jo nøgle i, som skal drejes, hvorefter man kan
>trykke knappen ind og herved åbne klappen.

Må da kunne være låst op også, så man kun skal trykke på knappen.

>Hvordan ser Astra F modeller med fabriksmonteret centrallås ud mht.
>bagklappen? Er der kun en trykknap på bagsmækken og ikke mulighed for
>at låse med nøgle eller hvad?

Jeg har læst dit spørgsmål flere gange og fatter det ikke. Min Omega
har en tilsvarnede knap på bagklappen, hvor man selv kan bestemme,
hvorledes det skal fungere (alt efter nøglepositionen, når den
udtages). Det må være det samme med din Astra.
(det samme gør sig gældende på førerdøren, hvor der er dobbeltlås alt
efter eens ønske...)

/Mogens

Fra : Paw Jensen

Dato : 03-04-04 17:05

> [...]
> udtages). Det må være det samme med din Astra.
> (det samme gør sig gældende på førerdøren, hvor der er dobbeltlås alt

På nogle biler, bl.a. VW Polo SKAL nøglen sidde i, for at man kan dreje
cylinderen rundt.
Jeg ved ikke med Opel, men de Poloer vi har lavet, har vi købt en lås fra en
der er født med centrallås hos en hugger.
Alternativt kan man montere en "bagklapåbner" i stedet for
centrallåsemotoren.
Man lader så bagklappen være låst altid, og slutter denne motor til
ekstrakanalen på fjernbetjeningen/alarmen, og evt. til en kontakt inde i
bilen.

Paw
www.uniq-import.dk

Fra : Brian

Dato : 03-04-04 17:45

Hejsa

Paw Jensen skrev:

> På nogle biler, bl.a. VW Polo SKAL nøglen sidde i, for at man kan
> dreje cylinderen rundt.

Jeps, og det skal man også på mine bedsteforældres Astra fra '96.
Ingen nøgle, og du kan ikke åbne smækken....

Mine forældres Astra har dog ikke den "feature", det er dog også en
'94'er istedet.

/Brian

Fra : Kim Olsen

Dato : 03-04-04 16:55

> [...]
> Det skulle nok være muligt at få centrallåsemotoren til at dreje
> låsemekanismen inde i klappen, men problemet er jo, at det kun lader

Hej Henrik

Jeg tror slet ikke du har et problem, har du skilt det ad??

Låsecylenderen og trykknappen tror jeg kun har den afhængighed ved brug
udefra.

På de biler jeg har set det på, er der uanset om både nøgle og knap skal
bruges samtidig kun een trækstang indeni.
Jeg kender ikke til dit bilmærke, men tjek lige om ikke du skulle være
heldig.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Henrik M

Dato : 04-04-04 11:45

Hej igen,

Nu er det jo meget rart at I betvivler mine udsagn :)
Men jeg har naturligvis undersøgt sagen førend jeg spurgte her på
gruppen.
Mekanismen kan KUN drejes rundt når nøglen sidder i. Jeg har haft
bagbeklædningen afmonteret for at kunne konstatere dette - altså kan
man ikke dreje mekanismen indvendigt fra uden nøgle heller.
På disse Astra'er (en 95'er model) fungerer åbningen af bagklappen ved
at man indsætter nøglen, drejer den en kvart omgang og herefter
trækker nøglen ud. Nu står låsecylinderen således i en tilstand, hvor
den kan trykkes ind.

Så derfor er spørgsmålet jo snarere, hvordan denne låsecylinder og
mekanisme fungerer på Astra'er der er fabriksfødt med centrallås.

Hilsen

Henrik