Indtjek i lufthavnen
Fra : Majer

Dato : 03-04-04 09:16

Hejsa!!

Her er så et af de mere "dumme" spørgsmål. Vi skal til Italien og har købt
flybilletter gennem MrJet. Vi skal flyve med SAS. Jeg har aldrig stået for
tingenen, når jeg har skulle med rutefly, så jeg har faktisk ikke styr på
hvordan man tjekker ind

Er der en skranke til den bestemte flyafgang? Eller er det bare en
SAS-skranke?? Eller er det hos MrJet,(hvis der er sådan en)??

På forhånd tak!!
--
Majer
www.majer.dk

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 03-04-04 09:44

"Majer" <ingen-mail@her.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der en skranke til den bestemte flyafgang? Eller er det bare en
> SAS-skranke?? Eller er det hos MrJet,(hvis der er sådan en)??

Hej

det er ikke det dumt spørgsmål. Det er altid svært første gang, og
flyselskaberne tror altid, at alle har prøvet det mange gange før! Hvis I
skal flyve med SAS og det er fra København, så skal i bruge terminal 3. Når
du kommer ind i lufthavnen vil der være skærme, der vil fortælle, hvilken
"counter" dvs. skranke I skal bruge. Når det er med SAS vil det være mange
forskellige. I skal blot sørge for IKKE at vælge den, der er for business
rejsende.

Når I kommer hen til skranken afleverer I jeres billetter og bagagen. Hvis I
ikke har papirbilletter er det den alternative dokumentation (kort,
reservationsnummer el.lign). I får nu udleveret jeres boardingkort. Gå op af
trapperne hvor I skal igennem sikkerhedstjekket. Her viser man sit
boardingkort og får gennemlyst sin bagage. Derefter er det bare af kigge på
skærmene der vil vise hvor I skal flyve fra.

God tur

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : chr

Dato : 03-04-04 10:20

"Majer" <ingen-mail@her.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Er der en skranke til den bestemte flyafgang? Eller er det bare en
> SAS-skranke?? Eller er det hos MrJet,(hvis der er sådan en)??

du kan checke ind via nettet hos SAS det har jeg gjort flere gange så spare
du at stå i køen...eller møder du op og kigger på skærmene der står hvilken
skranke du skal checke ind..

Husk SAS er i den 'nye' Terminal 3.

Chr.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-04 10:52

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote in message

> [...]
spare
> du at stå i køen...eller møder du op og kigger på skærmene der står

Man slipper vel ikke for at stå i kø for at aflevere bagagen? Med mindre
man kun har håndbagage selvfølgelig.

Fra : chr

Dato : 03-04-04 14:31

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> wrote in message
> [...]
> spare
> hvilken
>
> Man slipper vel ikke for at stå i kø for at aflevere bagagen? Med mindre

Der er et 'bagage drop' dvs man smider sin bagage på et bånd ved check in.

Chr.

Fra : chr

Dato : 03-04-04 14:35

> "Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> wrote in message

> Der er et 'bagage drop' dvs man smider sin bagage på et bånd ved check in.

Sorry glemte lige at hvis man har bagage skal man bruge 'self service'
automaterne der printer de der bagage klistermærker ud,-og så droppe sin
bagage på båndet....man kan selvfølgelig ikke checke bagage ind fra
internettet..

både fra internet, og self service automaterne er hurtigere end at stå i den
gamle check in kø...

Chr

Fra : Martin K. R.

Dato : 03-04-04 18:49

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote in message

<snip>

> både fra internet, og self service automaterne er hurtigere end at stå i
den
> gamle check in kø...

Ja, sålænge flertallet benytter de gamle check-in skranker

Hvordan checker de i øvrigt om man har overvægt ved 'bagage drop' skrankerne
(de er jo oftest ubemandede)?

Martin