Hvor bredde dæk på en Escort
Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-04-04 13:31

Hejsa

Hvor bredde dæk kan man smide på en Ford Escort 1,3CLX fra 96, uden det
begynder at give problemmer med skærmene ?

Mvh Jesper

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-04-04 15:27

"Jesper Hansen" <axlon@removelite.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvor bredde dæk kan man smide på en Ford Escort 1,3CLX fra 96, uden
det
> begynder at give problemmer med skærmene ?

Det kommer an på hvor stramme dine fjedre er ........

Sorry - kunne ikke lade være...
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : HC

Dato : 03-04-04 16:16

Hvor bredde dæk kan man smide på en Ford Escort 1,3CLX fra 96, uden det
> begynder at give problemmer med skærmene ?
>
> Mvh Jesper

Du burde kunne køre med nogle 7x15 med en dækmontering 195/50-15
Men du har jo kun en 1,3 motor så store hjul koster en del topfart !!!

Mvh Hans

Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-04-04 18:19

HC wrote:
> [...]
>>

> Du burde kunne køre med nogle 7x15 med en dækmontering 195/50-15
> Men du har jo kun en 1,3 motor så store hjul koster en del topfart !!!

Topfart,,,,,,, det har den slet ikke
60HK, ikke det store at prale af, men jeg er blevet godt trætte af mine org.
RS-fælge, da jeg ikke kan få dem afbalenceret ordentlig, så nu skal de
skiftes ud.
195 ville være fint, så det er nok det jeg går efter.
Tak for svarende.

mvh Jesper

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-04-04 16:47

Jesper Hansen wrote:
> Hejsa
>
> Hvor bredde dæk kan man smide på en Ford Escort 1,3CLX fra 96, uden
> det begynder at give problemmer med skærmene ?

Jeg kender en der har en 1,8'er fra samme årgang, og hun kører med
215/45-16.
Jeg mener at det er 7" eller 7,5" fælge, ET'en kan jeg dog ikke huske, men
det er originale Ford RS fælge til netop Escort.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Cosworth POWER

Dato : 04-04-04 18:58

> [...]
> Jeg mener at det er 7" eller 7,5" fælge, ET'en kan jeg dog ikke
> huske, men det er originale Ford RS fælge til netop Escort.

Ford Escort Cosworth fælge - 8x16" m. 225/45 x16 dæk.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-04-04 09:55

Cosworth POWER wrote:

> Ford Escort Cosworth fælge - 8x16" m. 225/45 x16 dæk.

Kan de sidde på en standard Escort uden at rage ud over skærmkanten ?
Cossien har jo netop lidt bredere skærme end standard.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Cosworth POWER

Dato : 05-04-04 18:20

> Kan de sidde på en standard Escort uden at rage ud over skærmkanten ?
> Cossien har jo netop lidt bredere skærme end standard.

Har aldrig hørt det skulle være et problem... de kan også side på Capri,
Sierra, Escort RST mv....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-04-04 19:44

Cosworth POWER wrote:

> Har aldrig hørt det skulle være et problem...

Næh det har jeg heller ikke, men tror heller ikke jeg har set det (kan ikke
lige umiddelbart komme i tanker om det).

> de kan også side på
> Capri, Sierra,

Jeps, men de har vel også en helt anden standard-ET end en forhjulstrukken
Escort ?

> Escort RST mv....

Det har jeg heller ikke set, men det kan jo godt passe, da den også har
bredere skærme.

Per
www.perbeer.ninja.dk