Min bil vil ikke starte
Fra : Zeki

Dato : 03-04-04 09:26

Efter to timers inaktitiviet vil min Toyota Camry ikke starte. Radioen er
død og lyset på instrumentbrættet står meget svagt. Et dødt/nedslidt batteri
der vel kan klares med startkabler går jeg ud fra (hjælpen er på vej senere
i dag). Når jeg drejer nøglen er der intet, kun en lille snuren (intet
"klik")

Men kan det virkelig passe at batteriet sådan fra det ene øjeblik til det
andet giver op - det er jo ikke mere end et halvt år gammelt?

mvh Zeki

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-04-04 09:42

Zeki wrote:
> [...]
>
> Men kan det virkelig passe at batteriet sådan fra det ene øjeblik til
> det andet giver op - det er jo ikke mere end et halvt år gammelt?

Du har ikke bare haft glemt at slukke for lyset/loftlyset/radion eller
lignende i nat ?
Men ellers jo, så kan et batteri godt finde på at give op på den pludselige
måde.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-04-04 09:56

> Du har ikke bare haft glemt at slukke for lyset/loftlyset/radion eller
> lignende i nat ?

Nej. Som jeg skrev: "To timers inaktivitet". Parkerede bilen og to timer
senere da jeg skulle starte: død!

Jeg håber ikke at det er starteren.

mvh Zeki

Fra : Henrik

Dato : 03-04-04 09:48

"Zeki" <zeki@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men kan det virkelig passe at batteriet sådan fra det ene øjeblik til det
> andet giver op - det er jo ikke mere end et halvt år gammelt?

Ja, nogengange falder cellerne bare sammen - og det kan ske efter 2 timer, 2
mdr eller 2 år - var det en kvalitetsakkumulator??

Jeg har selv dårlige erfaringer med de helt billige.....

/Henrik

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-04-04 15:09

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev :

>Men kan det virkelig passe at batteriet sådan fra det ene øjeblik til det
>andet giver op - det er jo ikke mere end et halvt år gammelt?

Jep - det kan virkeligt godt passe ;)

Jeg købte i Oktober et nyt batteri til Spirilen hos Hjem&Fusk - det
døde på 4 måneder - at bytte på garantien, dvs pengene retur ..

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-04-04 15:10

On Sat, 03 Apr 2004 16:09:00 +0200, jan@stevns.net wrote:

> [...]

Dét afhænger helt af brugen - et batteri har ikke særliog godt af ikke
at blive brugt

>Jeg købte i Oktober et nyt batteri til Spirilen hos Hjem&Fusk - det
>døde på 4 måneder - at bytte på garantien, dvs pengene retur ..

Egentligt ikke helt okay?
Du bruger jo sjældent dén bil, hvorfor du selv kan have været
ødelæggende for batteriet...

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-04-04 15:35

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Dét afhænger helt af brugen - et batteri har ikke særliog godt af ikke
>at blive brugt

næsten enig, men det skal sgu' kunne holde til at bilen kun kører med
3/4 dages mellemrum.

>Egentligt ikke helt okay?

Det synes jeg det er - deres produkt var ikke godt nok.

>Du bruger jo sjældent dén bil, hvorfor du selv kan have været
>ødelæggende for batteriet...

Den kører et par gange om ugen (mindst)

Den hvide Sierra Wannabee, kører kun med måneders mellemrum, den
batteri virker helt fint (Varta)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-04-04 15:35

On Sat, 03 Apr 2004 16:34:40 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Den hvide Sierra Wannabee, kører kun med måneders mellemrum, den
>batteri virker helt fint (Varta)

Ja da. Varta rykker for vildt - både i brugen og tegnedrengen :)

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-04-04 15:41

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Ja da. Varta rykker for vildt - både i brugen og tegnedrengen :)

Så køber du dem da et dyrt sted ;)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-04-04 15:39

On Sat, 03 Apr 2004 16:40:34 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Så køber du dem da et dyrt sted

Næh - jeg får rabat LOL

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-04-04 15:45

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Næh - jeg får rabat LOL

Hva' brokker du dig så over ? ;)

(hvis du har givet mere end 400 for et std. Varta, er du blevet tørret
;)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-04-04 15:45

On Sat, 03 Apr 2004 16:44:38 +0200, jan@stevns.net wrote:

>(hvis du har givet mere end 400 for et std. Varta, er du blevet tørret

He, he - det gi'r jeg ikke. For den størsteste

/Mogens

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-04-04 15:13

jan@stevns.net writes:

> Jep - det kan virkeligt godt passe ;)
>
> Jeg købte i Oktober et nyt batteri til Spirilen hos Hjem&Fusk - det
> døde på 4 måneder - at bytte på garantien, dvs pengene retur ..

Jeg forstår ikke at folk overvejer at købe billige skodbatterier
istedet for kvalitet. Jeg købte et spritnyt danbrit batteri til den
gamle golf fordi der var problemer med det gamle batteri. Det er nu et
par år siden, og det batteri har aldrig nogensinde skabt problemer
(efter at det blev ladet helt op af danbrit), selv i vinters stod
bilen 14 dage på kold parkeringsplads uden at blive startet. Da jeg
skulle bruge dytten gik jeg op og startede den. Batteriet havde masser
af kraft til starteren selvom den ikke skulle snurre meget mere end
2-3 omgange så kunne motoren køre selv

Det er et vedligeholdelsesfrit batteri, det største der kunne klemmes
i motorrummet uden at lave fysisk vold på bilen (tror det er
65amp)

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-04-04 15:40

Thomas Rasmussen <simpsons@invalid.kom.auc.dk> skrev :

>Jeg forstår ikke at folk overvejer at købe billige skodbatterier
>istedet for kvalitet.

<sarkasme on>

Hvorfor forstår du ikke det ? Alle tror jo at hvis bare lortet er
tilstrækkeligt billigt, må det jo være skidegodt .....

Sådan hvis man skal tage den generelle indstilling bedst/billigst...

<sarkasme off>

Grunden til jeg købte et batteri *der*, var at det sådan lige var det
eneste sted, jeg en lørdag kunne finde et batteri, med den
polplacering/fysiske størrelse bilen bruger... og jeg skulle til
Ystad samem eftermiddag til træf , så jeg kunne ikke pille rundt hele
dagen

>....Jeg købte et spritnyt danbrit batteri til ...

snippet resten.

Jeg bruger vanen tro mærkevare batterier, Varta, Bosch eller deslige,
og har normalt ikke problemer med dem.

Spirilen fik arveret til et batteri fra en Rekord jeg smed ud, og
lever fint med det.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-04 15:41

> Jeg forstår ikke at folk overvejer at købe billige skodbatterier
> istedet for kvalitet. Jeg købte et spritnyt danbrit batteri til den
> gamle golf

Hm,, første gang jeg hører navnet Danbritt

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-04-04 15:47

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Hm,, første gang jeg hører navnet Danbritt

Måske derfor det staves med 1 t i slutningen

>Danbrit Akkumulator A/S. Lundeborgvej 2 9220 Aalborg Øst.
>Tlf. 98 15 93 00. Fax, 98 15 85 86. Antal ansatte: 16.
>Etableringsår: 1976.

se lige etableringsår ;)

Fra : Mette og René

Dato : 03-04-04 20:12

> Jeg forstår ikke at folk overvejer at købe billige skodbatterier
> istedet for kvalitet. Jeg købte et spritnyt danbrit batteri til den
> gamle golf fordi der var problemer med det gamle batteri

I min gamle golf havde jeg et danbrit batt. det kig død efter 2 år, nu har
jeg et fra jem og fix til 189.- 55 amp, det kom i november 2002, og det
virker sgu stadig fint, hvad koster et danbrit batt.?

René

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-04-04 22:24

"Mette og René" <æøå@æøå.æøå> writes:

> I min gamle golf havde jeg et danbrit batt. det kig død efter 2 år, nu har
> jeg et fra jem og fix til 189.- 55 amp, det kom i november 2002, og det
> virker sgu stadig fint, hvad koster et danbrit batt.?

Jeg gav 350 for mit, men det var gennem en kammi så jeg fik vist lidt
rabat

Men som andre også har været inde på, så skal man jo også behandle
batteriet ordentligt, ellers kan det være nok så godt og så stadig gå
istykker hvis det bliver "misbrugt".

/Thomas

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-04-04 20:36

> Jeg forstår ikke at folk overvejer at købe billige skodbatterier
> istedet for kvalitet.

Jeg stod en gang i AZ i Sønderborg og kiggede på imens de var ved at fylde
op på standen med deres "skodbatterier" - den unge mand fyldte op fra en
palle med påskriften "Exide Danmark" - det er jo ikke just en spiller på
batterimarkedet som er kendt for dårlig kvalitet.
Jeg er selvfølgelig godt klar over at det kan være en serie batterier
produceret efter dårligere specifikationer og med dårligere kvalitetskontrol
for Dansk Supermarked, men ganske ofte er den slags branding-produkter nu
den ægte vare med en anden etiket.
Jeg kender da også til mindst et eksempel på at sådan et skodbatteri har
holdt/holder udmærket.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : ham

Dato : 03-04-04 15:17

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men kan det virkelig passe at batteriet sådan fra det ene øjeblik til det
> andet giver op - det er jo ikke mere end et halvt år gammelt?
Jo, jeg havde aldrig haft problemer med min, kørte fra Esbjerg til Padborg,
gik ind og handlede i 15 min. kom ud og så ville bilen ikke starte, det var
heldigvis et auto el firma jeg var inde ved, så de målte det med det samme,
nyt batteri var ordene.